hjælp til stabling :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.765 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. april 2010

MoarTNoah

Nu har jeg søgt internettet tyndt, men kan ikke finde præcis det jeg leder efter...

jeg står og skal lave en hjertekage i 2 etager, men nu har jeg læst en del om at der skal stiver i og noget kagepap i mellem lagene.. men hvor skal jeg placere stiverne og skal de hele vejen igennem kagen, eller kun i de enkelte lag?

det er noget i retningen af det på billedet som jeg tænker på at lave

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

MoarTNoah

Og hvordan stakker jeg den? tænker på med hensyn til fondanten - laver jeg det første hjerte først, fondant på, kagepap og så lægger bund 2 på,fyld, bund, fyld, top og så smøre og derefter fondant???

eller laver jeg dem begge hver for sig og så på magisk vis lægge den øverste på den nederste??

HVORDAN DÆLEN GØR JEG???

Anmeld

20. april 2010

MoarTNoah

OP!

Anmeld

21. april 2010

Sabina & Simone

På de forskellige hjemmesider kan du få sådan nogle papplader i forskellige størrelser og former, så der finder du bare en der passer i størrelsen og så finder du dem der hedder kagepinde...

Kagen laver du i to dele... Øverste del på kagepladen og den nederste på det den skal serveres på... Nå du har overtrukket dem med fondant, tager du dine kagepinde og tilpasser højden på den nederste kage og stikker dem deri... Og så er det ellers bare at stille øverste lag med kagepladen op ovenpå og så kan du pynte den... Og wupti, så er den klar...

Det gode ved det er at du så kan skære øverste lag uden at ødelægge det nederste og nås så det er spist, så fjernet man bare pladen og pindende fra nederste lag...

Håber det hjalp lidt...

Anmeld

21. april 2010

Susan1978

i nogle af indlæggende med Anasmors kager hvor der er flere kager i lag, der beskriver hun at hun bruger noget tykt karton og lægger film om også kagen ovenpå..

hun bruger sugerør som stivere i den nederste kage..  sætter evt et sugerør ned i et andet, så blir det stærkere..

jeg har nu prøvet det 2 gange og det fungerer skide godt.

jeg har lavet 2 kager hver gang og sat den ene oven på den anden på den måde..

også har jeg afsluttet  kanten med RI..  hvor de vist på dit billede ha gjort det med kugler.

håber det var noget du kunne bruge.

Anmeld

21. april 2010

Bondepigen

KatrineR skriver:

Nu har jeg søgt internettet tyndt, men kan ikke finde præcis det jeg leder efter...

jeg står og skal lave en hjertekage i 2 etager, men nu har jeg læst en del om at der skal stiver i og noget kagepap i mellem lagene.. men hvor skal jeg placere stiverne og skal de hele vejen igennem kagen, eller kun i de enkelte lag?

det er noget i retningen af det på billedet som jeg tænker på at lave

Måske den  her kan være til lidt hjælp...?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.