? om at cykle.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.750 visninger
16 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Munder

Hvor gamle var jeres unger før de kunne cykle selv på en 2 hjulet cykel (med/uden støttehjul) Altså før de selv kunne få cyklen igang ved hjælp af pedalerne?

Øj det lød rodet, håber det gav mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Honningblomst

Min den store var 9 år da han selv kunne cykle men var meget usikker...havde med vilje ikke ladet den lille prøve før den store kunne, da det ikke skulle være et nederlag. 5 dage efter den store kunne satte Bertram 3 år sig op og cyklede selv uden støttehjul. Så mine lærte det samtidig selvom der er næsten 6 år imellem..

Anmeld

19. april 2010

mortilfreja

min datter var 4 år da hun cyklede uden støttehjul

Anmeld

19. april 2010

Munder

Okay, men hvor gamle var de så da de med støttehjul kunne få cyklen igang?

Anmeld

19. april 2010

Honningblomst

Munder skriver:

Okay, men hvor gamle var de så da de med støttehjul kunne få cyklen igang?

9 og 3 år var mine...uden støttehjul og helt selv.

Anmeld

19. april 2010

Sommerfuglelarven

Hun var 3½ år da hun kunne cykle selv, med støttehjul - hun har endnu ikke prøvet uden støttehjul, det prøver vi her til sommer, hvor hun er 4 år.

Anmeld

19. april 2010

Munder

... skriver:

9 og 3 år var mine...uden støttehjul og helt selv.

Ok, flot bare lige sådan at gå igang uden støttehjul.

Andrea kan slet ikke få cyklen igang. Hun har nemlig helt styr på balancen og det at styre de rigtige veje. Hun har bare ikke kræfter til at få drejet pedalerne, så hun kommer ingen veje med mindre det er ned ad bakke eller vi skubber hende.

Anmeld

19. april 2010

Honningblomst

Ok, flot bare lige sådan at gå igang uden støttehjul.

Andrea kan slet ikke få cyklen igang. Hun har nemlig helt styr på balancen og det at styre de rigtige veje. Hun har bare ikke kræfter til at få drejet pedalerne, så hun kommer ingen veje med mindre det er ned ad bakke eller vi skubber hende.

Han havde en balancecykel i et par dage og så satte han sig op på hans storebrors cykel...men Bertram har altid haft en fantastisk motorik og er stærk som en okse..

Anmeld

19. april 2010

Munder

... skriver:

Han havde en balancecykel i et par dage og så satte han sig op på hans storebrors cykel...men Bertram har altid haft en fantastisk motorik og er stærk som en okse..

Er en balancecykel det samme som en løbecykel?

Jeg har nemlig bestilt sådan en i dag, da hun bliver helt knust, når hun ikke kan på den med pedaler.... Så tænkte jeg hun kunne bruge den anden får at træne balance og øve sig i at "cykle" og når der så kommer lidt mere styrke i benene kan hun bruge den anden.

Anmeld

19. april 2010

Honningblomst

Munder skriver:

Er en balancecykel det samme som en løbecykel?

Jeg har nemlig bestilt sådan en i dag, da hun bliver helt knust, når hun ikke kan på den med pedaler.... Så tænkte jeg hun kunne bruge den anden får at træne balance og øve sig i at "cykle" og når der så kommer lidt mere styrke i benene kan hun bruge den anden.

Jeps...men man kan også bare tage pedalerne af den almindelige cykel..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.