Hvor meget tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

579 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. april 2010

Bondepigen

Ja, hvor meget tøj skal en bette én på 1½ år have på inden under sit termotøj...og giver i stadig strømpebukser inden under de alm. bukser...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

TbCp

Godt spørgsmål... det er skide svært med det tøj for tiden.

Det kommer lidt an på om det er et varmt barn....
Et af mine dagplejebørn har bare almindelit tøj på under termobukser og trøje... ikke strømpebukser.

En anden har stadig strømpebukser under bukserne og så termobukser over.

Liva, som jo er lidt ældre, har strømpebukser under bukserne, men har så ikke termobukser ud over..... regnbukser hvis der er vådt eller ikke andet end det almindelige tøj..... og så en jakke.

Anmeld

20. april 2010

LinLin

Jeg har aldrig brugt strømpebusker til David

I vuggestuen, jeg arbejder i, har de fleste børn stadig strømpebukser på ...

Anmeld

21. april 2010

JustAnotherName

bondepigen skriver:

Ja, hvor meget tøj skal en bette én på 1½ år have på inden under sit termotøj...og giver i stadig strømpebukser inden under de alm. bukser...?

Celina er knap 1 år gammel. Hun har strømpebukser indenunder bukserne.

Bianca er 2½ år. Hun har ikke strømpebukser på indenunder.

Det afhænger af, om barnet er "et meget varmt barn" eller ej.
Og også om det er et barn som er meget igang, aktiv og i bevægelse, eller om det er mere stilledesiddende og dermed nemmere bliver kold. Så det er noget man sådan lige må vurdere udfra barnet - samt udfra at vejret er temmeligt skiftende lige for tiden jo.

Anmeld

21. april 2010

Bondepigen

Ok, mange tak for svar allesammen. Emma er jo et varmt barn, så strømpebukserne holder vi os fra...

Jeg kan bare slet ikke huske hvor varmt sådan noget termotøj egentlig er, så jeg har givet hende en ekstra trøje med, som hun kan få indenunder jakken, hvis det er for koldt... Men har nu en fornemmelse af, at hun har det varmt nok uden... Jeg er selv meget kuldskær, så jeg har ekstra svært ved at finde ud af det med Emma.... Hendes far har det altid varmt, så...det er ikke nemt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.