Maveproblemer hos min søn på 1½ år - Hjælp søges :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.670 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. april 2010

mettenoah

Min søn Noah på 1½år, har nærmest lige siden han startede i dagpleje som 1 årig, haft perioder med dårlig i maven.

Han har haft en tid med meget lind afføring, og i denne uge har hans mave hver aften været vildt oppustet...
lidt ligesom en lille afrikanerdreng.. og så prutter og bøvser han og det lugter forfærdeligt!!!
Oven i købet kastede han op to af aftenerne, og var self. meget ked af det, og pegede hele tiden på maven.

Vi har tidligere haft ham ved lægen, som mente, at vi skulle få foretaget nogle afføringsprøver. De viste sig at være helt normale.

Nu er jeg godt nok blevet noget nervøs. Har dagligt talt med dagplejemor om problemet, og vi er nu endnu engang begyndt at skrive kostdagbog. For deraf at kunne udlede problemet.

Vi spiser meget alsidigt og sundt hjemme hos os, og i dagplejen ligeså.

Er lidt bange for om det kunne være noget mælke eller glüten-allergi...

Nogen der kan genkende vores symptomer.. eller har erfaring med disse, så modtager jeg meget gerne gode råd.

Kh. Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Sommerfuglelarven

Jeg har desværre ikke selv erfaring med det, men måske det vil hjælpe at prøve at fjerne mælkeprodukter fra hans kost, I kan jo starte med at gøre det i en uge, og se om det virker. Hvis det ikke virker, så prøv at fjerne alt med gluten i en uge.

Jeg har selv en mild mælkeallergi, og jeg bliver også oppustet og får dårlig mave, når jeg får for meget mælkeprodukt - men så længe jeg holder mig fra at drikke ren mælk, spise ren yoghurt osv., så kan jeg godt tåle det i madlavning, i min kaffe og sådan. Så det er med at prøve sig lidt frem.

Anmeld

19. april 2010

mettenoah

tak for dit svar..  
vi prøver nu denne uge at fjerne mælkeprodukterne.. kom nemlig i tanke om, at lægen her for en 2 mdr. siden anbefalede, at han fik A38 dagligt, for at genoprette tarmfloraen og så blev det nærmest værre.. det er en mulighed..
Når denne uge er gået, tager jeg kostdagbog og Noah med til lægen, så må han jo kunne finde ud at noget.
Ellers kan de vel tage nogle blodprøver...

Anmeld

23. april 2010

mettenoah

Vi har nu været ved lægen igen... og Noah skal nu indlægges på Hjørring Børneafdeling, så snart vi bliver kaldt ind  

Håber der findes en løsning, og at den ikke er alvorlig..

Anmeld

23. april 2010

<3

mettenoah skriver:

Min søn Noah på 1½år, har nærmest lige siden han startede i dagpleje som 1 årig, haft perioder med dårlig i maven.

Han har haft en tid med meget lind afføring, og i denne uge har hans mave hver aften været vildt oppustet...
lidt ligesom en lille afrikanerdreng.. og så prutter og bøvser han og det lugter forfærdeligt!!!
Oven i købet kastede han op to af aftenerne, og var self. meget ked af det, og pegede hele tiden på maven.

Vi har tidligere haft ham ved lægen, som mente, at vi skulle få foretaget nogle afføringsprøver. De viste sig at være helt normale.

Nu er jeg godt nok blevet noget nervøs. Har dagligt talt med dagplejemor om problemet, og vi er nu endnu engang begyndt at skrive kostdagbog. For deraf at kunne udlede problemet.

Vi spiser meget alsidigt og sundt hjemme hos os, og i dagplejen ligeså.

Er lidt bange for om det kunne være noget mælke eller glüten-allergi...

Nogen der kan genkende vores symptomer.. eller har erfaring med disse, så modtager jeg meget gerne gode råd.

Kh. Mette

Jeg synes ikke du skal fjerne noget fra hans kost uden om lægens accept. Han er stadig så lille og hans skelet så blødt at hvis du ikke formår at give ham nok kalcium udenom mælkeprodukterne at det ikke virker forsvarligt. Jeg synes du skal gå til lægen igen, det kunne også bare være at den lille lige skal have lidt hjælp til at komme sig ovenpå længere tids sygdom i maven. Vi har flere gange brugt bifiform med succes i lignende tilfælde men vil slet ikke gøre mig til dommer om det også vil virke i jeres tilfælde.

Jeg vil lige vende det med lægen, det kan også være at lægen har en bestemt handleplan for hvordan han mener man skal gøre.

Anmeld

23. april 2010

<3

mettenoah skriver:

Vi har nu været ved lægen igen... og Noah skal nu indlægges på Hjørring Børneafdeling, så snart vi bliver kaldt ind  

Håber der findes en løsning, og at den ikke er alvorlig..

Ups fik slet ikke læst tråden igennem.

Håber at alt er i orden og I er blevet udredt. Jeg havde selv et barn der havde ondt i maven længe(kolik blev vist til) så ved lidt om det. Ved at det er utroligt hårdt at stå med en så lille en uden at kunne hjælpe, man føler sig så magtesløs!

Anmeld

23. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi har været tilknyttet børne amb siden han fyldte 1 år - de har testet  - undersøgt - taget prøver - allergi test osv... Hoste dagbog - mad dagbog - feber dagbog og lorte dagbog mm

Frederic havde også altid haft lind afføring og lige pludselig vendte det lige så stille og rolig. Da vi alligevel var til vægt kontrol og andre undersøgelser nævnte jeg det med hans mave.

Vi har så siden sidste kontrol kæmpet med at finde den dosis afførings pulver han skal have.... Da han selv på pulver kan have så tynd mave at det kræver tøj skift og andre igen er det små kanin pumler...

Hver gang vi prøver at sætte ham ned - stopper han til igen og vi skal lave udtømning.. Vi snakker med børne amb hver uge via tlf og ellers de normale kontrol'er..

Her er han ikke overfølsom for mad, men for vise tilsætnings stoffer som bla er i kohbergs rugbrød og boller.

http://www.foedevareallergi.dk/Boern/forside.htm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.