Har i tidsgrænser på brug af pc, ps, wii, tv osv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

411 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. juni 2008

Honningblomst

Er lige lidt nysgerrig for at høre om I har tidsbegrænsning på brugen af overstående i hjemmet og gerne hvorfor eller hvorfor ikke?
Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2008

1977

Profilbillede for 1977
Ikke endnu, men han er heller ikke gammel nok til at kunne bruge en hel dag foran dummekassen :P Han vil meget gerne se 15-20 min, men så har det ikke interessen mere.

Hvis han selv kan styre forbruget når han bliver ældre, så må han se hvad han gider, eller vil der blive sat en grænse på 1 times tid. Jeg tror dog ikke det bliver nødvendigt, for der er ingen af os andre som ser særlig meget tv. Det bliver til 6-8 timer om ugen i NFLs off-season, så mon ikke vores vaner smitter en smule af? Det håber jeg.

Der er ikke nogen gund til at sidde foran fjernsynet eller anden elektronik når der er så meget andet at lave. Så hellere at han læser en bog eller to

Anmeld

3. juni 2008

ka li ja

hahaha ja jeg mener jo ikke manden behøver sidde dermere end et par timer af gangen;)
alexander på næsten 4 spiller nogle gange pixeline, men det sker ikke hver dag, så jeg tænker ikke over hvor længe han må sidde der. og så har han så meget krudt i røven, at jeg syntes det er rart han kan sidde der.
og så lærer han utrolig meget af det. og jeg syntes jo det er fedt han kan betjene en pc. det er trods alt fremtiden!

Anmeld

3. juni 2008

Plysbjørnen

Nej det har vi ikke da hun ikke helt er gammel nok til det endnu, er kun 10 mdr. Men vi har da snakket om at når hun bliver større skal der regler til... Men hun er også rigtigt god til at skovle ind, når det gælder mad...

Anmeld

4. juni 2008

3rollinger

Her er brugen generelt begraenset til weekenderne. Vi har saa lidt tid sammen til hverdag, at det ikke skal bruges paa fjernsyn og/eller forskellige elektroniske spil.

I weekenderne er brugen saa begraenset, men den er ikke saadan fuldkommen fastlagt. Det er saadan lidt paa fornemmeren, at nu synes jeg eller min mand at Laura paa 3 har siddet rigelig tid og spillet, og saa finder vi paa noget andet at lave. Tager det dog ikke saa tungt, spillene er fuldkommen paa hendes niveau og gaar ud paa at klaede nogle dukker paa, eller spille huskespil og ting i den stil. Fjernsynet kommer lidt af sig selv, paa et tidspunkt render de rundt og leger og husker det kun naar man vil slukke det for dem. :)

Men selv leg i parken er der begraensning paa for paa et tidspunkt skal vi hjem og sove ;)

Knus
Trine

Anmeld

4. juni 2008

Pia.

Nej det har vi ikke her. Her ser de fjernsyn og spiller alt hvad de lyster...

Men sjovt nok spiller de ikke så meget fortiden, interressen er ikke så stor lige nu, men det vender lige pludselig, så spiller de i flere timer af gangen igen...

Knus fra Pia.

Anmeld

4. juni 2008

MorCamilla

Her her vi lidt.. Jeg ved ikke om man kan kalde det en begrænsning. Men Mikkel er helt væk i at se "Traktor tom" stod det til ham, skulle den køre hele dagen.. Men når det er så godt vejr ude som det er lige i tiden, får han ikke lov til at sidde inde forran fjernsynet. Så det er vel en begrænsning...(?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.