led led hovedpine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26.598 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. april 2010

oo

det har jeg haft siden...torsdag/fredag. den sidder lige i panden og den er KONSTANT! jeg vågner om natten og har det som om mit hoved er ved at sprænges.

så tænker jeg, nåh, min blodprocent er nok faldet, så jeg må hellere starte på jern alligevel (jeg havde en blodprocent på 9 i 9. uge, så der var ingen grund til at starte på jern der). så det har Søren været så venlig at hente på apoteket idag.

men så skrev min mor, at det kunne være jeg havde forhøjet blodtryk, for det kunne man godt få pga graviditeten. mit blodtryk var tip-top i 9. uge også.

men altså...det er sådan en hovedpine der give kvalme og ubehag langt ud i hele kroppen (jeg strålede-opkastede imorges uden forvarsel)....er der nogen der har prøvet det? eller har en ide om hvad det kan være?

jeg er i 15. uge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Assi

Æv Hmm jeg har prøvet hovedpinen! Virkelig voldsom og ubehagelig! (kvalmen ved jeg ikke, da den endnu ikke er helt væk alligevel) Men hovedpinen er blevet meget bedre efter jeg er begyndt at tage jern i sidste uge. Jeg tænker, det er jern hos dig? Men ja, det kan også være blodtrykket. Jeg vil gøre et forsøg med jern, hvis jeg var dig. Jeg prøvede forresten først Gravijern men fik så ondt i maven - tager nu jern c hver anden dag og den er god for mig...bare lige for at "advare" om at du måske skal prøve lidt forskelligt af.

Rigtig meget god bedring!

Anmeld

19. april 2010

Soap

Har du lidt af migræne tidligere ? 

Syns du skal blive tjekket i morgen om blodtrykket and all er ok 

God bedring 

Anmeld

19. april 2010

oo

taaark det er så FEDT at der bare er svar med det samme herinde!!

jeg giver jernet en chance...det er godt nok gravi-jern, så må vi se hvordan det går! og ellers må jeg snakke med lægen. jeg tænker at jeg jo skal til jordmor næste tirsdag, så kan hun vel måle blodtryk osv..?

Anmeld

19. april 2010

Anja

Jeg har den sidste uge oplevet nøjagtigt det samme. Jeg er så blevet bedre til at huske jern  - og til at huske at tage det sammen med noget der indeholder c-vitamin. I går og i dag har jeg ikke mærket så meget til det, så jeg tror at det er lidt lav blodprocent for mit vedkommende.

Husk at Hemojern er blid mod maven, den kan i al fald anbefales.

Anmeld

19. april 2010

oo

Anja skriver:

Jeg har den sidste uge oplevet nøjagtigt det samme. Jeg er så blevet bedre til at huske jern  - og til at huske at tage det sammen med noget der indeholder c-vitamin. I går og i dag har jeg ikke mærket så meget til det, så jeg tror at det er lidt lav blodprocent for mit vedkommende.

Husk at Hemojern er blid mod maven, den kan i al fald anbefales.

jep, min søster spiser fortsat hemojern efter sin graviditet for 3 år siden. der er c-vitamin sammen med jernet i gravi-jern, men de sagde på apoteket det var godt at sluge dem med et glas juice også

Anmeld

19. april 2010

Ranarupta

Trine, jeg ved godt, at det er meget tidligt, men du skal lige være obs på, om det mon kan være svangerskabsforgiftning in spe. 

Det er ikke for at sætte en skræk i livet på dig, men det er nok meget godt lige at holde øje med...
Symptomerne er:
- ødemer i ben, fødder og hænder 
- hovedpine fortil i hovedet
- prikker for øjnene
- forhøjet blodtryk
- trykken for brystet
- en mærkelig følelse i kroppen.

Jeg var selv indlagt til observation for dette, da jeg havde hovedpine og forhøjet BT.

Men altså start med jernet og snak ellers med lægen  

Anmeld

19. april 2010

oo

Ranarupta skriver:

Trine, jeg ved godt, at det er meget tidligt, men du skal lige være obs på, om det mon kan være svangerskabsforgiftning in spe. 

Det er ikke for at sætte en skræk i livet på dig, men det er nok meget godt lige at holde øje med...
Symptomerne er:
- ødemer i ben, fødder og hænder 
- hovedpine fortil i hovedet
- prikker for øjnene
- forhøjet blodtryk
- trykken for brystet
- en mærkelig følelse i kroppen.

Jeg var selv indlagt til observation for dette, da jeg havde hovedpine og forhøjet BT.

Men altså start med jernet og snak ellers med lægen  

ok  puha!

jeg har dog kun hovedpinen so far, så jeg håber det kan fixes med jern

Anmeld

19. april 2010

Vial

Mit bud er, at det er ganske almindelig hormon hovedpine - sådan lidt migræneagtigt. Det er helt normalt, når man er gravid. Har selv haft det meget. Har bare drukket masser af vand og holdt ud. Min blodprocent og blodtryk er helt normalt. Mit jernindtag har ikke ændret på hovedpinen. Igen; det er helt normalt med hovedpine, når man er gravid :-)

Anmeld

19. april 2010

oo

KaMa skriver:

Mit bud er, at det er ganske almindelig hormon hovedpine - sådan lidt migræneagtigt. Det er helt normalt, når man er gravid. Har selv haft det meget. Har bare drukket masser af vand og holdt ud. Min blodprocent og blodtryk er helt normalt. Mit jernindtag har ikke ændret på hovedpinen. Igen; det er helt normalt med hovedpine, når man er gravid :-)

okay...det er i hvert fald godt at vide - selvom det stinker!

jeg har også en flaske vand ved siden af mig hele tiden (jeg kan kun drikke vand og mælk uden at blive kvalm), såe... åh! men det er jo ikke særlig nemt at læse til eksamen når man har den forbistrede hovedpine i døgndrift

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.