min lille bisse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

457 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. april 2010

Betteisen

Hejsa!

Min pige bliver 18 mdr om kort tid. Her paa det sidste har hun faet en ret irriterende vane.... at slaa. Ikke hele tiden, men engang i mellem. Vi fortaeller hende selvfoelgelig, at hun ikke maa slaa og stopper hende, men hun griner bare og bliver ved.. Vi flytter hende ogsaa fysisk vaek fra os naar det sker.

Har I nogen erfaringer med det?? Er det mon bare en overgang?

Hvad gjorde I i situationen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Mira0911

Vores slår også os...

Jeg tager hende i armen, ikke hårdt, får øjenkontakt med hende og siger "Jeg vil ikke have du slår" Den måde forstår børn mere at, hov det vil mor ikke have jeg gør..

Hvis du siger "Du må ikke slå" så bliver barnet højst sandsynlig ved med det...

Det virker forskelligt fra familie til familie...

Jeg bruger ALTID " Jeg vil ikke have"

Anmeld

22. april 2010

june1987

Det havde Jessica også en periode med, og det varede omkring 3 måneder hvor hun gjorde det, vi prøvede alt at tage hende væk eller sidde to sekunder på en stol men det der hjalp var at sætte sig ned og sige at det var okay at være sur men Jeg vil ikke have du slår og kigge hende i øjnene. lige pludselig forsvandt det

Anmeld

22. april 2010

Mor til Frederic og Freya

time out bruger vi herhjemme, men ikke særlig meget - da han egentlig opfører sig pænt..

Men ved gentagne gange han drejer på eks knappene til komfuret er det; mor vil ikke have du drejer på dem. 3. gang det ud i gangen og sidde i 1½ min.

Men ellers er der ikke noget med at slå eller bide herhjemme.

De siger at når de slår - bider - sparker mm er det fordi de ikke kan udtrykke sig ordenligt..

Anmeld

22. april 2010

Betteisen

Hej igen!

Jeg bruger ogsaa udtrykket "jeg vil ikke have du slaar". Problemet med pigen er jo, at hun ikke er sur... og ja hun kan jo ikke snakke endnu, saa derfor er det vel svaert for hende, at udtrykke sig.

Der sker saa meget i den alder hun er i nu, og det maa vaere frustrerende ikke at kunne "fortaelle" mor og far hvad man vil.... selvom det egentlig gaar godt med fakter og pegeri. 

Anmeld

22. april 2010

Henri84

Herhjemme har han også haft en kort periode hvor han gjorde det... Vi tog fat i ham (ikke hårdt) så vi kunne få øjenkontakt, sagde vi ikke ville have det, og så viste vi hvordan man aer i stedet...
Det gik ret hurtigt over herhjemme

Anmeld

22. april 2010

Mor til Frederic og Freya

anistu skriver:

Hej igen!

Jeg bruger ogsaa udtrykket "jeg vil ikke have du slaar". Problemet med pigen er jo, at hun ikke er sur... og ja hun kan jo ikke snakke endnu, saa derfor er det vel svaert for hende, at udtrykke sig.

Der sker saa meget i den alder hun er i nu, og det maa vaere frustrerende ikke at kunne "fortaelle" mor og far hvad man vil.... selvom det egentlig gaar godt med fakter og pegeri. 

Frederic er heller ikke sur når han drejer på knapperne til komfuret... Han smiler blot tilbage.

Vi lærte ham håndtegn for de mest alm ting og behov han havde. Så da han var omkring 8 mdr, kunne han via tegn fortælle hvad han gerne ville have...

Tror kun han har et håndtegn han stadig bruger ellers snakker og spørger han blot om det. Han er 19½ mdr og ret langt fremme hvad ord og sætninger angår.

Han kan komme gående med sine sko på ryggen og sige; ud - lege. Tager den ene sko frem og siger; en sko. Tager den anden frem og siger; en sko mere - to sko...

Så her er det mere temprament flip han får... Men der ligger han sig ned og sparker i gulvet, hvilket han er ved at indse at det ingen virkning har på os og at han bliver ignoreret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.