Hvad skal jeg have klar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.777 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. april 2010

linemus

Er mor til 3, men føler mig bare helt på bar bund (næsten) mht den første tid med en ny baby, hvilket er lige op over. Hvad er det, jeg har absolut brug for?

Har gjort soveplads klar og barnevogn, er udstyret med tøj i alle størrelser og har jo diverse legeaktiviteter fra tidligere.

Men hvad er mere vigtigt. Hvad skal jeg have af salve til rød numse (zink? Panthenol?...), hvornår skal baby have jern og d-dråber, og hvad skal jeg egentlig pakke i tasken (som virkelig trænger til at blive pakket? Osv.

Synes jeg var mere forberedt første gang

Line 37+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

frk Jensen

Altså jeg ville pakke en taske til fødegangen...

Jamen babyén skal jo bare have et sted at få en tør rumpe, et sted at sove og mors babser. Eller flaske...

kram

Anmeld

22. april 2010

Anja

Kan i al fald huske at d-dråber er efter 14 dage de skal begynde med dem  Jern? Jeg kan knap huske, at jeg har givet dem jern

Har du vasket stofbleer i lange baner? Købt ammeindlæg? Evt sut?

Anmeld

22. april 2010

foto på lærred

Taske, der må jeg indrømme at jeg bare trissede rundt i hospitalets tøj de første par dage. Til mig selv havde jeg: hårbånd hvis du har langt hår, læbepomade, energibar (endte med det var manden der spiste dem gravitatmin piller (der afhænger jo af om I skal jeg med det samme, jeg havde en kompliceret fødsel og var der 3 dage) evt. medicin hvis du tager noget. Der ud over havde jeg en blød toilet rulle med. Det var jeg glad for, for hospitalets var som sandpapir

Der hjemme, tror jeg faktisk ikke man har brug for så meget. Vi havde fået en masse salver osv. gennem de der gratis pakker. Jeg fik aldrig brug for det. Af tøj levede hun nærmest bare i sparkedrager med lynlås i de første mange måneder, fordi det bare er så meget nemmere, når de ofte skal skiftes.

Held og lykke, håber du får en nem og god fødsel.

Anmeld

24. april 2010

linemus

BetinaMørk skriver:

Altså jeg ville pakke en taske til fødegangen...

Jamen babyén skal jo bare have et sted at få en tør rumpe, et sted at sove og mors babser. Eller flaske...

kram

Ja, selvfølgelig skal tasken pakkes Det vil jeg gøre i dag. Spørgsmålet er mere, hvad der skal i den, men det finder jeg nok ud af efterhånden. De andre gange har jeg jo ligget på sygehuset i 5 dage, så der har været tid nok til at sende far hjem efter glemte ting. Denne gang kan jeg jo ryge hjem efter 4 timer, og så er der ikke tid til liiige at hente en hue eller t-shirt eller...

Anmeld

24. april 2010

linemus

Anja skriver:

Kan i al fald huske at d-dråber er efter 14 dage de skal begynde med dem  Jern? Jeg kan knap huske, at jeg har givet dem jern

Har du vasket stofbleer i lange baner? Købt ammeindlæg? Evt sut?

Jo, jern er de der modbydelige røde dråber, der bare pletter helt vildt. Det er vist efter 6 mdr.

Stofbleer bruges stadig til pigerne, så tjek, og ammeindlæg, tjek. Sut - det ku' være vi lige skulle have sådan en på lager, der ikke ligner Nannas

Anmeld

24. april 2010

linemus

foto på lærred skriver:

Taske, der må jeg indrømme at jeg bare trissede rundt i hospitalets tøj de første par dage. Til mig selv havde jeg: hårbånd hvis du har langt hår, læbepomade, energibar (endte med det var manden der spiste dem gravitatmin piller (der afhænger jo af om I skal jeg med det samme, jeg havde en kompliceret fødsel og var der 3 dage) evt. medicin hvis du tager noget. Der ud over havde jeg en blød toilet rulle med. Det var jeg glad for, for hospitalets var som sandpapir

Der hjemme, tror jeg faktisk ikke man har brug for så meget. Vi havde fået en masse salver osv. gennem de der gratis pakker. Jeg fik aldrig brug for det. Af tøj levede hun nærmest bare i sparkedrager med lynlås i de første mange måneder, fordi det bare er så meget nemmere, når de ofte skal skiftes.

Held og lykke, håber du får en nem og god fødsel.

Tak, der var lige et par ting, der blev skrevet på listen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.