kreative ideer til billig barnedåb??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.114 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. april 2010

millesofie

vi skal holde barnedåb for marcus på 4½ og tinke på 5 mån

tøj og kjoler er på plads og vi holder det herhjemme da vi kun bliver 9 voksne og 4 børn

men problemmet er lidt hvad skal vi servere ??

vi er en familie som bestemt ikke bryder os om gryderetter.

vi har været inde på at det kunne blive en steg, bagekartofler og forskellige grønsagsmos med og uden hvidløg + lidt hjemmebagt flutes og en god flaske rødvin.. mmmm... ja måske..

dessert ja der er bare ingen ideer endnu, udover at vi er enige om at der skal være bailys til

jeg havde en ide med at lave lysene selv og printe navne kort ud til bordet..

jeg har lavet invitationerne selv og de er sendt imorgen så det er klaret

der er så meget der skal til, så jeg vil meget gerne høre jeres ideer eller hvordan i gjorde da det var jeres tur

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Assi

ang maden lyder det godt, det I har overvejet.

Hvis jeg skulle holde dåb nu, tror jeg, at jeg ville lave:

- Forskellige lækre salater. F.eks. en med blandet grønt og stegte nødder i honning og krydderier (sig hvis du vil ha opskrift ), vandmelon/feta salat og broccolisalat.

-Forskellige madtærter 

-Forskelligt brød (græskarbrød, squarsbrød, rødbedebrød)

-Og evt kyllingespyd/frikadeller eller noget andet kød - afhængig af tærterne.

Det er dejlig let, men samtidig festligt - og du kan forberede meget af det inden og fryse ned.

Hvad med frisk frugt og is til dessert? Ellers har jeg en opskrift på en lækker islagkage med marengs og rittersport marcipan is - den er nem at lave og så lækker!

Det var lidt ideer herfra! Uhmm bliver helt sulten!!

Anmeld

21. april 2010

Svenne

Vi har bestemt os for, når det bliver vores tur, at tænde grillen og så købe lidt forskelligt kød - og så kan folk selv grille det, de har lyst til.
Så laver vi bare nogle gode salater, kartoffelsalater og brød til!
Dejligt nemt og alle er vilde med det!

Dessert - frisk frugt og is, helt sikkert! Måske i en nøddekurv eller lign..

Anmeld

21. april 2010

Nea85

Jeg ville foreslå en rigtig lækker chokoladekage med vanilleis og hindbær- eller jordbærsauce til dessert. Den er sådan brownie-agtig og hitter virkelig hos alle!

Her får du lige opskriften:

Fransk chokoladekage

1½ dl mel

3 dl sukker

1 spsk vanillesukker

1 knsp salt

4 spsk kakao

1 dl smeltet smør eller margarine

2 æg

Rør det hele sammen – det er forbudt at piske!

Hæld dejen i en smurt springform (evt. en form foret med bagepapir – dejen sætter sig rigtig godt fast!).

Bag 40 min. ved 150 grader.

Let optøede hindbær eller jordbær blendes med sukker - kan ikke lige huske hvor meget, men smages til så det ikke er for sødt.

Hilsen

Nea85

Anmeld

21. april 2010

6800

Du kunne jo kombinere bailey og dessert; hvis du har nogle høje glas (fx irish coffie glas), køb nogat vanillie is og lav det til soft ice, det putter du så i glassene og hælder bailey over, men evt nogle hakkede nødder eller frugt...til børnene kunne du jo bruge cacao i stedet for bailey....

Anmeld

21. april 2010

foto på lærred

hos lavede min mor i forvejen en bunke frikadeller, dagen før store skinker, jeg lavde en masse forskellige salatter og en flute. Desserten havde nogle af mine venninder tilbudt at lave. Det var en rigtig flot, stor Tiramisu kage til ca 40 personer med min pigens navn skrevet ovenpå.

