Hård/tør hud på storetåen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.949 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. april 2010

Henri84

Hey piger, har lige brug for lidt råd...
Min søn har fået hård/tør hud på den ene storetå, der er en revne også i det, og det er jo ømt for den lille mand...
Hvad kan vi gøre for at afhjælpe det??
Og ikke mindst, hvad i alverden kommer det af?? Vi har først opdaget det i fredags, så det kan ikke have været der længe! Er det mon sko vi skal have tjekket? Umiddelbart virker de til at passe fint... Det er kun den ene tå det er galt med, storetåen på den anden fod er stadig dejlig og babyblød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Ni-ko-li-ne

Henri84 skriver:

Hey piger, har lige brug for lidt råd...
Min søn har fået hård/tør hud på den ene storetå, der er en revne også i det, og det er jo ømt for den lille mand...
Hvad kan vi gøre for at afhjælpe det??
Og ikke mindst, hvad i alverden kommer det af?? Vi har først opdaget det i fredags, så det kan ikke have været der længe! Er det mon sko vi skal have tjekket? Umiddelbart virker de til at passe fint... Det er kun den ene tå det er galt med, storetåen på den anden fod er stadig dejlig og babyblød

hmm.... jeg vil tro det er som når vi andre får hård hud...

er der god plads i hans sko? altså de der 1½ cm foran storetåen? er sålen blød og bøjelig?

jeg tænker lidt, om det kan være fodsvamp? det slår også revner jo?

Anmeld

20. april 2010

Henri84

Jeg tager ham lige med forbi en skobutik i dag og får dem til at tjekke skoen, umiddelbart ville jeg jo bare mene at det ville være et problem på begge fødder hvis skoene ikke passede
Han har en god Ecco sko som er fundet med hjælp af personalet i skobutikken da vi er lidt 'sarte' omkring fødder osv. og kun vil give ham noget ordentligt på som passer til hans fod...
Fodsvamp har vi kort snakket om, kender ikke meget til det, men når jeg googler det står der at det kommer mellem tærerne, her er det på ydersiden af storetåen...

Anmeld

20. april 2010

Ni-ko-li-ne

hmm... jeg tror nu at fodsvamp kan komme hvor som helst....

det er ikke sikker han vil få problemer på begge fødder, mit hårde hud (lækkert) sidder ikke ens på begge fødder...

håber i finder ud af det...

ellers har Cosborg en god fodcreme til behandling af hård hud:0)

Anmeld

20. april 2010

angelmom

Jeg ved ikke rigtig om dette her kan hjælpe dig.

Jeg har jo desværre givet min søn min hudsygdom, så det du beretter omkring hård og tør hud på stortåren kender jeg lidt til.. det jeg er begyndt at gøre at jeg blander lidt mandel olie eller derma baby olie ned i mit badekar og putter så min søn derned bagefter, og gnider med små blide cirkler olien ind i "såret" også bagefter lader jeg min søn pjaske rundt i badekaret, og bagefter han er blevet tørrede og smurt ind, så får han lov til at rende rundt med bare fødder, ligesom det er en grund regl her i hjemmet at man lige smider sokkerne som barn og render bare foddet rundt.. ( mine veninderes børn er begyndt at smide sokkerne pr. automatik samtidigt når de har taget deres sko og støvler af da de har set at jeg og min søn altid render rundt med bare fødder) så får hans tå masser af luft, og evt. husk at vaske hans sko evt. hvis du har mulighed for det så kom lidt kartofelmel ned i skoen og lade den tørre alt "sveden" op også derefter kan du banke det ud af skoen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.