kan det arveligt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.262 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Miia90

vi har kæmpede 2år og 6mdr med at blive gravide.

Men min moar kæmpede også hårdt med at få mig, de begyndte og tænke baby da hun var 16 men blev først gravid somn 31 årig uden hjælp !

håber bare ik jeg først bliver gravid som 30årig

tror i det an være arveligt eller kender i noget til det ?

KraM mia som håber på noget babystøv snart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

VNB

Miia90 skriver:

Men min moar kæmpede også hårdt med at få mig, de begyndte og tænke baby da hun var 16 men blev først gravid somn 31 årig uden hjælp !

Hej.

Har selv mange gange tænk over det der med om barnløshed kan være arveligt...

da vi havde prøvet 1 ½ år uden held snakkede jeg med mig mor om det... det viste sig at det tog min oldemor 5 år at blive gravid med det første barn, min mormor 4 år, min mor 4 ½ år og jeg selv er nu blevet naturlig gravid efter 2 år og 2 måneder (inkl. 1 reagensglas behandling som desværre gav negativt resultat)

Både min mor og jeg har fået konstateret endometriose, som ifølge mig læge godt kan være arveligt... det vides ikke om min mormor og oldemor havde det (tror jeg ikke de tjekkede for dengang...)

Så jeg har tænkt at hvis der viser sig en tendens igennem et par generationer så tror jeg det kan have noget at gøre med arvelighed.. men jeg er jo ikke læge så tør ikke sige noget med sikkerhed..

er du blevet undersøgt ift. barnløshed?

Håber du kunne få lidt ud af mit svar, og at det meget snart bliver jeres tur til at få det store ønske om et lille drømmebarn opfyldt!

knus

Anmeld

19. april 2010

Miia90

det kunne jeg godt, min mormor har aldrig haft problemmer med og blive gravid hun fik den vores som var min mor som 19årig,

jeg er blevet scannet og og fine store æggestokke og har ikk pco

kæresten har fået testet sit sædtal og det er normalt

Vi skal til samtale hos min gynæolog 4maj om snakke om hvordan hun kan hjælp os med at få vores ønskebaby

men ville nu hellere ha det skete af sig selv

Anmeld

19. april 2010

Sabsy

Miia90 skriver:

Hej Mia..

Jeg har nu ikke det problem - men min mor hun kæmpede også med at få mig, og lægen havde sagt til mig at jeg ikke skulle forvente at blive gravid før efter mange prøvelser.. Men jeg blev det i første forsøg.. Men søde, jeg ved det er svært, men hold hovedet højt, det skal nok komme

Anmeld

19. april 2010

VNB

Miia90 skriver:

det kunne jeg godt, min mormor har aldrig haft problemmer med og blive gravid hun fik den vores som var min mor som 19årig,

jeg er blevet scannet og og fine store æggestokke og har ikk pco

kæresten har fået testet sit sædtal og det er normalt

Vi skal til samtale hos min gynæolog 4maj om snakke om hvordan hun kan hjælp os med at få vores ønskebaby

men ville nu hellere ha det skete af sig selv

det lyder jo rigtig godt at alt er i fineste orden med jer begge to  jeg er sikker på at det nok skal lykkes for jer - selvom JA det er bare så hårdt og træls at gå og vente hele tiden...

Tror altid man inderst inde vil ønske at det kan ske naturligt, men synes det er fuldstændig lige gyldigt hvordan man får drømmebarnet, det er jo netop DRØMMEBARNET lige meget hvad  og med mindre man adopterer, skal man jo stadig selv gøre alt arbejdet med at skabe det bette menneske inde i maven 

krydser fingre for at i får gode nyheder den 4 maj  og at det kommet til at gå rigtig godt når i skal i behandling.

knus

Anmeld

19. april 2010

oo

min egen mor har aldrig haft problemer med reproduktionen, det har ingen i hendes familie. men min farmor og farfar havde faktisk opgivet at få børn, da hun pludselig blev gravid med min fars storebror da de var i midt-30'erne.

Jeg ved ikke om der decideret er undersøgelser og forskningsresultater der viser at det kan være arveligt, men jeg ved at man siger, at når man går i barnløshedsbehandling skal man samtidig have i mente, at man jo reproducerer nogle gener der ikke er så gode til reproduktion og ergo kan de børn man får så også få problemer.

mest af alt tror jeg det er et stort skuddermudder af gener og miljø der gør at det bare er svært for nogle. min lillesøster blev gravid i 2. forsøg, jeg blev først gravid da vi ikke forsøgte mere!

Anmeld

19. april 2010

Miia90

tak begge to

sabrina- var du i bahandling ?

Anmeld

19. april 2010

Kløver

Miia90 skriver:

jeg har hørt man skal kigge på sin mor hvad angår børn, dvs hvis kmor har svært ved graviditet er chancerne for man selv har det store, det samme gælder feks gener i graviditet, som feks svangerskabsforgiftning, min mor har ved 2 ud af os 3 søskende, hvoraf den ene var mig, svangerskabsforgiftning, og gik længe før hun blev gravid, så desværre kan jeg forvente det ikke går hurtigt med graviditet, og jeg skal meddele JM om svangerskabsforgiftning, da der er større risiko for jeg også får det.

håber ikke jeg har taget modet fra dig, og at det snart lykkedes for jer

Anmeld

19. april 2010

Mira0911

Ved ikke om min mor havde problemer med at blive gravid...

Det tog ingen tid for os før jeg var gravid... En i familien tog det 8 år før der var held...

Anmeld

19. april 2010

Bare mig..

Min moster kan ikke få børn. De prøvede i 7 år, og endte til sidst med at adopterer to skønne piger..

Men der fik vi at vide, at barnløshed ikke er arveligt. -Men der er jo selvfølgelig forskellige grunde til at man ikke kan få børn..
Jeg er ikke inde i det, og aner ikke hvad alt det der forskellige hedder, men hun kan i hvertfald ikke holde på fosteret. Hendes æg fungerer, men det bliver bare ikke siddende.

Håber det lykkes for jer inden længe, heldigvis er I ikke så gamle, så heldigvis skal i ikke også kæmpe med tiden helt så meget som mange andre skal...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.