Græde ture om aften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25.302 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. april 2010

molle85

Vores lille datter på 8 uger har hver aften en ordenlig græde tur som kan vare op til 2 timer, Intet kan trøste hende.

Er der nogle af jer der har prøvet det samme med jeres børn?

Hvad er jeres erfarring?

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Karo

molle85 skriver:

Vores lille datter på 8 uger har hver aften en ordenlig græde tur som kan vare op til 2 timer, Intet kan trøste hende.

Hvad er jeres erfarring?

Maria

Jeg prøvede det med min søn da han var lille. Hver aften i en uge græd han fra kl. 17.00 til kl 19.00. Efter en uge forsvandt det af sig selv og vi har ikke prøvet det siden.

Jeg fik afvide af lægen at det nok havde været en mild form for kolik han havde haft. Det er åbenbart ikke unormalt at babyer får en lille omgang kolik som kun varer kort tid.

Jeg håber for jer at det snart går i sig selv.

Anmeld

19. april 2010

tkj

Oplevede præcis det samme fra ca 8 uger - og det samme gjorde en fra min mødregruppe. Jeg kan huske, at min sundsplejeske sagde det var temmeligt normalt.

Af en eller anden grund stressede det ikke mig så meget, men det er vigtigt at aflaste hinanden i så vidt muligt omfang (hvis muligt), så man ikke ender i en stresset situation

Jeg mindes selvfølgeligt ikke hvor længe det stod på, men mon ikke det kan tælles i uger? Bedste tanker herfra

Anmeld

19. april 2010

ML

Hører det samme fra stort set alle med helt små børn, og oplevede det også med min dreng fra ca 1,5 til 3 mnds alderen. Nogle dage værre end andre, men næsten altid aftner med gråd og et mere pylret og sultent barn. Jeg ammede og ammede, og min mand vuggede og sang. Det varede alt fra en 1/2 time til 2-3 timer. Men så gik det over og det kom gradvist mere ro. Tror det er helt normalt og måske bør man egentlig ikke kalde det kolik hvis det er så udbredt?

Håber du har en til at aflaste dig, for ellers kan man godt blive ret fortvivlet over at det man gør ikke rigtig virker.  Men det skal nok blive bedre, det er bare en periode!

Held og lykke med det!

Anmeld

19. april 2010

<3

molle85 skriver:

Hvad er jeres erfarring?

Maria

Gå ind på facebook og søg under "Jeg overlevede kolik" der er mange gode råd for det lyder som en klassisk kolik, desværre

Anmeld

19. april 2010

CamillaKa

Hel molle

Min dreng er 9 uger og vi af og til samme problem. Han er pylret og skriger tit fra 19-21. Vi har fået at vide at det helt normalt. Det er blevet bedre nu, så tror bare det er en periode man lige skal over!

Anmeld

19. april 2010

Valle81

Hejsa:0)

Havde for en uge siden besøg af min SP, vi snakkede meget om det med skrigture osv, hvis de skulle komme.Anton er kun 3 uger, så det er ikke så aktuelt lige nu.

Men hun sagde også at næsten alle børn får et par uger hvor de skriger og græder meget især om aftenen, og hun sagde at det er helt normalt og man ikek behøver at panikke eller søge elle mulige alternative behandlingsmetoder.nden

Det er tit fordi maven skal vænne sig til den store omvæltning det er at få mad, og flaskebørn skal vænne sig ekstra til det. Grunden hertil at at mme er lavet på komælk og det er hårdere ved maven end brystmælk.

Så der er ikke andet for end at trøste hende så godt i kan, og så stå det igennem med støtte og hjælp fra hinanden:0)

Christina, hvis datter havde det sådan en månedstid og hvis søn ikke er nået dertil endnu, men mon ikke det kommer:0/

Anmeld

19. april 2010

Skouboe

Hvis dit spædbarn græder mere end 3 timer om dagen, mere end 3 gange om ugen, mere end 3 uger i træk er du den "heldige" vinder af et kolikbarn ifølge den officielle definition.

Vores datter blev diagnosticeret med kolik, og i min verden er det bare en "skraldespands-diagnose" - den siger intet og forklarer intet og der er ingen behandling, bortset fra tid.

Jeg købte den ikke - og gør det stadig ikke - gråd hos et spædbarn har ALTID en årsag. Den er måske ikke logisk for os, men den er meget virkelig for dem.

Vi tog sagen i egen hånd, istedet for bare at vente som alle sagde til os, og fik løst vores datters problemer et af gangen. Her er hvad der hjalp hos os:

Kiropraktor - hun var tydeligt skæv i ryggen og ville ikke bruge sin ene side. 6-8 besøg hos kiropraktoren afhjalp dette.

Mere mad - hun fik flaske og vi gav hende efter de papirer vi havde fået fra sygehuset. Da vi stoppede med det og lod hende spise sig mæt istedet, tog hun næsten 900 g på i løbet af 10 dage, og det mere end noget andet tydeliggjorde for mig at vi - i bedste mening - havde sultet vores datter. Dette bekræftede vores SP...

Lacutulose og massage mod forstoppelse indtil vi havde fået gang i maven igen (som regel kun et problem hos flaskebørn). Hun har desuden sovet på siden siden hun var 4-5 dage gammel på anbefaling fra vores SP, da det hjælper på mavesmerter at krumme sig sammen.

Svøb, gentagelser, ro og regelmæssighed mod overstimulering. Mange spædbørn græder om aftenen fordi de er overstimulerede og ikke kan rumme mere verden. Man prøver så en masse forskelligt (mad, går med dem, legetøj, osv osv ) og man gør bare ondt værre fordi det stimulerer dem. Vi svøbte min datter når hun var meget ked og min mand gik i cirkler med hende i monoton gangart i et halvmørkt rum, og hun faldt ned i løbet af 2-3 minutter. Vi puttede hende så stadig i svøbet og så bare med et tæppe over, så hun ikke fik det for varmt - hun elskede det. 

For at forebygge overstimulering indførte vi da hun var 7-8 uger et fast skema for mad og søvn (på baggrund af sovecoach.dk) og det betød at gråden gik over fra den ene dag til den anden, og vi kørte med skema helt ind til hun blev 11-12 måneder (vi tilpassede det naturligvis løbende) og når lillesøster bliver 6-8 uger, har jeg helt sikkert også et skema klart til hende...

Det var hvad der virkede herhjemme, din udfordring er at finde ud af hvad der er problemet hos dit barn. Hvis der ikke er noget åbentlyst, er jeg ret sikker på at overstimulering er problemet. Vær opmærksom på at spædbørn der er kede af det ofte pr. refleks krummer sig sammen, hvilket får mange forældre til at mene at de har ondt i maven - det er ikke nødvendigvis der problemet er. At krumme sig sammen er en refleks hos spædbørn. 

Prøv evt. at kigge her: http://www.svoebditbarn.dk/index.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.