Bilforsikring...Hvor og hvad giver I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. april 2010

Honningblomst

Hej piger...

Jeg sad lige og tænkte på om der er steder man kan spare...og måske ved forsikringer.

Hvad giver I for bilforsikring med kasko og hvor er I forsikret?

Jeg har kun haft bil og været forsikret selv i 11 mdr, men har jo kørt i fælles bil i mange år og det tæller jo også..

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Tom har sådan en dejlig forsikringsordning på arbejdet, så vi betaler kun 2600 kr om året for kasko...

Jeg kan huske min første bilforsikring var 16000 kr om året

Så der er sku godtnok stor forskel på det nu, hvor der er forsikringstilbud at hente, hvis man køber nye biler osv. Fx det der chevolet (nu ville jeg aldrig have en chevolet, meeeen), hvis man er ny bilist og alternativet var de der 15-16000 kr om året i bilforsikring. Så hellere betale det i lån også få 3 års forsikring for 11500 kr... Det er jo kanon

Syns også jeg har set andre bilmærker have noget lignene...

Anmeld

15. april 2010

Christinahr

Vi har lærerstandendsbrandforsikring - ved faktisk ikke helt hvad vi giver for kun bil, men vi giver lige over 5000 kr for alle forsikringer inkl bil u. kasko, så nok ca 2800-3000

Anmeld

15. april 2010

RumlesMor

Er ansat i branchen, og vil bare sige at det er umuligt at sammenligne bilforsikringer udfra prisen og ancinnitet alene.

I dag spiller der ofte MANGE forskellige faktorer ind i prisen.

• Post-nr. (Område: landsdel, by, landsby, handelsby)
  • Bil (Fabrikat, type, motor, hestekrafter, 3/5-dørs, antal gear)
  • Brugerens alder
  • Brugerens erfaring (antal år med forsikring)
  • Brugerens køn (mand eller kvinde)
  • Rabat-ordninger (samlerabat på forsikringer, eller rabat via fx fagforening)
  • Valg af selvrisiko og størrelse (både for kasko og ansvar)
  • Overførsel af ancinnitet (fra forældre eller erhverv)

Dette er blot nogen af de ting vi beregner pris udfra...

Dertil kommer forskellen i hvordan forskellige skader dækkes. Og derudover er der jo de mange tilvalgsdækninger, som glas-forsikring, vejhjælp, førerforsikring (en slags ulykkesforsikring på bil alene), værkstedshjælp, dækning for ekstraudstyr m.m.

Men det er altid en god ide at få sine forsikringer kigget efter mindst hvert 2. år, og husk at gøre det i god tid op til hovedforfald, så der ikke skal betales gebyrer ved selskabsskift.

Det koster jo heldigvis ikke noget at spørge...

Anmeld

15. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
Zafir skriver:

Tom har sådan en dejlig forsikringsordning på arbejdet, så vi betaler kun 2600 kr om året for kasko...

Jeg kan huske min første bilforsikring var 16000 kr om året

Så der er sku godtnok stor forskel på det nu, hvor der er forsikringstilbud at hente, hvis man køber nye biler osv. Fx det der chevolet (nu ville jeg aldrig have en chevolet, meeeen), hvis man er ny bilist og alternativet var de der 15-16000 kr om året i bilforsikring. Så hellere betale det i lån også få 3 års forsikring for 11500 kr... Det er jo kanon

Syns også jeg har set andre bilmærker have noget lignene...

Det er da en dejlig bil Men det skal være en RIGTIG chevy og ikke den bette pisbøre der er dukket op i europa

Vi har alm. brand og betaler 8500 året i forsikring som elitebillist. Det var det billigste vi kunne finde af dem der ville forsikre os

Anmeld

15. april 2010

slettet_7530

Vi har bilforsikring igennem FDM og giver omkrin 6300,00 om året med kasko fsom eliter begge to, vi kører volvo 850

Anmeld

15. april 2010

Moar'en

Christinahr skriver:

Vi har lærerstandendsbrandforsikring - ved faktisk ikke helt hvad vi giver for kun bil, men vi giver lige over 5000 kr for alle forsikringer inkl bil u. kasko, så nok ca 2800-3000

Det samme her, vi er lige blevet elitebilister, så nu kan vi vist ikke falde mere.

Anmeld

15. april 2010

Pige2009

Jeg giver 4300 kr. hos Tryg via min fagforening.
K.h. Linda

Anmeld

15. april 2010

Honningblomst

Tak for svar... jeg kan se på jeres svar at jeg nok ikke får min meget længere ned...

Knus...

Anmeld

15. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeanne skriver:

Det er da en dejlig bil Men det skal være en RIGTIG chevy og ikke den bette pisbøre der er dukket op i europa

Vi har alm. brand og betaler 8500 året i forsikring som elitebillist. Det var det billigste vi kunne finde af dem der ville forsikre os

Ja, de gode gamle chevys de er cool, men det der lort de har nu. EJ, det er ikke engang en bil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.