Min Missy søger nyt hjem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
15 svar
0 synes godt om
19. april 2010

MorTilGustav

Jeg må desværre skille mig af med min dejlige hunkat Missy, nu hvor jeg har fået lille Gustav. Jeg er alene med ham og det er simpelthen for besværligt også at skulle tage sig af en kat. Mest fordi jeg er en del ved mine forældre og da der er hjemløse katte i kvarteret, der bruger hendes kattelem og spiser hendes mad, kan jeg ikke være væk i længere tid  
Hun er en dejlig kat der i hvert fald er over 2 år gammel (hun var hjemløs da jeg fik hende gennem en veninde så ved ik hvor gammel hun præcis er)..
Håber virkelig nogen kan overtage hende ellers må jeg få hende aflivet

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Muffinmus

sød misser...men ikke lidt overkill at aflive hende fordi du er afsted et par dage??

HVad med at lade en nabo fodre hende lidt i stedet for. det kræver ikke andet end at der bliver stillet en skål op indenn for i 2 dage f.eks eller at hun kalder på missen ved døren og sørger for der er idt mad til den. I øvrigt kan katte overleve i det fri mange uger alene...det er godt nok et integreret husdyr, men de KAn nu sagtens fange en mus ved selvhjælp:-)

Har selv katte der har været væk 2-3 dage for at komme igen, og det har det ganske glimrende:-)

Så hvis du ikkekan komme af med missen, så prøv noget andet i stedet for at aflive den:-)

Er sikker på misser hellere vil undvære mad 1-2 dage, eller i hvert fald kun få lidt og så beholde sit liv.

Anmeld

19. april 2010

Lullaby

Ja jeg synes altså også at der er vildt at slå hende ihjel pga du spiser hos dine forældre tit???

Anmeld

19. april 2010

Munder

MorTilGustav skriver:

Jeg må desværre skille mig af med min dejlige hunkat Missy, nu hvor jeg har fået lille Gustav. Jeg er alene med ham og det er simpelthen for besværligt også at skulle tage sig af en kat. Mest fordi jeg er en del ved mine forældre og da der er hjemløse katte i kvarteret, der bruger hendes kattelem og spiser hendes mad, kan jeg ikke være væk i længere tid  
Hun er en dejlig kat der i hvert fald er over 2 år gammel (hun var hjemløs da jeg fik hende gennem en veninde så ved ik hvor gammel hun præcis er)..
Håber virkelig nogen kan overtage hende ellers må jeg få hende aflivet

Øv da, kan sagtens se det er en dum situation.

Hvis de er fordi de andre katte i nabolaget kommer på uvelkomment visit gennem kattelemmen, hvad så med at købe en magnetdims din mis kan have i halsbåndet, så er det jo den eneste kat der kan komme gennem lemmen. Missen kan jo sagtens være alene et par dage engang imellem.

Håber I finder en god løsning.

Anmeld

19. april 2010

LotteGabriella

vi har selv en hunkat som både er inde og ude...men hun kan sagtens være alene i en weekend uden at være ude....bare sørg for at stille ekstra mad og vand frem til hende (det kan vi i hvert fald gøre, da hun kun får tørfodder) og en ekstra kattebakke  kan du ikke blokere hendes kattelem på en eller anden måde, så hun ikke kan komme ud i de dage??

Vi har dog masser af muligheder for at hun kan leve på normalvis, når vi ikke er hjemme i  mere en weekend af gangen, da mine svigerforældre og svoger altid gerne vil komme og fodre hende mv.

Anmeld

19. april 2010

MorTilGustav

MorpåSjælland skriver:

Ja jeg synes altså også at der er vildt at slå hende ihjel pga du spiser hos dine forældre tit???

det er så ikke fordi jeg spiser ved mine forældre, men fordi jeg er ved dem en uges tid nogle gange og de bor i en anden by. det er også fordi hun har en svaghed for at hoppe op i min søns seng osv og det kræver bare en hel del mere rengøring. det er bare hårdt når man er alene om det hele at der så liiige er en kat der også kræver ekstra arbejde og opmærksomhed

Anmeld

19. april 2010

MorTilGustav

Munder skriver:

Øv da, kan sagtens se det er en dum situation.

Hvis de er fordi de andre katte i nabolaget kommer på uvelkomment visit gennem kattelemmen, hvad så med at købe en magnetdims din mis kan have i halsbåndet, så er det jo den eneste kat der kan komme gennem lemmen. Missen kan jo sagtens være alene et par dage engang imellem.

Håber I finder en god løsning.

min mor har prøvet de der magnet-dimser og katten blev ved med at tabe tingen fra halsbåndet
jeg kan lukke lemmen ved at skubbe en dims til siden men den går åbenbart i uorden nogle gange og sidst har den åbenbart siddet forkert så katten ku komme IND men ik UD... så en fremmed kat har været herinde og pisse overalt og det var bare dråben. så nu skifter jeg den lem ud hvor kattelemmen sidder og så må jeg selv lukke min kat ud når det er... en hjemløs kat har det også med at sidde og jamre sig udenfor lemmen (der så sidder i soveværelset - det eneste sted den kan være), og siden sådan en kattelem ik er skide godt isoleret larmer det helt vildt  ja der er bare pænt mange problemer efterhånden og det er self. ik min kats skyld men jeg kan sgu snart ik overskue det mere

Anmeld

19. april 2010

*A*

Hvis hun er steriliseret og er passet med alle vaccinationer, så kan du prøve at komme af med hende her: www.vildkat.dk 

Ellers kan du prøve på www.kattegalleri.dk og www.dyrenettet.dk

Anmeld

19. april 2010

Muffinmus

hvad med at smdie fluenet over sengen så??

Det er da i hvert fald et problem der er nemt at løse hvis det er.

Anmeld

20. april 2010

JVC

Det er da noget drastisk at få hende aflivet. Du bliver da nødt til at gøre et forsøg på at komme af med hende. Aflivning af en rask og frisk kat er da den aller sidste udvej!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.