har brug for akut hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

684 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. april 2010

Dictes mor

Må jeg give dicte eb flaske, hun græder og græder og er så sulten, og jeg har ikke mere at give af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

Milka

det synes jeg absolut du skal gøre!

Anmeld

15. april 2010

Dictes mor

det ødelægger ikke amme-halløjet?

Anmeld

15. april 2010

Milka

der er jeg den forkerte at spørge. men hvis hun er så sulten skal hun da have noget mad, amning eller ej

Anmeld

15. april 2010

msax

hvor meget har hun spist i løbet af de seneste par timer?

Jeg ville vente to timer (talt fra sidst hun fik bryst) og se hvad du havde noget at producerer af mælk. Hun er sikkert lige midt i et mad-spring og du skal jo lige have en chance for at sætte din produktion op til niveau.

Så mit råd er at holde hende lidt hen - evt med en sut - også prøve igen senere.

Ved godt det ikke er det nemmeste at overskue en grædende lille prinsesse når man er  alene hjemme. Giv lyd hvis det er ved at koge helt over.

SMIL Mette

Anmeld

15. april 2010

msax

Majastina skriver:

det ødelægger ikke amme-halløjet?

Det kan det måske - se mit andet indlæg

Anmeld

15. april 2010

Ida.

Jeg ville give hende den uden at tøve - personligt tror JEG ikke, at det ødelægger amningen med en enkelt flaske her og der - det fik Lina, og jeg ammmede hende til hun var 8 mdr...

Anmeld

15. april 2010

Barbamama

Hellere mæt bare prop den i munden på hende.... Det er synd hun er sulten. Jeg måtte også supplere nogle gange

Anmeld

15. april 2010

Bayze

Majastina skriver:

Må jeg give dicte eb flaske, hun græder og græder og er så sulten, og jeg har ikke mere at give af.

Som du ved har jeg jo ikke egne erfaringer at dele ud af, men har læst en del og også talt amning med min sundhedsplejerske. Er det ikke noget med at mens de er små og amningen stadig er under etableringsfasen, der er det bedst ikke at give dem sut og flaske? De anbefalinger jeg kender til, siger at man i stedet skal give dem mælken med en lille kop - evt en snapseglas... 

Anmeld

15. april 2010

JustAnotherName

Det bedste er at du holder hende til brystet, selvom det ikke føles til at give noget. For dét at hun sutter, øger jo din produktion. og når du giver flaske, så indstiller din mælkeproduktion sig jo ikke efter, at hendes behov måske er stigende i øjeblikket.

Men hvis hun slipper brystet og græder utrøsteligt, og du slet ikke er i tvivl om, at det skyldes sult, som du ikke kan give hende - jamen så giv hende endelig en flaske. Så er der mere ro på hende. Og så kan hun komme til brystet igen næste gang...

Tit skal de bare lige have stillet toppen af sulten, for at have tålmodighed nok til, at ligge og sutte ved brystet og "arbejde for føden".
Hvis de små er ALT for sultne, så skal det bare være NU!! Og så er det ikke nemt, at bevare roen til at fortsætte med at sutte, hvis det føles forgæves.

Men selvom du ikke føler du har meget mælk mere, så HAR du mere.
Det tager bare lidt tid før det kommer (det ligger nærmest ligesom små portioner der kommer efter en del tids sutteri) ....så det kræver tid og ro - både fra mor og barn.

Men hvis du HAR ammet hende, og ammet hende, og der bare IKKE ER MERE, og hun er ulykkelig, så synes jeg da også, at du skal give hende den flaske, så hun kan finde ro og sove. Og så er i begge klar igen til næste gang 

TRO PÅ DIG SELV ....uanset om det er med brystet fremme eller en flaske i hånden! Knus 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.