Bør jeg ringe til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.342 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. april 2010

L-Mortil3

Ja nu bliver jeg pludselig i tvivl.

Liam var snottet og hostede lidt igår, snottet var dog klart som vand og løb af sig selv, igår aftens fik han så feber 38,9 og sov(ja eller mangel på samme) så kun i ble inat, men var meget varm, her til morgen var han så dækket af grønt snot, og jeg bestemmer mig for at nu ringer jeg når lægen åbner.

Men ja 10 min senere havde jeg suget næsen ren og vasket ham lidt, og han spiste en stor portion MME, ja så er temperaturen nede på 38,3 og snottet er ikke længere grønt...

Nu bliver jeg helt i tvivl om det er for "hønemor" at ringe til lægen, for hvad kan hun reelt gøre når han er glad, smiler og spiser, men har lidt feber og snotnæse?

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Mathilde

Nej jeg tror ikke jeg ville ringe til lægen...

Celina har også været snottet i 1½ uge og også haft lidt feber en aften i starten af forkølelsen, som var ovre dagen efter.

Når han ikke har ondt og ellers er tilpas og spiser, så tror jeg bare det er en god gang snot.... Men bliver han pjevset og får feber igen synes jeg du skal ringe. Det kan jo være noget betændelse der er på vej.

Knus Mathilde, der også synes det kan være svært at vurdere hvornår der skal ringes til lægen.

Anmeld

20. april 2010

Ni-ko-li-ne

Line&Liam skriver:

Ja nu bliver jeg pludselig i tvivl.

Liam var snottet og hostede lidt igår, snottet var dog klart som vand og løb af sig selv, igår aftens fik han så feber 38,9 og sov(ja eller mangel på samme) så kun i ble inat, men var meget varm, her til morgen var han så dækket af grønt snot, og jeg bestemmer mig for at nu ringer jeg når lægen åbner.

Men ja 10 min senere havde jeg suget næsen ren og vasket ham lidt, og han spiste en stor portion MME, ja så er temperaturen nede på 38,3 og snottet er ikke længere grønt...

Nu bliver jeg helt i tvivl om det er for "hønemor" at ringe til lægen, for hvad kan hun reelt gøre når han er glad, smiler og spiser, men har lidt feber og snotnæse?

Hvad ville i gøre?

jeg ville først ringe til lægen når han ikke gider drikke.... de gør ikke noget og kan ikke give ham noget medicin...

grunden til at hans snot bliver grønt, er at hans immunforsvar virker.... det er døde virus celler der kommer ud med snottet og det er som oftest grønt eller gult...

mt. hosten ville jeg holde øje med om han kan hoste det løs eller om det er tør hoste....

Anmeld

20. april 2010

L-Mortil3

Pyller hønen ringede alligevel, for synes han var varm selvom temperaturen ikke var sååå høj, men som i siger, det var ikke nødvendigt, skulle bare ringe hvis det blev værre

Men super tak for svar begge 2 også selvom nervøsiteten løb af med mig

Anmeld

20. april 2010

Ni-ko-li-ne

Line&Liam skriver:

Pyller hønen ringede alligevel, for synes han var varm selvom temperaturen ikke var sååå høj, men som i siger, det var ikke nødvendigt, skulle bare ringe hvis det blev værre

Men super tak for svar begge 2 også selvom nervøsiteten løb af med mig

det kender jeg alt for godt.... hellere ringe een gang for meget....

men ja, det kan først hjælpe hvis temp er 41 eller hvis den lille ikke vil drikke og man ikke kan få kontakt;0(

har du saltvand til hans næse? det hjælper rigtig godt at dryppe de små´s næse med saltvand, hver gang de skal spise eller sove...

Anmeld

20. april 2010

L-Mortil3

ka-ri-na skriver:

det kender jeg alt for godt.... hellere ringe een gang for meget....

men ja, det kan først hjælpe hvis temp er 41 eller hvis den lille ikke vil drikke og man ikke kan få kontakt;0(

har du saltvand til hans næse? det hjælper rigtig godt at dryppe de små´s næse med saltvand, hver gang de skal spise eller sove...

jeg tror faktisk jeg har nogen i babyfalck kassen, må straks kigge

Anmeld

20. april 2010

Ni-ko-li-ne

Line&Liam skriver:

jeg tror faktisk jeg har nogen i babyfalck kassen, må straks kigge

ja der er vidst nogle...

du kan godt bare bruge den samme ampul en hel dag;0)

Anmeld

20. april 2010

L-Mortil3

ka-ri-na skriver:

ja der er vidst nogle...

du kan godt bare bruge den samme ampul en hel dag;0)

Snupti, der var de så er det bare et par dråber i hvert næsebor?

Anmeld

20. april 2010

Ni-ko-li-ne

Line&Liam skriver:

Snupti, der var de så er det bare et par dråber i hvert næsebor?

ja to dråber i hvert bor, når han skal spise eller sove....

han synes nok ikke det er helt super.... men det er hurtigt overstået

Anmeld

20. april 2010

L-Mortil3

ka-ri-na skriver:

ja to dråber i hvert bor, når han skal spise eller sove....

han synes nok ikke det er helt super.... men det er hurtigt overstået

Det prøver vi tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.