Skal hun have natbleen på igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.556 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. april 2010

Charlotte

Min store pige på 4,5 år har smidt natbleen for omkring 3 uger siden. Hun ville gerne selv, og hun vågnede næsten hver morgen op med en tør ble, så vi mente at hun var klar.

Den første uge var der ingen uheld overhovedet, men derefter er det ikke gået så godt. Jeg vil tro at hun tisser i sengen ca hver anden nat. Hun vågner af det, og kommer ind til os. Som regel er det mellem kl. 24 og 02, det sker.

En ting er, at hun bliver ret ked af det - og det er selvfølgelig heller ikke sjovt at skulle have tøjet af i stærkt lys på et køligt badeværelse og få bruset tisset af - men vi forældre synes da heller ikke at det er skidesjovt at skulle stå op midt om natten og stå og rode med våde lagner og madras .. og ofte også en lillesøster, der vågner og græder.

Vi sørger for at hun tisser af inden hun kommer i seng, og hun får heller ikke længere en tår vand inden hun skal sove. Ofte kan hun ikke tisse - nogle gange tror jeg meget at det handler om, at hun er så træt, at hun ikke kan slappe af, når hun sidder på toilettet - så sparker hun med benene og laver andre krumspring, i stedet for at sidde og slappe af og lade det komme. (Sådan har hun altid været - når hun bliver træt, kommer der lige 50% mere gang i hendes bevægelser).

Jeg ved ikke hvad vi skal stille op. Skal vi lade hende få ble på igen? Jeg tænker, at det nok ikke er det mest afstivende i verden for hende - hun har faktisk været ret stolt over at have smidt den ble, og har også fået en lille gave for det. Skal vi hellere "ride den af" og håbe på, at det snart bliver bedre? 

Har I nogle gode råd? De modtages med kyshånd 

Charlotte 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2010

Divababy93

Syntes måske i skulle prøve og vække hende der i mellem hvor hun plejer og tisse, ved at det kan være en rigtigt god måde plejer at  hjælpe

Anmeld

19. april 2010

Bondepigen

Ja, jeg synes osse I skal prøve at vække hende inden kl. 24, når det nu plejer at ske derefter... Så kan hun da i hvert fald prøve om hun kan tisse.

Anmeld

19. april 2010

Mumto3

Vi går selv i seng omkring 23-24 og  der tager vi altid vores to drenge op og tisse.

-og når uheldet er ude herhjemme, så bliver vores børn ikke vasket midt om natten! Vi giver dem bare tørt nattøj på. Tager det våde sengetøj af, på med ny rullemadras og lagen, og så er det hele klaret på 1 min. alt foregår i mørke, vi tænder slet ikke lys.

Anmeld

19. april 2010

isimaven

hej!

Vores datter på 6 år er først lige stoppet med natble, hun har prøvet flere gange at smide den men først nu med godt resultat... vi tager hende op ved 23-24 tiden inden vi går i seng og sætter hende på toilettet hvor hun som regel tisser... prøv ar tage hende op i et stykke tid og hvis det ikke går synes jeg i skal overveje bleen igen og så prøv at lade være med at se det som et problem, hun skal nok vokse fra det

knus isimaven

Anmeld

19. april 2010

<3

Mumto3 skriver:

Vi går selv i seng omkring 23-24 og  der tager vi altid vores to drenge op og tisse.

-og når uheldet er ude herhjemme, så bliver vores børn ikke vasket midt om natten! Vi giver dem bare tørt nattøj på. Tager det våde sengetøj af, på med ny rullemadras og lagen, og så er det hele klaret på 1 min. alt foregår i mørke, vi tænder slet ikke lys.

Anmeld

19. april 2010

<3

Byberg93 skriver:

Syntes måske i skulle prøve og vække hende der i mellem hvor hun plejer og tisse, ved at det kan være en rigtigt god måde plejer at  hjælpe

Anmeld

19. april 2010

<3

Herhjemme bruger vi 1-2-3- TIS! Eller lave lort eller hvad det nu er. For nogen gange kan det være svært at "give los", hvis I forstår.

Den dag i dag kan jeg stadig hjælpe mig selv til at tisse i alle situationer ved lige at tælle mig selv ned, så er sikker på at min mor har gjort brug af samme teknik!

Anmeld

19. april 2010

Munder

Charlotte skriver:

Min store pige på 4,5 år har smidt natbleen for omkring 3 uger siden. Hun ville gerne selv, og hun vågnede næsten hver morgen op med en tør ble, så vi mente at hun var klar.

Den første uge var der ingen uheld overhovedet, men derefter er det ikke gået så godt. Jeg vil tro at hun tisser i sengen ca hver anden nat. Hun vågner af det, og kommer ind til os. Som regel er det mellem kl. 24 og 02, det sker.

En ting er, at hun bliver ret ked af det - og det er selvfølgelig heller ikke sjovt at skulle have tøjet af i stærkt lys på et køligt badeværelse og få bruset tisset af - men vi forældre synes da heller ikke at det er skidesjovt at skulle stå op midt om natten og stå og rode med våde lagner og madras .. og ofte også en lillesøster, der vågner og græder.

Vi sørger for at hun tisser af inden hun kommer i seng, og hun får heller ikke længere en tår vand inden hun skal sove. Ofte kan hun ikke tisse - nogle gange tror jeg meget at det handler om, at hun er så træt, at hun ikke kan slappe af, når hun sidder på toilettet - så sparker hun med benene og laver andre krumspring, i stedet for at sidde og slappe af og lade det komme. (Sådan har hun altid været - når hun bliver træt, kommer der lige 50% mere gang i hendes bevægelser).

Jeg ved ikke hvad vi skal stille op. Skal vi lade hende få ble på igen? Jeg tænker, at det nok ikke er det mest afstivende i verden for hende - hun har faktisk været ret stolt over at have smidt den ble, og har også fået en lille gave for det. Skal vi hellere "ride den af" og håbe på, at det snart bliver bedre? 

Har I nogle gode råd? De modtages med kyshånd 

Charlotte 

Vi var igennem nøjagtig det samme med Andrea efter hun smed natbleen. Det blev ved sådan hver 2/3 nat i 2-3 uger, og så forsvandt det igen.

Man skal bare passe på ikke at gøre for meget ud af det, når det sker. De skal jo lige lære det

Så mit råd er tålmodighed. Jeg ville ikke give hende ble på igen, da det kunne give et lille knæk på selvtilliden.

Anmeld

19. april 2010

Sommerfuglelarven

Det vil være noget så synd at give hende bleen på igen, og det tror jeg bare vil skade mere end det vil gavne.

Hvis hun er for træt til at tisse lige inden sengetid, så prøv lige efter aftensmaden, eller en halv time tidligere end I plejer. Og som nogen andre skriver, så tag hende op og tis inden I går i seng - men prøv jer med én af tiderne ad gangen, så det ikke bliver træls for hende.

Min datter har nu været helt renlig i 1 år, men hun har stadig nætter hvor der er uheld (også om dagen), og sådan tror jeg det vil blive ved med at være indtil de har helt styr på "tisserefleksen"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.