livpultz skriver:
ja det egentligt meget simpelt og nemt at forstå. men jeg må nok indrømme at det nok er min egen skyld og fordi jeg ha spist mere end jeg skulle
så det er helt min egen skyld
Nåhr, det var virkelig ikke for at give dig skyldfølelse på den måde
Det var mere for at sige at der er ikke nogen "der er mere heldige end andre" mht at amningen "bare lige sørger for at man taber 10 kg" eller sådan noget. Som altid med vægttab er det nemlig et spørgsmål om at indtage færre kalorier end man forbrænder. Og man forbrænder altså lidt mere under amning end ellers, så hvis man ellers spiser sundt, så har man alt andet lige lidt hjælp under amningen
Men så er der jo så meget andet der spiller ind. Fx har man nok ikke tid til den vilde motion, og det er jo den der ellers kan sørge for at sætte forbrændingen i vejret og hjælpe til vægttab. personligt forestiller jeg mig også at hvis det er så hårdt som man ofte hører i de første måneder, man er træt og udkørt og har måske heller ikke overskud eller fantasi til at lave lækker sund mad, ja, så kan jeg se mig selv have rigtig svært ved at spise sundt og have meget nemt ved at vælge den forkerte mad. Og nej, så rykker vægten sig nok ikke så meget.
Så jeg synes det er fuldt forståeligt hvis vægten ikke rasler af under amning, og jeg synes ikke du skal bebrejde dig selv. Du skal nok finde overskuddet til at gøre noget ved de ekstra kilo senere hen hvis det er det du ønsker 
Kh Tina
Anmeld