Rød under dobbelhagen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.927 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. april 2010

SHERO

Jeg pudre og pudre og pudre min søn under hagen. Han savler helt vildt og trods savlesmæk så bliver han lyn hurtig meget rød og øm under hagen. Nogen der ved om man kan smørre med en salve eller andet?, for synes ikke det pudder gør meget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Soap

Det kan være svamp så en tur forbi lægen efter noget Bretan salve 

Anmeld

21. april 2010

Frejasmor

Hejsa jeg har en datter på 8 mdr lige om lidt, og da hun var mindre, og nærmest ikke havde nogen hals fordi hun er i "god" stand, der smurte jeg et tyndt lag zinksalve i folderne i halsen, for hun kunne blive helt hudløs.

Jeg smurte det på når hun havde været i bad, og det hjalp altså og hun blev ikke hudløs.

Min datter savler nemlig også helt ekstremt meget.

Hilsen Frejasmor

Anmeld

21. april 2010

Majbriteriksen

Min søn på 7 mdr savler også ekstremt. og han er til tider også MEGET rød under hagerne. Det bedste du kan gøre er at vaske godt med vand og tørre rigtig godt. evt koge noget vand og køle det helt af og så vaske med det.Gør det gerne 2-3 om dagen, sørg for at holde tørt hele tiden. Hvis det ikke hjælper på et par dage så vill jeg nok få det tjekket-.

Anmeld

21. april 2010

SHERO

Soap skriver:

Det kan være svamp så en tur forbi lægen efter noget Bretan salve 

Tror jeg ikke, ringede til min sp og hun sagde så længe det kan gå helt væk så er det ikke svamp... Men må lige prøve at ringe til lægen i morgen...

Anmeld

21. april 2010

SHERO

Tak for rådene, prøver at vaske det med koldt kogt vand og så blive ved at tørre og pudre, og måske lidt zinksalve til natten... :-)

Anmeld

21. april 2010

<3

Tja hvis det er svamp har det nærmest en skinnende overflade, ellers er det "bare" irriteret

Mht. zinksalve ville jeg kun bruge en ny tube for en sikkerhedsskyld. Har selv brugt vaseline nogle gange(men så ikke den som også bruges til numsetermometret )

Anmeld

21. april 2010

Lone Jakobsen

jeg havde heldigvis en læge som mente Rasmus havde svamp, så han fik noget pudder der tog det i løbet af få dage.... hans var helt rødt, hudløst og væskende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.