Er så bange for

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

<3

Anonym skriver:

Tak for dit svar.

Dit svar rammer en for det er hele sandheden der virkelig åbner ens øjne..

Det eneste jeg kan gøre er at prøve at åbne hans øjne så han kan se hvad han har gang i, og hvis det ikke hjælper så har jeg kun en mulighed, og det er at forlade ham for det gavner ikke nogen det her, og jeg er nyd til at tænke på min datter og mig selv.

Nej DU kan ikke gøre noget! Du må lade ham selv rode med det!

Det eneste du kan gøre at sørge for dig selv og dit barn - det er din priotering! Også må du gøre op med dig selv om du kan tage en venteposition eller om du må videre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

Men du skriver selv at du betaler hans gæld??? Det er da ikke at lade ham selv stå med det? Ja undskyld mig men tror du skal til at åbne øjenene for du står med et barn...

Jeg er godt klar ver at jeg skal åbne mine øjne, men tror at man et eller andet sted vælger bare at ingorer det. Og ja jeg ved udmærket godt at dett ikke hjælper at se det på den måde. Jeg hjælper ham med at betale af gælden, han betaler også en stor del også selv.

Jeg er godt klar over at jeg skal tænke på mit barn og derfor har jeg også tænkt mig at sige til min mand at enten søger han hjælp eller er vi gået..

Anmeld

22. april 2010

<3

Anonym skriver:

Jeg er selvfølgelig villig til at hjælpe ham hvis han vil hjælpes, men som jeg skrev tidligere hvis han ikke vil hjælpes så har jeg kun en mulighed og det er at forlade ham, for jeg skal tænke på min datter og på mig selv. Når han ikke selv kan se hvad han gør.

Han har haft den problem da han va yngre og han klarede det fint med at ikke at spille i et par år, men desværre så er han faldet i igen.

Tak for dit svar.

Jo han vil gerne hjælpes til at fortsætte men ikke til at stoppe - kan du se forskellen?

Ja undskyld hvis jeg er streng. Men bliver desværre lidt provokeret af at du beder om hjælp og så fuldstændig overhører hvad ALLE siger til dig!

1.Han kan ikke hjælpes før han selv vil

2. Du sørger for (enabler) hans misbrug ved at betale hans gæld.

3. Din priotering er da for ***** da at dit barn får mad hver eneste dag og at din barns far også har den priotering. Hvis ikke må du tage barnet og gå!

Anmeld

22. april 2010

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

Nej DU kan ikke gøre noget! Du må lade ham selv rode med det!

Det eneste du kan gøre at sørge for dig selv og dit barn - det er din priotering! Også må du gøre op med dig selv om du kan tage en venteposition eller om du må videre...

Jeg kan i det mindste prøve at får ham til at se hvad han har gang i.

Tro mig mit barn er min første priotere (staves) min datter. Jeg giver ham noget tid og hvis det ikke hjælper ja så må jeg videre med mit liv.

Anmeld

22. april 2010

<3

Jeg er godt klar ver at jeg skal åbne mine øjne, men tror at man et eller andet sted vælger bare at ingorer det. Og ja jeg ved udmærket godt at dett ikke hjælper at se det på den måde. Jeg hjælper ham med at betale af gælden, han betaler også en stor del også selv.

Jeg er godt klar over at jeg skal tænke på mit barn og derfor har jeg også tænkt mig at sige til min mand at enten søger han hjælp eller er vi gået..

Nej søde du vælger at ignorere det.

Og stop med det samme med at betale hans gæld.

Se det på den her måde, hvis ikke han er i stand til at vare på sig selv er han slet ikke i stand til at være vare på jer alle tre og være der for jer. Lige nu er han syg og det bedste du kan gøre er at sige "jeg kan ikke være med dig sådan her, indtil du har i to måneder bevist at du er fin økonomisk så bor vi to ikke sammen mere, for det er ikke dig der er vigtigst mere det er vores barn. Du skal vide jeg er der for dig ligeså snart du indser dit problem og får hjælp og at jeg altid vil være din, men lige nu går det bare ikke." For det er jo sandheden

Anmeld

22. april 2010

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Tak for dit svar.

Dit svar rammer en for det er hele sandheden der virkelig åbner ens øjne..

