Lidt herfra....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

323 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. april 2010

LouiseNielsen

Hejsa Piger!

Lige lidt om hvordan det går herhjemme efter lillebror er kommet til verden.... Han er idag 5 dage gammel!

Amningen startede rigtig godt, og jeg ammede ham fuld ud lige indtil igår... Da mælken faldt til gik det helt skævt.... Jeg har utrolig meget mælk (havde jeg også med Nicklas) Og det gør at han sleeeet ikke kan følge med til at tømme mig ud, derudover så kan han slet ikke følge med til at synke fordi mælken bare løber med 180kmt uden han behøver sutte for det, så knægten er lige ved at blive kvalt i mælk når han skal spise.... Jeg valgte derfor for at gøre det nemmere for ham, i stedet at malke ud til ham, og give ham det i en flaske. Og det køre bare super godt.... Han er rigtig glad og veltilpas, sover utrolig godt og er meget "aktiv" når han er vågen.... Lige igår da jeg tog beslutningen græd jeg, og syntes det var rigtig hårdt, men vigtigst for mig er at Mathias er veltilpas og får hans modermælk, også må det være på en måde vi begge kan leve med.... Den tætte kontakt man har under amning, føler jeg at jeg fuld ud har alligevel, da jeg sørge for at sidde meget tæt med ham, mens jeg giver ham flaske... Har lagt ud til folk at det er meget vigtig for mig at det kun er mig som giver ham flaske, da jeg gerne vil opretteholde den tætte mor-barn "amme" kontakt.... Og det er der fuld forståelse overfor, heldigvis også fra Andreas side....

Storbror er rigtig stolt af sin nye titel, og passer rigtig godt på sin lillebror. Specielt når andre sidder med ham, så er han meget opmærksom på at de lige husker at ligge dynen over ham, eller sidder med ham som jeg også gør... Han nysser ham, aer ham og vil gerne sidde med ham ofte... Det er super dejligt at se, vi havde faktisk frygtet at han ville være rigtig træt af ham, og meget jaloux...

Ja alt i alt går det bare super godt, og vi er en lykke lille familie på 4..... Jeg syntes det er meget mere hårdt at få nr 2 frem for nr 1. Dengang havde jeg tit og overskud til rengørning osv iden der kom barsels gæster, det har jeg overhovedet ikke denne gang, så her ser ud som der gør, og det må folk dælme leve med... Hehe kan de ikke det, så kan de da få en klud og støvsugeren i hånden...

Det var lige lidt herfra....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2010

Bayze

Ihh hvor er han altså bare mega-kær, Louise! Og dejligt billede af samspillet mellem brødrene

Også dejligt at høre at i har fået en god start med lillebror derhjemme. Jeg synes da det lyder som om det er den rigtige løsning mht amningen, og det synes jeg altså ikke du skal være ked af. Du har jo øje for alle de vigtige ting

Tak for den fine update

Anmeld

18. april 2010

Mettemus

Det er simpelthen det dejligste billede af dine drenge! Og godt du har fundet en "amme"-metode der virker for dig.

Anmeld

18. april 2010

Dot D

Du skal lige have et stort til lykke med det nye familiemedlem. Det er et sødt billede af dine drenge sammen. Godt at høre at du har fundet en løsning, der passer jer, det er jo altid godt med modermælk om det er frisk fra fad eller i flaske

Anmeld

18. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Godt at høre fra dig. Og hvor er de dejlige sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.