Omkostninger ved bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.873 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. april 2010

betski

Hvor mange omkostninger har I på jeres bil uden evt afdrag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

Mette.

Vi har omkostninger for knap 2000 om måneden.. Det er uden afdrag og hvor de 600 går til benzin, da vi ikke køre ret meget..

Anmeld

15. april 2010

RumlesMor

Vægtafgift

Forsikring

Benzin

Vask/Rengøring

Mindre vedligeholdelse (Gammel bil)

Anmeld

15. april 2010

Honningblomst

800kr giver jeg for det hele og så benzin udover og det er jo lidt forskelligt...og så kommer der selvfølgelig alt det der også er...syn og nye bremser etc...

Knus Eva

Anmeld

15. april 2010

gruener

Hej

Hmm.. min første bil var en gammel bil, så der var self forsikring (det koster alt efter alder, bil, kørsel osv), derudover, var der mange uforudsete ting. Nye dæk, vandpumpen gik, starteren gik, viskerne røg. Derudover var der grøn afgift på 1400 hvert halvår, syn og service. Jeg købte bilen for 13000 brugte ca. 10000 på reperation og solgte den for 8000... ikke heldigt.

Min nuværende bil er købt ny, så der er kun afdrag på lån, forsikring, service og syn. Min forsikring er betalt 3 år, som en del af lånet. et tilbud for unge under 25, der ikke er elitebilister. Jeg var 23 der, så det var et super tilbud. Jeg har ingen uforudsete regninger, da garantien dækker det.

kan helt sikkert godt betale sig at tage imod saådan et tilbud, med mindre du køber en brugt bil der ikke er for gammel. Bare du sikrer dig at den er i orden. Hav en mekaniker med ud. just in case. 

Anmeld

15. april 2010

metted

Min mand har firmabil, så jeg ved ikke helt omkostningerne omkring det, men han giver en hel del i skat for at benytte den privat også.

Men når jeg så har brug for bil, så benytter jeg delebil. Det er billigere end en "konebil"

Jeg er A-medlem af Hertz Delebilen og dette giver jeg 300 kr. for om måneden.

Hertil betaler man kun for den tid man booker bilen; det er 22 kr i timen eller 220 pr. dag. samt for de kilometer man kører: 2.85 pr km, .em så er det også MED BENZIN, FOrsikring og ikke mindst fri parkering i København. km-prisen bliver mindre hvis man kører mere end 100 km. Der er rigitigt mange delebiler i byen. Hertz Delebilen har også delebiler i Odense, Århus og Aalborg, som man kan låne på det samme medlemskab, selv varevogne.

Anmeld

15. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså vi har jo 2 biler... Den ene er en personbil, hvor vi har lån på og den anden er jo en bus, som vi ikke har lån på.

Det er måske lidt lumsk at sammenligne hos os, fordi vi kører rigtig mega mange kilometer om dagen... mmm.

Men grundudgifter:

Lån på Yaris 2600 kr om månede.
Forsikring (meget billig pga Toms arbejde) 2600 kr årlig.
syn 450 kr hvert andet år.
Grøn ejer afgift 980 kr om året.

Derudover kører vi til service hver 20000 km - Og dæk osv.

Så grundudgift er jo altid forsikring, grøn ejer afgift og syn.

Hvis man ikke har lån på den, er der jo ikke det og mht service er det jo hvor meget man kører...

Hvad for en bil har du i tankerne?   (Jeg ææææælsger biler!!)

Anmeld

15. april 2010

betski

Zafir skriver:

Altså vi har jo 2 biler... Den ene er en personbil, hvor vi har lån på og den anden er jo en bus, som vi ikke har lån på.

Det er måske lidt lumsk at sammenligne hos os, fordi vi kører rigtig mega mange kilometer om dagen... mmm.

Men grundudgifter:

Lån på Yaris 2600 kr om månede.
Forsikring (meget billig pga Toms arbejde) 2600 kr årlig.
syn 450 kr hvert andet år.
Grøn ejer afgift 980 kr om året.

Derudover kører vi til service hver 20000 km - Og dæk osv.

Så grundudgift er jo altid forsikring, grøn ejer afgift og syn.

Hvis man ikke har lån på den, er der jo ikke det og mht service er det jo hvor meget man kører...

Hvad for en bil har du i tankerne?   (Jeg ææææælsger biler!!)

Egentlig har jeg ikke råd til bil, så det skal bare være en billg brugt. Jeg har en kammerat som har eget værksted, så måske jeg kan få reperationer til en ordenlig pris

Jeg har fået nyt arbejde som ligge i en anden by. Jeg er vant til at kunne cykle på arbejdet. Med det offentlige bruger jeg over en time hver vej. Har jeg bil tager det kun 20 min hver vej, og al den spild tid, vil jeg hellere bruge med min datten end i en bus.

Så var det bare jeg gerne vil vide, hvad man sådan gennemsnitligt bruger på en bil og så prøve at se, hvad mit budget siger til det.

Anmeld

15. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
duddi. skriver:

Egentlig har jeg ikke råd til bil, så det skal bare være en billg brugt. Jeg har en kammerat som har eget værksted, så måske jeg kan få reperationer til en ordenlig pris

Jeg har fået nyt arbejde som ligge i en anden by. Jeg er vant til at kunne cykle på arbejdet. Med det offentlige bruger jeg over en time hver vej. Har jeg bil tager det kun 20 min hver vej, og al den spild tid, vil jeg hellere bruge med min datten end i en bus.

Så var det bare jeg gerne vil vide, hvad man sådan gennemsnitligt bruger på en bil og så prøve at se, hvad mit budget siger til det.

Det behøver ikke at være dyrt at have bil Jeg ville også klart foretrække at have en bil og spare de timer på transporten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.