Hjælp til at "lyve"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

685 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. april 2010

Summer

Vi har nu forsøgt at blive gravide i ca. 8 måneder nu og er ved at være ret frustreret over at intet er sket endnu, men håber meget snart at der sker noget

Min mand og jeg har aftalt ikke at fortælle venner og familie mm. at vi forsøger at få en lille. Men jeg har meget svært ved at lyve.

Når ens bedste venner sidder og spørg en direkte om det ikke snart er på tide at vi få en lille nu når vi er gift... blablablabla.... og de fortæller om alle deres planer, så sidder jeg pænt og siger at det sker når det sker. Men man kan bare se i mit ansigt meget tydeligt når jeg lyver (selvom jeg har lidt ret i at det sker når det sker),  ja jeg har ikke pokerfjæs....

Men nu er min arbejdsplads også begyndt at stikke til en om det ikke snart er min tur til en lille... (det skal lige siges at jeg kun har været ansat i 2 måneder) Synes ikke lige at det er noget de skal vide(og de må jo heller ikke spørge)... Men jeg ved snart ikke hvordan jeg skal komme uden om den for de kan jo se jeg ikke fortæller sandheden, og jeg ved at de spørg af ren interesse.

Nogen der har nogle gode forslag til sætninger man kan sige så man ikke behøver at lyver for meget, og som virker troværdige???

Ved godt at det er et lidt mystisk spørgsmål, men der må da være andre der har eller er i samme situation

Håber at det jeg har skrevet giver lidt mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

oo

faktisk synes jeg det har hjulpet at sige at "børn jo ikke kommer bare fordi man vil have dem" - så klapper folk som regel i fordi de kan forstå at man GERNE vil have børn, men ikke FÅR dem. du ved

det er jo også stressende at have folk til at spørge hele tiden, når nu der går længere tid end man lige forventede inden de magiske dobbeltstreger

Anmeld

15. april 2010

Summer

Tak Tjuhl

Det har du helt ret i, den vil jeg prøve

Men ja det er mega stressende at folk hele tiden spørg også selvom de gør det af venlighed.

Anmeld

15. april 2010

Putomanen

Jeg står selv i samme dilemma, da jeg synes, at det er rigtig svært at lyve. Min kæreste og jeg bliver også spurgt hele tiden, om vi ikke snart skal have børn. Men jeg prøver at tage udgangspunkt i de mest åbenlyse årsager til, at vi ikke skulle ønske at få børn.

F.eks. siger jeg, at vi har en lille lejlighed, og at vi selvfølgelig ikke kan få børn når vi bor der. Og samtidig er jeg også arbejdssøgende, så jeg begrunder det også med, at økonomien ikke er til det.

Men jeg har svært ved at finde på noget at sige, så man ikke lyver om det.

Anmeld

15. april 2010

Jordbærpigen

Jeg får også så tit det spørgsmål og jeg plejer bare at svare at "det kommer når det kommer" og det er man ik altid selv herre over

Anmeld

15. april 2010

Summer

Putomanen: Ja det er ikke nemt at lyve men jeg ville lidt ønske at jeg have lidt undskyldninger (uden at det skal misforståes)

MissSmile26: Ja det er det samme jeg siger men de hopper ikke rigtig på den mere, har vist brugt den lidt for længe

Anmeld

15. april 2010

AnneBJ

Herhjemme er det ganske nyt at vi nu forsøger at få barn. Vi har, som Jer, aftalt ikke at sige noget, for jeg gider ikke at folk begynder at spekulere i, om min oppustede mave nu ikke også skyldes graviditet. Men som ugerne går bliver det sværere og sværere at holde sig til det der har gjort vi har ventet - at kæresten ikke var klar.. Men vi kører på den lidt endnu, og siger vi har brug for mere tosomhed, søndage på sofaen, penge til os selv osv.... Om de køber den, skal jeg ikke kunne sige; de er i hvert fald så diplomatiske at de lader som om...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.