Spørgsmål til de kloge mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

295 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. april 2010

Barbamama

Carla er begyndt næsten ikke at spise noget. Hun virker ikke utilfreds eller noget, men hun spiser bare ikke lige så meget som hun plejer. Og så oveni det så når hun spiser så spytter hun rigtig meget af maden ud, men åbner munden når jeg vil give hende noget nyt. Hun tager det også ind i munden men det meste kommer ud igen. Hver anden skefuld spiser hun! Og det er altså ikke fordi hun virker mæt for så plejer hun at vende hovedet væk eller fjerne gaflen. Det er simpelthen så mærkeligt og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan jo ikke tvinge mad i hende! Har I andre prøvet at jeres børn havde perioder hvor de ikke spiste særlig meget??? Har I snakket med sp om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

anna-jonas

Rolig nu, Michella. Alle børn har perioder hvor de ikke spiser særlig meget...........man tænker som forældre, at det er utroligt at de kan holde sig igang, med så lidt mad i maven. Men det er ganske normalt, og man skal ikke gøre andet end at tilbyde dem, det man plejer....og så ellers lade dem styre det selv. Hvis man begynder at presse......kan det gå galt, og den lille finder ud af, at hun SELV bestemmer over maden, og et kan gå hen og blive en kamp ved hver måltid.

Knus Mette

Anmeld

22. april 2010

Jules

Ja Mette kom med alle guldkornene :) Viktor har haft et par ture af den slags.... De kommer og går :) Hun skal nok spise mere hvis hun er sulten :)

Anmeld

22. april 2010

Barbamama

Hi hi  Godt I kan berolige mig. Jeg presser hende heller ikke til at spise. Jeg tilbyder hende maden og afviser hun den giver jeg hende ikke mere. Jeg prøver lige 3 gange og så er det det. Casper begyndte at sidde og sige mmmmm mam mam, men det sagde jeg altså han skulle stoppe med for det er også at lokke og jeg ved hvad det kan føre til (som Mette siger at hun finder ud af at her har hun kontrol over mor og far). Jeg må vente og se om hun ikke snart får appetit igen. Men ja man tænker virkelig: Hvordan kan hun dog klare sig på så lidt???

Anmeld

22. april 2010

JustAnotherName

Sådan er mine piger også nu og da i perioder. Det er helt normalt 

Det er svært som forældre, ikke at komme til at bekymre sig lidt.
Men stol på, at Carla er stor nok til at vurdere sin sult - og hvis hun VIRKELIG VAR SULTEN, så ville hun også spise!! ....De har bare perioder engang imellem, hvor behovet er mindre end normalt (vi voksne er jo heller ikke altid lige sulte hver dag) ....men så kommer appetitten som regel tilbage igen efter en tid. Og så kan man igen pludseligt blive overraskede over HVOR MEGET de små størrelser kan spise, hehe.

Bare rolig, Michella. Jeg tror ikke, at der er nogen grund til at bekymre sig, så længe hendes humør intet fejler. Det var noget andet, hvis hun var meget utilfreds/sur/grædende eller uoplagt og passiv. Men så længe hun stadig opfører sig som sit gode gamle jeg, og det kun er apetitten der er ændret, så betyder det ingenting. Hun skal nok spise igen, når hun føler sult.

Anmeld

22. april 2010

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Sådan er mine piger også nu og da i perioder. Det er helt normalt 

Det er svært som forældre, ikke at komme til at bekymre sig lidt.
Men stol på, at Carla er stor nok til at vurdere sin sult - og hvis hun VIRKELIG VAR SULTEN, så ville hun også spise!! ....De har bare perioder engang imellem, hvor behovet er mindre end normalt (vi voksne er jo heller ikke altid lige sulte hver dag) ....men så kommer appetitten som regel tilbage igen efter en tid. Og så kan man igen pludseligt blive overraskede over HVOR MEGET de små størrelser kan spise, hehe.

Bare rolig, Michella. Jeg tror ikke, at der er nogen grund til at bekymre sig, så længe hendes humør intet fejler. Det var noget andet, hvis hun var meget utilfreds/sur/grædende eller uoplagt og passiv. Men så længe hun stadig opfører sig som sit gode gamle jeg, og det kun er apetitten der er ændret, så betyder det ingenting. Hun skal nok spise igen, når hun føler sult.

Godt  Det er sgu godt I altid er klar til at svare på spørgsmål herinde.

Og ja hun er helt sig selv bortset lige fra appetitten. Men ja jeg må jo bare følge hende og give hende det hun vil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.