Lys købte jeg i Søsternes Grene

Pynt, havde jeg lavet selv da jeg var på før-barsel. (der er massere af bøger med nemme ting man kan lave på biblioteket) Så havde jeg taget en masse foto af hende som jeg havde limineret og satte dem sammen (så de stod selv, ala en pyramide)

Dug og søde dåbs servietter fra Metro.

6800: God ide til dessert.

Anmeld

21. april 2010

KarinaIda

Assi skriver:

ang maden lyder det godt, det I har overvejet.

Hvis jeg skulle holde dåb nu, tror jeg, at jeg ville lave:

- Forskellige lækre salater. F.eks. en med blandet grønt og stegte nødder i honning og krydderier (sig hvis du vil ha opskrift ), vandmelon/feta salat og broccolisalat.

-Forskellige madtærter 

-Forskelligt brød (græskarbrød, squarsbrød, rødbedebrød)

-Og evt kyllingespyd/frikadeller eller noget andet kød - afhængig af tærterne.

Det er dejlig let, men samtidig festligt - og du kan forberede meget af det inden og fryse ned.

Hvad med frisk frugt og is til dessert? Ellers har jeg en opskrift på en lækker islagkage med marengs og rittersport marcipan is - den er nem at lave og så lækker!

Det var lidt ideer herfra! Uhmm bliver helt sulten!!

Hej. Må jeg ikke bede om din opskrift på din islagkage?

Anmeld

21. april 2010

Assi

KarinaIda skriver:

Hej. Må jeg ikke bede om din opskrift på din islagkage?

Yes -kommer her :

Islagkage (til ca 12 personer -to lagkager)..så vidt jeg husker er der vist til flere personer.

Marengsbunde:

6 æggehvider

300 g sukker

-Pisk hviderne stive, Pisk 1/3 af sukkeret i og vend resten i. Tegn 4 cirkler på bagepapir efter bunden af en springform. Fordel dejen på cirkelerne. Bag bundene i 50-60 minutter ved 140 grader - til bundene nemt kan løsnes fra bagepapiret.

Flødeisen:

10 past. æggeblommer

175 g flormelis

1 liter piskefløde

evt en vaniliestang

1 rittersport marcipan

-Hak chokoladen. Pisk æggeblommer og flormelis (og evt vanilien) skummende og hvidt. Pisk fløden stiv og vend den i æggene. Tilsæt chokoladen og vend.

-Læg en marengsbund i bunden af 2 springforme (de skal måske skæres til). Fordel isen i de to forme og glat den ud. Læg de to andre bunde ovenpå. Læg folie om formene og sæt dem i fryseren.

Smager super med friske jordbær eller andet frugt til.

Anmeld

21. april 2010

KarinaIda

Dine ideer til hovedret lyder super, du kunne ex lave:

Forret: Muslingeskal med tarteletfyld eller rejecocktail

Hovedret: Oksesteg, bagte kartofler, flødekartofler, hasselbagte kartofler, dejlig lækker salat, vandmelon/fetasalat(den er rigtig frisk og lækker)

Dessert: Lækker brownies med vanilie is og lidt friske bær/frugt, islagkage med diegestiv kiksebund med jordbæris og vanilieis ovenpå, hvor du laver nogle hjerte og stjerner i is og pynter den med(sig hvis du vil have opskrift, den er super god og frisk, og det hele er hjemmelavet også isen), eller en flot pyntet lagkage med noget lækkert fyld inden i(evt med et billede af børnene på)

Det var bare et lille uddrag af alle mine ideer.. Håber det gav dig lidt inspiration!!

Knus Karina - Held og Lykke

Anmeld

21. april 2010

millesofie

woaw hvor er der mange gode ideer

Jeg viste bare i var gode herinde og det er nogle rigtige lækre opskrifter og jeg vil meget gerne have dem allesammen Mmmmm.

er vildt sulten nu

og rigtig god ide det med at låne en bog om pynt på biblioteket..

Mange tak fordi at i vil dele jeres viden med mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.