hvordan tørre i mmf/fondant figurer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.789 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Nemesis

og hvor længe tage det?

Står de bare frit fremme, i en bøtte, i køleskabet eller ?? Og hvor længe skal man regne med.

Skal de have glitterfarve før eller efter de er tørret?

Når først de er lavet/tørret hvor længe holder de så?

Kan man fx. godt lave figurer/blomster i god tid ?

:-) Sisse som netop har lavet sine første par babysko (man skal jo øve sig)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Nemesis

19. april 2010

Dot D

ladydan1 skriver:

og hvor længe tage det?

Står de bare frit fremme, i en bøtte, i køleskabet eller ?? Og hvor længe skal man regne med.

Skal de have glitterfarve før eller efter de er tørret?

Når først de er lavet/tørret hvor længe holder de så?

Kan man fx. godt lave figurer/blomster i god tid ?

:-) Sisse som netop har lavet sine første par babysko (man skal jo øve sig)

Jeg sætter mine ting på bagepapir til den næste dag også plejer de at være tørre. Jeg skal snart prøve mit glitterdust og jeg har tænkt mig at putte det på når tingene er tørre, ved ikke om det er rigtigt, men synes det lyder mest rigtigt. Håber det gav mening. Det er sjovt at lave sko, pas på, det griber om sig

Anmeld

19. april 2010

Nemesis

Dot D skriver:

Jeg sætter mine ting på bagepapir til den næste dag også plejer de at være tørre. Jeg skal snart prøve mit glitterdust og jeg har tænkt mig at putte det på når tingene er tørre, ved ikke om det er rigtigt, men synes det lyder mest rigtigt. Håber det gav mening. Det er sjovt at lave sko, pas på, det griber om sig

ja det har vist allerede grebet om sig :-) Hvordan vil du pensle glitterværk på, som tørt eller blandet i vodka??

prøvede nemlig som tørt i dag og tror det binder bedre hvis det er som en væske man smører på..og så er det vel ikke så smart at gøre når der ER tørret..eller hvordan?

:-) Sisse som glæder sig til de nye blomsterudstikkere kommer

Anmeld

19. april 2010

Dot D

ladydan1 skriver:

ja det har vist allerede grebet om sig :-) Hvordan vil du pensle glitterværk på, som tørt eller blandet i vodka??

prøvede nemlig som tørt i dag og tror det binder bedre hvis det er som en væske man smører på..og så er det vel ikke så smart at gøre når der ER tørret..eller hvordan?

:-) Sisse som glæder sig til de nye blomsterudstikkere kommer

Jeg vil blande det med vodka, har hørt at det skulle være bedst. Så det vil jeg prøve. Skal pynte kage i aften når ungerne sover, skulle måske prøve det af, så kan jeg jo bedre svare...

Anmeld

19. april 2010

Nemesis

Dot D skriver:

Jeg vil blande det med vodka, har hørt at det skulle være bedst. Så det vil jeg prøve. Skal pynte kage i aften når ungerne sover, skulle måske prøve det af, så kan jeg jo bedre svare...

bliver det så ikke blødt igen, hvis det er tørret og det får fugt??

Ja hvad ved jeg..det kan da godt være det er så hårdt når det er tørret at det ikke betyder noget.

:-) Sisse

Anmeld

19. april 2010

Dot D

ladydan1 skriver:

bliver det så ikke blødt igen, hvis det er tørret og det får fugt??

Ja hvad ved jeg..det kan da godt være det er så hårdt når det er tørret at det ikke betyder noget.

Ved det ikke, men vodka fordamper jo forholdsvist hurtigt i fri luft, så mon ikke det går. Jeg ser om jeg når at prøve det af i aften, ellers bliver det senere

Anmeld

19. april 2010

Nemesis

Dot D skriver:

Ved det ikke, men vodka fordamper jo forholdsvist hurtigt i fri luft, så mon ikke det går. Jeg ser om jeg når at prøve det af i aften, ellers bliver det senere

ja det kribler jo lidt for at prøve det af :-) men glæder mig til at høre dine erfaringer.

god kagebagning!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.