Update på scanning af prinsessen idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. april 2010

smokin

Så er vi hjemme igen efter en DEJLIG TUR på sygehuset. Vi besøgte min ynglingsscanningsdame og jeg blev helt glad da hun stak hovedet ind og jeg kunne se at det var hende jeg skulle ind til.

Jeg kom op på briksen og fik smurt maven godt og grundig ind i gele og så satte hun scanneren på og "tuktuktuktuk..." det lille hjerte galoperede bare derudaf...

Nu til den seriøse del af det hele. Jeg bliver jo scannet ekstra gange fordi jeg har en sygdom i tyktarmen og får medicin imod smerter. Min medicin har desværre den kedelige virkning i STORE doser (jeg får en meget lille) at det kan påvirke barnets evne til at udvikle sine knogler. Så selvom min risiko nærmest ikke er der, så tager de ingen chancer og derfor har jeg været til vækstscanning idag og for 4 uger siden.

Prinsessen var en uge for stor, for en måned siden... og idag er hun altså hele 2 uger for stor - eller bare større om man vil..

Det betyder for mig og min dejlige kæreste at prinsessen får lov at blive en maj-prinsesse istedet for en juni prinsesse, og det er blevet fastslået idag at hun IKKE får lov at blive derinde til termin, fordi hun simpelthen vokser for godt.

Nu er spørgsmålet så bare hvor lang tid hun skal blive derinde, jordemoderen gætter på sidst i maj (ca.2 uger før termin) jeg ser helst hun bliver derinde længst mulig... så hun får den bedste start på livet, men jeg siger ikke nej tak til at få hende ud i uge 38

Alt i alt en fantastisk dag og har bare nydt hendes små spark hele dagen og tænkt på hvor meget jeg allerede elsker hende...!!

KH
Zette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

Honningblomst

Åh, hvor lyder det godt..begge mine de yngste er jo kommet da de var præcis 38 uger bagt...

Maj er den bedste måned at få børn i...

KNus..

Anmeld

15. april 2010

smokin

Eva skriver:

Åh, hvor lyder det godt..begge mine de yngste er jo kommet da de var præcis 38 uger bagt...

Maj er den bedste måned at få børn i...

KNus..

Okay og det kan de vel sagtens godt klare kan de ikke? Jordemoderen sagde jo at det var det bedste hvis hun blev derinde længst mulig, men at hun godt kunne se med den fart hun havde på at det nok ikke var helt muligt at blive der til termin.

Jeg så hende jo helst gerne IDAG! Da vi gik fra svangreambulatoriumet så ville jeg lige finde fødegangen, da jeg aldrig har været der... og der kom de kørende en far og en sygeplejeske med en meget lille fin dreng... og så sukkede mit hjerte bare HELT!

Anmeld

15. april 2010

Honningblomst

Zette skriver:

Okay og det kan de vel sagtens godt klare kan de ikke? Jordemoderen sagde jo at det var det bedste hvis hun blev derinde længst mulig, men at hun godt kunne se med den fart hun havde på at det nok ikke var helt muligt at blive der til termin.

Jeg så hende jo helst gerne IDAG! Da vi gik fra svangreambulatoriumet så ville jeg lige finde fødegangen, da jeg aldrig har været der... og der kom de kørende en far og en sygeplejeske med en meget lille fin dreng... og så sukkede mit hjerte bare HELT!

Mine de havde det fint, absolut ingen problemer og meget bedre end jeppe der lå til han var 42-2.. skal du have kejsersnit eller føde selv...for hvis du selv skal føde, er det jo bedst kroppen modnes mest muligt og kommer så tæt på termins dato som muligt..

Knus..

Anmeld

15. april 2010

lululupo

Århhh så forstår jeg...... Det er da godt de følger med, trods mængden af medicin du får ikke er stor..... Uhhh det er altid rart med en baby der er - godt i stand - vores prinsesse er også hvad der svarer til 2 uger for " stor"!!!!!!!!

Anmeld

15. april 2010

smokin

Eva skriver:

Mine de havde det fint, absolut ingen problemer og meget bedre end jeppe der lå til han var 42-2.. skal du have kejsersnit eller føde selv...for hvis du selv skal føde, er det jo bedst kroppen modnes mest muligt og kommer så tæt på termins dato som muligt..

Knus..

Selv føde hvis det er muligt og derfor skal hun jo også helst blive derinde længst muligt så det hele følger med....

Anmeld

15. april 2010

Honningblomst

Zette skriver:

Selv føde hvis det er muligt og derfor skal hun jo også helst blive derinde længst muligt så det hele følger med....

Ja, så er det bare om at trække den...jeg havde nemlig også valget at blive sat i gang dengang, men for barnet ikke skulle blive for stort skulle jeg sættes så tidligt i gang at jeg nemt kunne risikere en dårlig fødsel fordi intet var modnet til det.

Knus..

Anmeld

15. april 2010

smokin

Eva skriver:

Ja, så er det bare om at trække den...jeg havde nemlig også valget at blive sat i gang dengang, men for barnet ikke skulle blive for stort skulle jeg sættes så tidligt i gang at jeg nemt kunne risikere en dårlig fødsel fordi intet var modnet til det.

Knus..

Det er vidst også deres største problem nu, for hun er i perfekt stand og stortrives. Men jeg er jo helt blank og grøn hvad det angår... aner jo ikke hvad de mener, så fik da spurgt om en masse idag. Tror jeg har forstået det korrekt. At hun sagtens kan tåle at komme ud, men at resten ikke er modnet nok og at det kan skabe en lorte situation for mig i fødsel.

Anmeld

15. april 2010

Honningblomst

Zette skriver:

Det er vidst også deres største problem nu, for hun er i perfekt stand og stortrives. Men jeg er jo helt blank og grøn hvad det angår... aner jo ikke hvad de mener, så fik da spurgt om en masse idag. Tror jeg har forstået det korrekt. At hun sagtens kan tåle at komme ud, men at resten ikke er modnet nok og at det kan skabe en lorte situation for mig i fødsel.

Lige præcis...og skulle det ske meget før, så ville jeg i hvert fald vælge ks frem for fødsel.

Anmeld

15. april 2010

smokin

Eva skriver:

Lige præcis...og skulle det ske meget før, så ville jeg i hvert fald vælge ks frem for fødsel.

jeg har intet imod pks men jeg er sindsyg bange for aks. Virkelig jeg er nødt til at have tid til at gå og vende mig til tanken om at der er nogen der skal skære i mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.