Er det da helt umuligt med børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. juni 2008

finkedinke

Børn og pæne hjem. Er det to ting der overhovedet kan hænge sammen?

Jeg har to piger. De er 6 og 2 år.
Jeg vil så gerne have et pænt hus og passe godt på vores ting. Ikke fordi ting betyder noget for os, men fordi jeg gerne vil have et nogenlunde pænt hjem, og fordi jeg ikke har et penge-træ i haven.

Men her i dag skinner solen og så skulle der gøres hovedrent. Så opdager jeg hvor plettet sofaen egentlig er. Det samme med gulvtæpppet i stuen. Dertil skal siges at vi ikke spiser mad i stuen men drikker, og spiser frugt, kage mm. Der er klistermærker, rund omkring der ikke kan komme af. Jeg vil tro at jeg har 2-3 vægge der endnu ikke er tegnet på. Og jeg ville ærligt talt være pinlig over at invitere nye mennesker indenfor.

Jeg forsøger virkelig at lære pigerne det. Men der er vist ikke helt lykkes for os. Hvordan ser der ud hos jer? Hvis i hører til dem der bor som i "Bo Bedre" vil jeg gerne vide hvordan man gør.

Hilsen Berith

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2008

Tynen

Hvis du finder svaret, sender du det så lige til mig?! ;)

Trine - Også med pletter på sofaer og tæpper og rig på rod!

Anmeld

5. juni 2008

Tikki

Hej - min datter er kun lige knapt 11 måneder og vores sofa har pletter, vores nye trægulve har fedtpletter, der er trængt ned i træet og aldrig kommer af igen, vores vægge har skrammer fra gåvogn og sorte aftryk af hænder, vores planter er revet i stykker, vores spisebord er hakket efter bestik m.m., der er blevet banket ned i det, der ligger konstant sand og jord alle vejne, der er indtørret klatter af havregrød over alt og sådan kunne jeg blive ved og ved..........Jeg ved dælmene ikke, hvordan her kommer til at se ud med flere børn og tænk på hvor længe de bor hjemme :-o

Anmeld

5. juni 2008

MorCamilla

Hejsa..

Jeg er en af dem der også kan blive irreteret og trist af at komme rundt i huset og se på væggene og gulvene, og ikke mindst møblerne..
Inden vi fik Mikkel synes jeg vi boede meget pænt, vi havde lige købt hus 2 måneder inden vi fik Mikkel.. Et pænt og i orden hus, med helt nyt bad og køkken, nye træ gulve osv...
Vi har boet her i lidt over 2½ år og har allerede en gang måtte høvle gulvet ned igen fordi det var blevet træls at kigge på..:(
Det kan være rigtig deprimerende, men jeg trøster mig med alle de ting Mikkel giver mig - det kan slet ikke måle sig med et "pænt" (ved ikke lige hvad jeg skal kalde det) hjem.. ;)

Knus fra Camilla.

Anmeld

5. juni 2008

Tynen

Jeanette skriver:

Hej - min datter er kun lige knapt 11 måneder og vores sofa har pletter, vores nye trægulve har fedtpletter, der er trængt ned i træet og aldrig kommer af igen, vores vægge har skrammer fra gåvogn og sorte aftryk af hænder, vores planter er revet i stykker, vores spisebord er hakket efter bestik m.m., der er blevet banket ned i det, der ligger konstant sand og jord alle vejne, der er indtørret klatter af havregrød over alt og sådan kunne jeg blive ved og ved..........Jeg ved dælmene ikke, hvordan her kommer til at se ud med flere børn og tænk på hvor længe de bor hjemme :-o

HØRT, HØRT!!!
Hvor får de alt det sand fra??!

Anmeld

5. juni 2008

1977

Profilbillede for 1977
Vi havde engang en lys sofa, et pænt sofatæppe, et acceptabelt gulv, rene vægge i stuen, mulighed for at gå gennem et lokale uden at falde over div ting, øllebrødsfri køkkenvægge, et pletfri glasbord, fingerfri vinduer og andre pæne/rene ting. :D

Engang var vores hjem noget man kunne tage ud af Bo Bedre, men de dage er overstået for vi fik barn :P Jeg trøster mig selv med at han bliver ældre, og når han bliver teenager eller der omkring, ja så er det til at holde et pænt hjem igen. Ellers flytter han vel hjemmefra på et tidspunkt ;)

Jeg er helt med på "ja-jeg-har-barn-mit-hjem-kunne-nok-være-mere-pænt" bølgen :D

(H)

Anmeld

6. juni 2008

Honningblomst

Tja..jeg har tre drenge, men jeg synes nu mit hjem ser rigtig pænt ud...ja, der er der pletter på sofaen, men jeg har valgt en pletvenligfarve;) jeg har ikke gulvtæpper og alt i alt er her indrettet så vi alle kan være her.
Der er IKKE tegnet på væggen, da vi ikke har farver liggende fremme.
Måske handler det også om ens egne ambitioner...men jeg synes faktisk det fungerer her og så må børnene jo også hjælpe til.
Jeg har så kun en bænk med den lilles legetøj nedeunder og så er alt det andet på deres værelser og de slæber det ikke ned i stuen...de to store på 5½ og 11 år har jo ikke rigtig legetøj mere, det er mere pc, ps eller wii og haven de bruger tid på.
Knus Eva...med hus og have...

Anmeld

6. juni 2008

Plysbjørnen

Vi har kun vores lille datter på 10 mr, så det er ikke det helt store problem... Men vi er da enige om at møblerne (borde osv.) ikke bliver skiftet før at både vores datter og den lille ny kan spise pænt (går meget op i bordmanere)... og med hensyn til væggene ja er næsten bange for at sige det men opdragelse... Ellers fjern tudserne/farverne... Men okay skal ikke gøre mig klog har jo kun en lille datter...

Betina1978

Anmeld

6. juni 2008

finkedinke

Jeg er mærkeligt nok glad for at der ser lige sådan ud hos jer andre:P

Med hensyn til det med at tegne på væggene så er det for vores vedkommende et spørgsmål om at vores yngste datter er særdeles kreativ. Vi kan intet have i fred. Hun kan kravle op alle steder, åbne børnesikringer og især finde tegneredskaber alle vegne.
Hun hører til de børn der har klippekort til skadestuen:(
Nu er hun snart tre år og er da blevet mere rolig og mindre krudtugle.

Venlig hilsen Berith

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.