Godmorgen mor - BANG! ("skaderapport")

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. april 2010

mariamiss6

Suk... Min store søn kommer ind til mig om morgenen når han vågner, og vanen tro, prøver jeg at logge ham til at lægge sig ved siden af mig, og tage en halv til en hel time ekstra, fordi jeg skulle møde sent idag....
Det gider han dog ikke, og giver sig til at hoppe rundt i sengen, mens jeg sådan halvsnuer den lidt hist og her....

Min seng står lige ved vinduet, og der er en radiator under vindueskarmen...

Og så lige pludselig - BANG! og Bastian han hyyyyler... Jeg tager ham over og trøster ham, og siger at så må man altså bare lige passe lidt bedre på, fordi det KAN være farligt at hoppe rundt i sengen... Bastian siger ja, og fjerne sin hånd fra det jeg tror vil blive en bule i panden (det plejer det jo)...
Men nææææh nej, det begynder at bløde, lidt meget, og så har han bare flækket panden godt og grundigt...

Godmorgen mor - så er gode råd dyre, med en lille der skriger i værelset ved siden af, og den store der bare bløder og selvfølgelig også græder... Så jeg måtte ringe til min far, og bede ham komme ind og kigge på bastian, så jeg kunne få tøj på mig selv (min far er vores nabo).

Min far kommer ind, og jeg har sådan nogen lunde fået stoppet blødningen, så jeg kan aflevere Bastian til ham. Henter den lille, og tager mit tøj på, mens min far lige kigger på Bastian...
umiddelbart så er det bare en stor flænge, og den bløder lidt stadig, men ikke så det ligefrem render af ham..
Min far mener ikke det er noget... og han går hjem til sig selv igen.

Vi går ned og spiser morgenmad, og Bastian er selvfølgelig lidt pjevset og vil egentlig helst bare gerne se svampebob - så det får han lov til...
Mens vi stadig sidder ved morgenbordet, og jeg har fået vasket Bastian lidt bedre, kan jeg godt se såret gaber en del, og jeg ringer til egen læge, fordi jeg er lidt i tvivl om det måske bør limes... Og jeg synes måske det var liiige i overkanten at sidde med en frisk 3 årig (næsten) med et stort åbent sår i panden, og vente måske flere timer på skadestuen, så jeg ville høre om lægen selv kunne lime i praksissen...

Sekretæren var sød, og tjekkede med sygeplejersken, som sagde vi bare skulle komme ind med det samme, så ville de se på det...
Jeg får ungerne i bilen, og siden Bastian er HELT cool igen, vælger jeg at aflevere den lille i legestuen... Og det skulle vise sig at være et rimelig heldigt valg...

For da vi kommer ind til lægen og sygeplejersken har set på det, og fået tørret det lidt bedre end jeg fik lov til, så var det temmeligt tydeligt, at hele hudlaget var revnet helt igennem... Så syes det skulle han...

Og det var ikke så sjovt. Han skulle jo bedøves, og det var en lidt stor sprøjte, og det svier jo det skidt... Så han hylede og skreg, og jeg måtte næsten sidde på ham, og holde hans hænder, så han ikke kunne skubbe til sprøjten.
Sprøjten blev tømt, og så skulle vi vente et øjeblik på at det virkede. Men da huden var helt revnet igennem, kom det meste af bedøvelsen altså ud gennem såret, og det var vidst ikke helt 100% virksomt, trods noget af det altså blev på sin plads...

Så der var masser af råben og skrigen fra en ulykkelig Bastian, der synes det var forfærdeligt at få sat de 3 sting. Men det må altså også have været et noget skræmmende syn for ham. Det eneste han kunne se var en stor saks, fordi flængen var lige over øjebrynet jo. Og han forstod jo ikke hvad der skete, kun at det gjorde ondt jo...

Men lægen var heldigvis hurtig... Vi fik en sekretær til at holde Bastians hovede, og jeg holdt resten, så han ikke kunne rykke rundt, og lave mere ravage når der blev syet...
Jeg tror det alt i alt tog 20 minutter, inklusive ventetid. MEn det var godt nok hårdt for den lille mand....

Så vi skyndte os til bageren bagefter, og fik købt franskbrød, og kanelstang, og Bastian ringede og fortalte det hele til sin far, som var på arbejde, og ikke bor hjemme hos os.

Nu er han 100% på toppen igen, med et stort plaster og 3 sting i panden... Og lige nøjagtig nu sover han til middag...

Pyyyyha for en morgen... Stakkels Bastian.... Men han er dog en sej gut, og tyggegummi hos lægen, er åbenbart en fair belønning, i hvert fald hvis man spørger Bastian.....

Godmorgen mor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

LilleMor10

Jamen Godmorgen!! Han er en sej lille en 

Anmeld

21. april 2010

Prinsessens'Mor<3

Nej lille dreng da en hård oplevelse for
dig og ham..
Men godt at han synes om sit tyggegummi
efter sådan en tur.. Puha da, de er sq nået
farlige de radiatorer..

Men sej det er han da.. Og med en hurtig mor..

Anmeld

21. april 2010

Lone Jakobsen

hooold da kæft sikke en start på dagen

Anmeld

21. april 2010

Frejasmor

Ja puha en morgen..

Det er aldrig sjovt når de små skal bedøves mm..

godt at han har det godt nu og god bedring med ham..

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

Sikke da en morgen for dig! Han er da godt nok en sej lille gut, ham Bastian... Det var da også godt, der ikke var sket mere med ham.

Imorgen er han garanteret den sejeste nede i børnehaven, fordi han har tråd i panden God bedring med ham

K.h. Linda

Anmeld

21. april 2010

TbCp

Avavavav!!!

Sikke en måde at vågne på!

Anmeld

21. april 2010

Mira0911

Det var godt nok ikke en god start på dagen...

Anmeld

21. april 2010

mariamiss6

Tak alle sammen....

Nej det var altså en lidt brat opvågning vil jeg sige

Men han er i tip top stand igen, med sit "dooor parster" i panden, som sidder uden på "hån ne hodet".... Han rører lidt ved det i ny og næ, og siger "nit ond mere moar" (gør ikke ondt mere mor).... Så han er rimeligt sej trods alt

Aj det var ikke så sjovt da han skulle bedøves og syes... Det gjorde rigtig ondt kunne jeg se på ham, begge dele.... Han var i hvert fald ikke tryg da der blev syet.... Så jeg er meget glad for det kun var 3 sting - trods alt....

Anmeld

21. april 2010

Soap

Hold nu helt konfekt en start på dagen 

Godt han er ok da puuuuhaaaa 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.