til morjespersen, malucca09 og anna-jonas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

401 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. april 2010

Milka

og selvfølgelig jer andre med børn på bøtternes alder! er i tilmeldt e-springvækkeuret? det er jeg – har netop modtaget dette på mail:

Dit barn er nu 59 uger, og tiden er inde igen. Dit barn vil omkring denne periode begynde sin omklamrende fase hen imod sit niende spring.

Når dit barn er 64 uger gammel, eller næsten 15 måneder, mærker du, at det igen gør et nyt spring i sin mentale udvikling. Det opdager, at det kan nå sit mål på flere forskellige måder. Du kan næsten se, at barnet tænker: “Skal jeg gå omhyggeligt eller tankeløst til værks, skal jeg være trodsig eller måske kærlig? Eller skulle jeg prøve at være sjov?” Dit barn bliver mere og mere opfindsomt. Det er, fordi det på alle områder snart begynder at kunne klare sig rigtig flot. Det begynder at blive bedre til at gå og kan hurtigere komme af sted. Det forstår bedre, hvad du siger og kan somme tider selv svare. Det kan lege med følelser og øver sig somme tider i det skjulte. Det kan tænke fremad og ved, at dets egen lille person tæller med. Det bliver dygtigere og dygtigere til selv at spise og drikke, til at bygge tårne, til at sætte ting sammen og rydde op. Det virker, som om alting pludselig lykkes meget bedre for det. Igen og igen sætter barnet sine nye kunststykker ind for at afprøve en nye strategi, der fører til dets mål. Naturligvis lykkes det ikke altid, men det er en dejlig oplevelse at se, hvordan din tumling udvikler sig i dette spring.

så tag en dyb indånding, ladies, for vi skal til den igen. see you on the other side

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

Skouboe

Åh gud - vi er dårligt kommet os over det sidste....

Anmeld

17. april 2010

NaFe

Åhhh jaaa.den tid befinder jeg mig i lige nu... Der sker rigtig meget..hun er så bevist om hvad hun laver...specielt når det ballade...hun syntes det så sjovt...og kigger jeg væk, jamen så gør hun det jeg lige har sagt nej til... har nogle lysestager som hun bare vil røre..så går hun derhen og tager lige så stille sin finger mens hun kigger på mig (som sidder og siger nej) og langsom lader den nærme sig stagerne...virkelig bevist om a hun laver ting hun ikke må... Og hun giver meget udtryk for hvad hun vil have... og giver ikke op før jeg har fundet ud a hvad det er... men altså en dejlig tid også..for nu begynder hun rigtig a snakke...siger drikke og kan tælle..siger jeg en..så siger hun to tre.... og se, det, av, hov, hej...som siges til alt og alle konstant..og når de har sagt hej tilbage...jamen så fortsætter hun bare..hej hej hej hej...åhhhh... og dygtig til a rydde op, og feje og vaske bordet af..det syntes hun er vildt sjovt...

Anmeld

17. april 2010

Milka

Skouboe skriver:

Åh gud - vi er dårligt kommet os over det sidste....

nævnte bevidst ikke jer for jeg troede måske i var igennem/ovre det. synes også lige det forrige er slut

Anmeld

17. april 2010

Milka

Feluca09 skriver:

Åhhh jaaa.den tid befinder jeg mig i lige nu... Der sker rigtig meget..hun er så bevist om hvad hun laver...specielt når det ballade...hun syntes det så sjovt...og kigger jeg væk, jamen så gør hun det jeg lige har sagt nej til... har nogle lysestager som hun bare vil røre..så går hun derhen og tager lige så stille sin finger mens hun kigger på mig (som sidder og siger nej) og langsom lader den nærme sig stagerne...virkelig bevist om a hun laver ting hun ikke må... Og hun giver meget udtryk for hvad hun vil have... og giver ikke op før jeg har fundet ud a hvad det er... men altså en dejlig tid også..for nu begynder hun rigtig a snakke...siger drikke og kan tælle..siger jeg en..så siger hun to tre.... og se, det, av, hov, hej...som siges til alt og alle konstant..og når de har sagt hej tilbage...jamen så fortsætter hun bare..hej hej hej hej...åhhhh... og dygtig til a rydde op, og feje og vaske bordet af..det syntes hun er vildt sjovt...

hehe, hvad gør du så når hun provokerer med lysestager?

her er det lilja der er den lumske ... hun er begyndt at 'løbe væk' når jeg siger at hun skal have ren ble på, smider systematisk mad på gulvet og ser efter min reaktion, er blevet helt vild med bolde og tror at alt kan hoppe – hendes sut, hendes mad, hendes sko. og hun forstår rigtig meget! hvis jeg spørger hvor hendes sko er henne henter hun dem, hvis jeg spørger hvor teletubbies er henne døffer hun hen til fjernsynet, og hvis jeg spørger hvor hendes hat er henne så tager hun det hun sidder med i hånden og sætter på hovedet (inkl. leverpostejsmadder). og så er hun helt vild med kaniner, af en eller anden årsag! hvis der er en kanin i fjernsynet kan hun næsten ikke styre sig, den tosse!

luca er stadig mest interesseret i at komme steder hen; prøver på at gå og klatre op på ting.

altså, to helt forskellige små mennesker jeg har mig her! synes det er en fantastisk tid lige nu

Anmeld

17. april 2010

NaFe

Milka skriver:

hehe, hvad gør du så når hun provokerer med lysestager?

her er det lilja der er den lumske ... hun er begyndt at 'løbe væk' når jeg siger at hun skal have ren ble på, smider systematisk mad på gulvet og ser efter min reaktion, er blevet helt vild med bolde og tror at alt kan hoppe – hendes sut, hendes mad, hendes sko. og hun forstår rigtig meget! hvis jeg spørger hvor hendes sko er henne henter hun dem, hvis jeg spørger hvor teletubbies er henne døffer hun hen til fjernsynet, og hvis jeg spørger hvor hendes hat er henne så tager hun det hun sidder med i hånden og sætter på hovedet (inkl. leverpostejsmadder). og så er hun helt vild med kaniner, af en eller anden årsag! hvis der er en kanin i fjernsynet kan hun næsten ikke styre sig, den tosse!

luca er stadig mest interesseret i at komme steder hen; prøver på at gå og klatre op på ting.

altså, to helt forskellige små mennesker jeg har mig her! synes det er en fantastisk tid lige nu

uha..jamen når hun laver det nummer, så går jeg hen og fjerne hende...men hun griner bare og syntes det sjovt og gør det straks igen... Ja man kan jo ikke lade vær med af grine nogen gange når de laver numre...smiler...

Her er det Elmo som er det store hit..det kommer lørdag og søndag lidt over 8...feluca er heeeelt vild med den og siger emo emo...hehe...

ej det der med a løbe sin vej det gør feluca os...vis hun skal have pudset næse...så skynder hun sig væk..hehe...

Åhh ja det er altså skønt a følge deres udvikling...selv om ja det til sider er skide hårdt... syntes jeg i hvert fald..har lige haft en uge vor det har været umuligt a få hende til a sove...så hun har først sovet kl 22 og umulig a få op om morgen kl 7...puha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.