øv har taget på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. april 2010

mor-til-vanessa

ja var så lige ved lægen igår hvor min datter nessa ( hedder vanessa men kalder hende altid nessa ) skulle have sin 5 mdr vagcine og undersøgelse inden vi rejser til usa. og sørme om jeg ikke selv lige har taget 5 kg på øv øv øv er bare mega sur og skuffet over mig selv at jeg bare har ladet det "stå til" mens jeg har været alene. jeg har nok spist for meget og været doven. hvor blev den der af med man taber sig når man ammer??? hmmm passer ikke her. nå men nu skal jeg så over til kæresten på tirsdag, godt han kan lide lidt til gården og gaden så håber ikke han bliver skuffet. men er da mega træls alligevel og kan jo ikke passe mit tøj. øvøv må nok hellere lige tage mig sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

XXSS

Den holder ikke i retten, at man taber sig når man ammer!

Det gjorde jeg hellere ikke - men jeg tog hellere ikke vanvittigt på. Folk der taber sig når de ammer, er som regel dem, hvis børn er meget vågne og som ikke har "tid" til at få ordentlige måltider m.m.

Jeg har snakket med lægen om det ikke kunne være det og det måtte hun jo give mig ret i ! Når jeg kigger på de ammende mødre jeg kender, så har de været så travlt optaget af lillemand eller pige, at de knap nok har fået noget at spise selv og så er det jo en selvfølgelig at man taber sig, nogle tager jo så også på i den sidste ende, når baby begynder at kunne "klare sig selv".

Men der skal da helt sikkert også være nogle som mener noget andet  Det er bare min erfaring.

Hilsen Tanja

ps. de skal nok komme af igen.

Anmeld

17. april 2010

mor-til-vanessa

Tanja78 skriver:

Den holder ikke i retten, at man taber sig når man ammer!

Det gjorde jeg hellere ikke - men jeg tog hellere ikke vanvittigt på. Folk der taber sig når de ammer, er som regel dem, hvis børn er meget vågne og som ikke har "tid" til at få ordentlige måltider m.m.

Jeg har snakket med lægen om det ikke kunne være det og det måtte hun jo give mig ret i ! Når jeg kigger på de ammende mødre jeg kender, så har de været så travlt optaget af lillemand eller pige, at de knap nok har fået noget at spise selv og så er det jo en selvfølgelig at man taber sig, nogle tager jo så også på i den sidste ende, når baby begynder at kunne "klare sig selv".

Men der skal da helt sikkert også være nogle som mener noget andet  Det er bare min erfaring.

Hilsen Tanja

ps. de skal nok komme af igen.

hæhæ jo tak. må bare arbejde lidt så skal de nok komme af.

Anmeld

17. april 2010

XXSS

17. april 2010

Bayze

livpultz skriver:

ja var så lige ved lægen igår hvor min datter nessa ( hedder vanessa men kalder hende altid nessa ) skulle have sin 5 mdr vagcine og undersøgelse inden vi rejser til usa. og sørme om jeg ikke selv lige har taget 5 kg på øv øv øv er bare mega sur og skuffet over mig selv at jeg bare har ladet det "stå til" mens jeg har været alene. jeg har nok spist for meget og været doven. hvor blev den der af med man taber sig når man ammer??? hmmm passer ikke her. nå men nu skal jeg så over til kæresten på tirsdag, godt han kan lide lidt til gården og gaden så håber ikke han bliver skuffet. men er da mega træls alligevel og kan jo ikke passe mit tøj. øvøv må nok hellere lige tage mig sammen

Der er såmænd ikke så meget hokus pokus i det, det er et simpelt regnestykke...

Det er klart at mødre har forskellige erfaringer mht det med vægttab under amning, der er jo ikke nogen endegyldig sandhed om at "alle taber sig af amning" for det kommer an på flere ting. Altså vælter man pizza og slik ind i store mængder, så er det klart at amningen ikke kan hjælpe ret meget. Men fakta er jo at din krop jo skal bruge energi til at producere mælken. Altså der er jo energi i den mælk du giver dit barn og som det lever af. Og den energi skal komme et sted fra - altså din krop. Så du forbruger omkring 500 kcal ekstra når du ammer. Dvs hvis du normalt bruger 2000 kcal, så vil du under amning komme op på ca 2500. Det betyder jo så også at hvis du fortsat kun spiser mad der "løber op" i 2000 kcal, så kommer din krop i underskud med de 500 kca, og vil du på den måde tabe dig af at amme.  Men altså kun hvis du ikke spiser mad for de ekstra kalorier soms amnigen gør at du forbrænder

Anmeld

17. april 2010

otlitrom

Jeg studser over at du skriver "bare han ikke bliver skuffet"... Hvis han er en rigtig mand, så elsker han dig for hele pakken. Ikke mindst for den smukke lille datter I har fået sammen... Jeg er sikker på han bliver lykkelig for at se Jer igen! Sin smukke dejlige kæreste og datter!

