Hvor tit mærker I jeres baby???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.097 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. april 2010

BJL2010

Hey, har læst at det er normalt at man ikke mærker sin baby sparke/bevæge sig hver dag, når man ikke er så langt henne, og at det først er efter 25. eller lign. at man skal kunne mærke dem hver dag.

Jeg har selv mærket bebs hver eneste dag siden jeg første gang mærkede ham i uge 18 (jeg er nu i uge 22). Nogle dage lidt mere end andre, men altid som tydelige spark synes jeg. De sidste 2 dage har jeg bare ikke rigtig mærket noget synes jeg?! Så er det jo jeg ikke kan lade være med at tænke over det...

Hvad er jeres erfaringer? Kan de pludselig blive mere "stille" når de hidtil har været temmelig aktive?

KH Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Faith

BJL2010 skriver:

Hey, har læst at det er normalt at man ikke mærker sin baby sparke/bevæge sig hver dag, når man ikke er så langt henne, og at det først er efter 25. eller lign. at man skal kunne mærke dem hver dag.

Jeg har selv mærket bebs hver eneste dag siden jeg første gang mærkede ham i uge 18 (jeg er nu i uge 22). Nogle dage lidt mere end andre, men altid som tydelige spark synes jeg. De sidste 2 dage har jeg bare ikke rigtig mærket noget synes jeg?! Så er det jo jeg ikke kan lade være med at tænke over det...

Hvad er jeres erfaringer? Kan de pludselig blive mere "stille" når de hidtil har været temmelig aktive?

KH Louise

Jeg mærker liv hver dag (er 23+4), men jeg har osse 2 babyer i maven. Ved ikke om det er normalt at babyen "slapper" af somme tider. Synes da du skal snakke med din jordemoder om det. Men som du selv skriver skal man først mærke liv hver dag fra uge 24.

Anmeld

20. april 2010

Ansemusen

Det kan have noget at gøre med hvordan barnet ligger, om det sparker ind mod din ryg, hvor du ingen nerver har.

Men jeg ville ringe til fødegangen og spørge hvis jeg var dig for en sikkerheds skyld. Bare fortæl dem hvor meget du har mærket indtil nu så de kan tage stilling til situationen udfra det og ikke bare udfra at de fleste ikke mræker deres barn hver dag! De er SÅ søde når man ringer og meget forstående. Jeg har i hvert fald ikke oplevet andet og har været ude og få kørt en CTG-strimmel to gange fordi jeg ikke mrækede så meget liv som normalt. Hver gang har alt været i skønneste orden!

Men tror ikke du har spor at være nervøs for!

Anmeld

20. april 2010

CS

BJL2010 skriver:

KH Louise

Det er først fra uge 27 du skal mærke liv hver dag - nogen gange kan barnet vende sig så det sparker ind mod ryggen og derved kan man ikke mærke det - men hvis du bekymre dig, så heller ringe en gang for meget og får det tjekket.

Anmeld

20. april 2010

Low

Sådan havde jeg det også.  Jeg mærkede godt nok noget "rigtigt" først da jeg var i uge 20. Men da jeg var omkring din uge så prøvede jeg det samme med at ikke mærke noget i en enkel dag eller 2..

Nu er jeg igang med uge 33 og jeg mærker noget hele tiden. Hver eneste bevægelse min lille trold laver kan jeg mærke

Anmeld

22. april 2010

MetteMTH

BJL2010 skriver:

KH Louise

Hej. Jeg 21+1 og jeg mærker den bette hver dag  første gang jeg mærkede var jeg 17+2 og så mærkede jeg igen 17+4 og så mærkede jeg den faktisk ikke mere før i uge 19. Jeg syntes også nu her at der lige var 2 dage hvor jeg ikke syntes jeg mærkede beb, så bliver man så bekymret. Men så når den lige giver et lille spark er man slet ikke bekymret mere

Mvh. mette

Anmeld

22. april 2010

MetteMTH

Mette88 skriver:

Hej. Jeg 21+1 og jeg mærker den bette hver dag  første gang jeg mærkede var jeg 17+2 og så mærkede jeg igen 17+4 og så mærkede jeg den faktisk ikke mere før i uge 19. Jeg syntes også nu her at der lige var 2 dage hvor jeg ikke syntes jeg mærkede beb, så bliver man så bekymret. Men så når den lige giver et lille spark er man slet ikke bekymret mere

Mvh. mette

En ting mere, den lille bruger jo meget tid på at sove.  Den skal jo vokse.

Anmeld

22. april 2010

FrkLarsen

Jeg mærker hende hver dag, og har jeg gjort siden uge 17+2

Hun ligger faktisk også og tumler rundt ligenu.

Det svinger dog meget fra dag til dag hvor meget jeg mærker hende  

Anmeld

22. april 2010

saxa

Jeg mærker lillemanden hver dag - og har gjort det siden uge 16-17 mener jeg.. Og har han ikke lige givet nogle puf fra sig, drikker jeg et glas iskoldt vand, det hjælper 

Anmeld

22. april 2010

BJL2010

Takker for alle de gode svar

Man kan ikke lade være med at tænke over alting en ekstra gang når det er første gang man er gravid! Det er også lidt sjovt at så mange ret hurtigt mærker deres baby hver dag, selvom det ikke er sådan med alle.

Man bliver lidt afhængig af at mærke den lille, det er sååå hyggeligt!

KH Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.