2. lægebesøg :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.119 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. april 2010

FrkLarsen

Hej dejlige damer 

Jeg skal til 2. lægebesøg idag kl 14.15.

Ville bare høre hvad man skal oppe til 2. lægebesøg  

Kamilla 24+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

mullesmith2

Det vil jeg også gerne vide

Anmeld

19. april 2010

FrkLarsen

Slet ingen? 

Anmeld

19. april 2010

msax

FrkLarsen skriver:

Hej dejlige damer 

Jeg skal til 2. lægebesøg idag kl 14.15.

Ville bare høre hvad man skal oppe til 2. lægebesøg  

Kamilla 24+2

Jeg var til 2. lægebesøg i fredags - og der skete så absolut ingenting spændende.

Lægen måler blodtryk, tjekker urin, mærker på maven og lytter til baby. Spørger til hvordan du har det også ud af vagten igen.

Sådan var det også da jeg var til lægebesøg under min første graviditet. Det er da fint lige at blive tjekket - men egentlig også lidt spild af tid syntes jeg. Jeg ville meget hellere til jordmoder de par gange ekstra og snakke med hende.

Men det er jo bare mine oplevelser. Men tror desværre ikke de er enestående.

Men som sagt mærker, lytter og spørger de lidt til hvordan du har det. Håber det forklarede lidt hvad du har i vente.

SMIL Mette 24+5

Anmeld

19. april 2010

FrkLarsen

msax skriver:

Jeg var til 2. lægebesøg i fredags - og der skete så absolut ingenting spændende.

Lægen måler blodtryk, tjekker urin, mærker på maven og lytter til baby. Spørger til hvordan du har det også ud af vagten igen.

Sådan var det også da jeg var til lægebesøg under min første graviditet. Det er da fint lige at blive tjekket - men egentlig også lidt spild af tid syntes jeg. Jeg ville meget hellere til jordmoder de par gange ekstra og snakke med hende.

Men det er jo bare mine oplevelser. Men tror desværre ikke de er enestående.

Men som sagt mærker, lytter og spørger de lidt til hvordan du har det. Håber det forklarede lidt hvad du har i vente.

SMIL Mette 24+5

Tak for svaret  

Er det ved alle læger de lytter til baby? 

Det ville da være rart at høre hendes hjerte igen, det er efterhånden længe siden  

Jordemoder er også så kanon hyggeligt, min jordemoder er en rigtig spasmager og griner hele tiden, så det er jo dejligt.

Men mange tak for dit svar  

Anmeld

19. april 2010

Anja

De gange jeg har været til 2. lægeundersøgelse har lægen generelt spurgt ind til, hvordan graviditeten har forløbet.

Man bliver vejet, får målt blodtryk, tjekket urinprøve. Lægen lytter til babys hjerte og vurderer om baby har den rette størrelse.

Alt i alt sker der ikke så meget, men det er hyggeligt at høre babyshjerte slå  

Anmeld

19. april 2010

FrkLarsen

Anja skriver:

De gange jeg har været til 2. lægeundersøgelse har lægen generelt spurgt ind til, hvordan graviditeten har forløbet.

Man bliver vejet, får målt blodtryk, tjekket urinprøve. Lægen lytter til babys hjerte og vurderer om baby har den rette størrelse.

Alt i alt sker der ikke så meget, men det er hyggeligt at høre babyshjerte slå  

Tak for dit svar  

Glæder mig da til at høre hjertelyd, det er simpelthen så fantastisk, men at stige på vægten er vidst en frygt her  

Anmeld

19. april 2010

msax

FrkLarsen skriver:

Tak for svaret  

Er det ved alle læger de lytter til baby? 

Det ville da være rart at høre hendes hjerte igen, det er efterhånden længe siden  

Jordemoder er også så kanon hyggeligt, min jordemoder er en rigtig spasmager og griner hele tiden, så det er jo dejligt.

Men mange tak for dit svar  

Jeg mener de skal lytte til baby. Men det er ikke alle læger der har en "doptone" (eller hvordan det nu staves) hvor lyden kommer ud i rummet.

Jeg har fx i forbindelse med flytning fået en ny læge og han lyttede med et gammeldags lytterør - så jeg hørte ikke noget - desværre. Det er ellers det bedste ved at være ved læge/jordmoder. Man bliver så glad helt ind i hjertet når man kan høre det lille væsen inden i ens mave.

Håber din læge er lidt mere med på noderne så du kan lytte med og blive rørt til tåre (det bliver jeg altid når jeg kan mærke/høre baby i maven).

SMIL Mette

Anmeld

19. april 2010

lucas<3

jeg var til 2 lægeundersøgelse i fredags. havde det ligesom dig skrev og spurgte her inde.

men han tager blodtryk og urinprøve, og din vægt, og høre den bettes hjerte og mærke om livmorden er så stor som den skal være.

jrg fik afvide man os tig taget sådan en blod en i fingeren for og se blodprocenten. men det fik jeg ik..

Anmeld

19. april 2010

lucas<3

min læge sagde faktisk at hvis kæresten eller en anden lage øret på maven så kunne personen høre babyens hjertelyd..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.