GOD TUR! Du må da glæde dig helt vanvttigt?

Anmeld

17. april 2010

mor-til-vanessa

Bayze skriver:

Der er såmænd ikke så meget hokus pokus i det, det er et simpelt regnestykke...

Det er klart at mødre har forskellige erfaringer mht det med vægttab under amning, der er jo ikke nogen endegyldig sandhed om at "alle taber sig af amning" for det kommer an på flere ting. Altså vælter man pizza og slik ind i store mængder, så er det klart at amningen ikke kan hjælpe ret meget. Men fakta er jo at din krop jo skal bruge energi til at producere mælken. Altså der er jo energi i den mælk du giver dit barn og som det lever af. Og den energi skal komme et sted fra - altså din krop. Så du forbruger omkring 500 kcal ekstra når du ammer. Dvs hvis du normalt bruger 2000 kcal, så vil du under amning komme op på ca 2500. Det betyder jo så også at hvis du fortsat kun spiser mad der "løber op" i 2000 kcal, så kommer din krop i underskud med de 500 kca, og vil du på den måde tabe dig af at amme.  Men altså kun hvis du ikke spiser mad for de ekstra kalorier soms amnigen gør at du forbrænder

ja det egentligt meget simpelt og nemt at forstå. men jeg må nok indrømme at det nok er min egen skyld og fordi jeg ha spist mere end jeg skulle så det er helt min egen skyld

Anmeld

17. april 2010

mor-til-vanessa

kitty skriver:

Jeg studser over at du skriver "bare han ikke bliver skuffet"... Hvis han er en rigtig mand, så elsker han dig for hele pakken. Ikke mindst for den smukke lille datter I har fået sammen... Jeg er sikker på han bliver lykkelig for at se Jer igen! Sin smukke dejlige kæreste og datter!

GOD TUR! Du må da glæde dig helt vanvttigt?

tak tror heller ikke han bliver skuffet. det er nok mest mig selv der er skuffet over at have taget på. gik hele graviditeten uden at tage vildt på, men så kommer de bagfter. hvilket er min egen skyld. en e nu også siker på han bliver glad for at se os.

jo tak jeg glæder mi som et lille barn der glæder sig til jul

Anmeld

17. april 2010

Bayze

livpultz skriver:

ja det egentligt meget simpelt og nemt at forstå. men jeg må nok indrømme at det nok er min egen skyld og fordi jeg ha spist mere end jeg skulle så det er helt min egen skyld

Nåhr, det var virkelig ikke for at give dig skyldfølelse på den måde

Det var mere for at sige at der er ikke nogen "der er mere heldige end andre" mht at amningen "bare lige sørger for at man taber 10 kg" eller sådan noget. Som altid med vægttab er det nemlig et spørgsmål om at indtage færre kalorier end man forbrænder. Og man forbrænder altså lidt mere under amning end ellers, så hvis man ellers spiser sundt, så har man alt andet lige lidt hjælp under amningen

Men så er der jo så meget andet der spiller ind. Fx har man nok ikke tid til den vilde motion, og det er jo den der ellers kan sørge for at sætte forbrændingen i vejret og hjælpe til vægttab. personligt forestiller jeg mig også at hvis det er så hårdt som man ofte hører i de første måneder, man er træt og udkørt og har måske heller ikke overskud eller fantasi til at lave lækker sund mad, ja, så kan jeg se mig selv have rigtig svært ved at spise sundt og have  meget nemt ved at vælge den forkerte mad. Og nej, så rykker vægten sig nok ikke så meget.

Så jeg synes det er fuldt forståeligt hvis vægten ikke rasler af under amning, og jeg synes ikke du skal bebrejde dig selv. Du skal nok finde overskuddet til at gøre noget ved de ekstra kilo senere hen hvis det er det du ønsker  

Kh Tina

Anmeld

17. april 2010

Bayze

livpultz skriver:

Nu er du jo i udgangspunktet også slank som et siv - og et lækkert ét af slagsen ovenikøbet, så læg da alle de der bebrejdelser mht sølle 5 kg på hylden og glæd dig til at se din mand, som umuligt kan synes andet end at både du og jeres fælles barn er for LÆKKER!!!!! Ellers ville han godt nok være et skarn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.