Det eneste jeg kan gøre er at prøve at åbne hans øjne så han kan se hvad han har gang i, og hvis det ikke hjælper så har jeg kun en mulighed, og det er at forlade ham for det gavner ikke nogen det her, og jeg er nyd til at tænke på min datter og mig selv.

nu har jeg desværre selv erfaringen med folks afhængighed...og jeg tror ikke det gør nogen forskel hvilken slags der her er tale om. jeg vil gerne fortælle mere....og evt. give dig lidt flere råd....men det kræver så at du skriver til mig privat....hviiilket jeg godt ved vil fjerne din status som anonym.

men jeg tror du har fat i det rigtige....kan han ikke indse at der er et problem (og det gør han vitterligt ikke så længe du hjælper ham) ja så kan du råbe og skrige så meget du vil. han indser det først den dag det har konsekvenser som han ikke kan bortforklare. (der findes faktisk steder der afvænner ludomaner)

Anmeld

22. april 2010

Lone Jakobsen

fandt lige denne her:

http://www.ludomani.dk/cms/index.php?index

Anmeld

22. april 2010

<3

Anonym skriver:

Jeg kan i det mindste prøve at får ham til at se hvad han har gang i.

Tro mig mit barn er min første priotere (staves) min datter. Jeg giver ham noget tid og hvis det ikke hjælper ja så må jeg videre med mit liv.

Hvilken magisk spørgemåde tror du du kan finde ud af som du ikke allerede har prøvet?

ja jeg spørger provokerende fordi du er stadig blind, du kan ikke gøre mere. Du har betalt hans gæld, du sidder med tårer i øjnene og spørger ham om han spiller igen og du truer med at gå hvis ikke han bedre sig.

Hvis det ikke er nok så er det ikke noget der er...

Anmeld

22. april 2010

Anonym trådstarter

Kirle skriver:

Jo han vil gerne hjælpes til at fortsætte men ikke til at stoppe - kan du se forskellen?

Ja undskyld hvis jeg er streng. Men bliver desværre lidt provokeret af at du beder om hjælp og så fuldstændig overhører hvad ALLE siger til dig!

1.Han kan ikke hjælpes før han selv vil

2. Du sørger for (enabler) hans misbrug ved at betale hans gæld.

3. Din priotering er da for ***** da at dit barn får mad hver eneste dag og at din barns far også har den priotering. Hvis ikke må du tage barnet og gå!

Nej jeg ingorer sku da ikke hvad folk siger til mig... jeg tager alle råd ind til mig og så må jeg tager det derfra.. Jeg kan bare ikke beslutte mig overfor en dag hvad jeg skal gøre eller ikke gøre. Men et ting VED jeg at jeg at jeg ikke vil hjælpe ham med at betale hans gæld af for det hjælper ingen, så det må han betale selv.

Den eneste grund til at jeg vil hjælpe ham, det er fordi INGEN i hans liv har hjulpet ham siden han var 13 år ( der spillede han ikke) han sku betale selv alt han ville har, bogstaveligt ALT og sådan var det lige siden. Mens storbroren får alt hvad han pejer på, fra bil ja til alt.

Derfor vil jeg HJÆLPE ham og ikke ingorer ham... OG han er selv KLAR over at han har et problem....

Anmeld

22. april 2010

<3

Nej jeg ingorer sku da ikke hvad folk siger til mig... jeg tager alle råd ind til mig og så må jeg tager det derfra.. Jeg kan bare ikke beslutte mig overfor en dag hvad jeg skal gøre eller ikke gøre. Men et ting VED jeg at jeg at jeg ikke vil hjælpe ham med at betale hans gæld af for det hjælper ingen, så det må han betale selv.

Den eneste grund til at jeg vil hjælpe ham, det er fordi INGEN i hans liv har hjulpet ham siden han var 13 år ( der spillede han ikke) han sku betale selv alt han ville har, bogstaveligt ALT og sådan var det lige siden. Mens storbroren får alt hvad han pejer på, fra bil ja til alt.

Derfor vil jeg HJÆLPE ham og ikke ingorer ham... OG han er selv KLAR over at han har et problem....

Men kan du ikke se at din hjælp lige nu bare gør det værre? Du betaler, du kommer med tomme trusler som en anden også skrev og intet sker.

Jeg siger ikke at du skal forlade ham og ikke hjælpe. Men du bliver nødt til at give slip så han selv kan vælge hvad han vil. Du kan ikke vælge dig og jeres barn for ham. Og så må du hjælpe ved at vise at du mener det du siger og at der er konsekvenser, for han stopper ikke før han finder noget han ikke vil miste. Jeg satser på at det er jer to han er bange for at miste.

Han fortsætter med at spille og du fortsætter med at betale...

Det er jo sådan HAN ser der.

Håber du finder ud af det. For jer alle tres skyld.

hov vent - du skriver at han selv er klar over at han har et problem? Men hvad er så problemet? Han ved det, du ved det - han gør intet og du kæmper som en gal for holde sammen på det hele? Jeg kan ikke se hvad du venter på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.