Tempretur måden (staves)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

614 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. april 2010

Prinsessens'Mor<3

Hej piger..
Fik idag købt mig en tempretur måler fra Valmad
i Føtex, så jeg nu kan prøve og regne ÆL derud
fra.. Nogen der har erfaringer med det, og ved 100%
hvordan det foregår?

Jeg prøvede lige og måle min tempretur i munden
under tungen som der stod og der blev den de to
gange jeg prøvede 36.7, er det rigtigt og hvad skal
den være på for man har ÆL?

- Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

grinny

MaleneS skriver:

Hej piger..
Fik idag købt mig en tempretur måler fra Valmad
i Føtex, så jeg nu kan prøve og regne ÆL derud
fra.. Nogen der har erfaringer med det, og ved 100%
hvordan det foregår?

Jeg prøvede lige og måle min tempretur i munden
under tungen som der stod og der blev den de to
gange jeg prøvede 36.7, er det rigtigt og hvad skal
den være på for man har ÆL?

- Malene

Hej

Jeg har prøvet det, men synes selv at det er en lidt "svær" måde at udregne det på da det sagtens kan svinge meget hvis du sover lidt længere den ene dag end den anden. Du skal jo huske at du skal tage din temp lige når du er vågnet, du må ikke en gang gå ud på toilettet eller noget, du skal stadig være i sengen fordi ellers kan den også svinge.

Min temp var også på 36,7 da jeg startede og et par dage før mens steg den til 37,3. Den skulle stige mellem ½-1 grad når du har ÆL

- Håber du kan bruge mit svar

Anmeld

21. april 2010

Pocha

Jeg har også prøvet at måle temperatur. Jeg fandt et skema på nettet, hvor man hverdag skulle skrive sin temperatur ind i en kurve, og derudfra skulle man kunne se ægløsning. Der er en vejledning med skemaet. Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg fandt det, men mener at jeg googlede det og derigennem fandt det.

Rikke

Anmeld

21. april 2010

Kit

Jeg overvejer også selv om jeg skal lave en kombi med ÆL tests og temperaturmåling. Har haft en uregelmæssig cyklus efter p-pille stop og har først nu fået første mens efter SA i start februar.

på nedenstående link har jeg fundet et skema, der kan downloades og en god intro til temperaturmetoden.

http://www.mingraviditet.dk/snartgravid/aegloesning.htm

Umiddelbart virker denne metode svær at bruge alene, så jeg vil som sagt bruge ÆL test samtidig. Det er første gang vi prøver noget af dette, men efter SA er min tålmodighed lig med 0. Det hjælper heller ikke, at svigerinden skal nedkomme med en pige til august. Det gør det lidt svært at tænke på andet end baby.

Held og lykke, Kit

Anmeld

21. april 2010

Pocha

Det ligner meget det skema jeg brugte, men min temperatur svingede så meget, så jeg ikke kunne bruge det, eller også havde jeg bare ikke æg-løsning i den måned.

Jeg fik senere taget nogen bloprøver hos lægen, hvor de den ene gang viste manglende ægløsning og den anden gang var der normal ægløsning.

Efter at ha' forsøgt i halvandet år blev vi henvist til en gynækolog, der skulle hjælpe os, men vi nåede det aldrig, da det så efterfølgende skete på naturlig vis. Godt nok efter to besøg hos en akupunktør, en gang inden ægløsning og en gang efter ægløsning, så om det er det der pludselig hjalp, det ved vi jo ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.