svangerskabsforgiftning - erfaringer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.005 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. april 2010

FruEllingsen

Hejsa.
Jeg har fået konstateret en svangreskabsforgiftning og er i dag 33+0. på nuværnende tidspunkt har den heldigvis stabiliseret sig på et mildt niveau. og der håber vi den bliver.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om andre der har haft mild svangreskabsforgiftning, hvordan det udviklede sig, om i blev sat igang, eller om i fik lov til at få tiden ud.

Håber der er nogle som vil dele deres oplevelser med mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Drømmer skriver:

Hejsa.
Jeg har fået konstateret en svangreskabsforgiftning og er i dag 33+0. på nuværnende tidspunkt har den heldigvis stabiliseret sig på et mildt niveau. og der håber vi den bliver.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om andre der har haft mild svangreskabsforgiftning, hvordan det udviklede sig, om i blev sat igang, eller om i fik lov til at få tiden ud.

Årh nej søde, det er jeg rigtig ked af at høre

Jeg har slet ikke sat mig nok ind i hvad det vil sige at have svagerskabsforgiftning, men udmiddelbart lyder det lidt risikabelt?!

Hvad har I fået af vide????

Mange knus fra mig

Anmeld

22. april 2010

FruEllingsen

Mathildesmor skriver:

Årh nej søde, det er jeg rigtig ked af at høre

Jeg har slet ikke sat mig nok ind i hvad det vil sige at have svagerskabsforgiftning, men udmiddelbart lyder det lidt risikabelt?!

Hvad har I fået af vide????

Mange knus fra mig

Jamen vi har ikke rigtig fået så meget af vide.. så længe prøverne er fine er det bare at se tiden an..

Så uvisheden fylder rigtig meget synes jeg.

Derfor det kunne være så rart at høre om nogle der havde oplevet noget ligende...

Anmeld

22. april 2010

Drømmer skriver:

Jamen vi har ikke rigtig fået så meget af vide.. så længe prøverne er fine er det bare at se tiden an..

Så uvisheden fylder rigtig meget synes jeg.

Derfor det kunne være så rart at høre om nogle der havde oplevet noget ligende...

Jeg kan godt forstå at du synes uvisheden omkring hvad der skal ske, og evt. sker fylder rigtig meget for dig/jer!

Håber at der vil komme nogle henvendelser fra folk, der har prøvet at stå i samme situation som jer.

Men forhåbentligt havde lillemanden det godt derinde, ikke?!

Anmeld

22. april 2010

FruEllingsen

Mathildesmor skriver:

Jeg kan godt forstå at du synes uvisheden omkring hvad der skal ske, og evt. sker fylder rigtig meget for dig/jer!

Håber at der vil komme nogle henvendelser fra folk, der har prøvet at stå i samme situation som jer.

Men forhåbentligt havde lillemanden det godt derinde, ikke?!

Må indrømme jeg synes slet ikke det er sjovt at være gravid.

Glæder mig til at vi står med vores lille dreng i armene og det hele er overstået.

Han havde heldigvis taget flot på. han ligger nu 28% unger gennemsnittet. så det er en flot forbedring. men han er jo desværre stadig ret lille..

Anmeld

22. april 2010

Drømmer skriver:

Må indrømme jeg synes slet ikke det er sjovt at være gravid.

Glæder mig til at vi står med vores lille dreng i armene og det hele er overstået.

Han havde heldigvis taget flot på. han ligger nu 28% unger gennemsnittet. så det er en flot forbedring. men han er jo desværre stadig ret lille..

Ihh hvor er det da frustrerende at du skal igennem alt dette - det er da bare så unfair!

Men til trods for det, så er det super godt at han har taget på! Det er jeg glad for at høre på jeres vegne! Det er da gode tegn...!

Anmeld

22. april 2010

Dot D

Drømmer skriver:

Hejsa.

Hejsa, er ked af at høre at du har fået svangerskabsforgiftning. jeg fik det med vores andet barn, det var ikke sjovt. Jeg fik meget vand i kroppen og for højt blodtryk. Da det til sidst blev målt for højt blev jeg indlagt. Det viste sig at mine levertal steg helt fjollet, og det var ikke godt. Fik at vide, at jeg skulle sættes igang 14 dage før termin, fordi jeg ikke ville kunne holde længere, uden det ville blive farligt for mig og barnet. Men men men, så nemt skulle det ikke gå. Mine levertal var om mandagen over 100, som er for højt, tirsdag over 200 og onsdag var de steget igen, øv øv øv, så jg blev sat igang torsdag morgen og fik veer, men fødte først søndag aften, og det var så fire uger før termin. Det var sørme en hård omgang, jeg nåede både at få rigtig slem kløe på fødder og hænder, blev rigtig pæn gyldenbrun, hi hi hi, og måtte give mig selv sprøjter med blodfortyndende medicin, og var alt i alt indlagt 43 dage, ikke det fedeste med mand og barn derhjemme. Jeg håber sådan for dig, at de kan holde det i skak, for det er kedeligt at skulle indlægges, ikke det man forbinder med en gravditet. Så du får lige et stort knus fra mig og jeg håber du klare tiden ud

Anmeld

23. april 2010

merichs

Drømmer skriver:

Hejsa.

Jeg har ikke selv prøvet det, men min søster har haft svangerskabsforgiftning i begge hendes graviditeter. Er sikker på hun gerne vil hjælpe/svare på spørgsmål hvis du har brug for det. Hendes brugernavn er christina.78 herinde...

Anmeld

23. april 2010

Livsmor

Hej Drømmer,

Jeg fødte min datter ved AKS i uge 31+5 pga. svær svangerskabsforgiftning(HELLP). Hun var 42 cm og vejede 1520 g, idag er hun knap 23 mdr og er
kun lidt lille. Ellers er det ikke til at se/mærke hun kom "før tid".

Jeg blev dårlig omkring uge 29/30, så ved mig gik det meget stærkt. Fik 2 stk lungemodnende sprøjter, da jeg ikke var så langt. Vil ikke skrive hele histrien her, men du er velkommen til at skrive en besked, hvis du vil ha´ hele
historien.

Har du ikke fået besked om hvad/hvilke symptomer du skal holde ekstra øje med?

Mvh Karina (25+6)

Anmeld

23. april 2010

BellaT

Hej.

Jeg har kun erfaring med svær svangerskabsforgiftning. Men her er lige et par råd:

Køb en blodtryksmåler, så du selv kan holde øje med at dit blodtryk ikke bliver for højt.

Reager hvis du får smerter øverst i maven, hovedpine i panden eller stærke synsforstyrrelser (glimt eller flimren).

Det er godt at du er så langt som du er.  Og at det er en mild svangerskabsforgiftning.

Men det allervigtigste er faktisk at du ligger dig på sofaen og slapper fuldstændigt af.

Håber at jeres lille dreng bliver derinde lidt endnu og vokser sig stor og stærk.

Helle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.