Kage til dagplejen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.588 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. april 2010

BinaMor

hvilken kage vil i dygtige kvinder anbefale mig at lave til min datters fødselsdag i dagplejen.

fyldet skal ikke være voldsomt usundt. og jeg ved ikke om mmf (el hvad i kalder det) er for usundt til børn og om jeg tør gå i krig med det.

men har i et sjovt kageforslag til en nybegynder (bortset far alm chokolade kage eller muffins)

tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

sarahb

Hvad med den regnbue kage som en lavede herinde , den er da super sjov til børn. Når man skærer den er der et hav af farver

Anmeld

15. april 2010

BinaMor

sarahb skriver:

Hvad med den regnbue kage som en lavede herinde , den er da super sjov til børn. Når man skærer den er der et hav af farver

jeg kigger lige

Anmeld

15. april 2010

Bondepigen

Nu ved jeg godt, du ikke lige ønsker muffins, men jeg lavede dem her til min datters fødselsdag i dagplejen, og de var et hit blandt børnene... De syntes de var ret sjove...

Og dem kan man osse lave med regnbuefarver... se her...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. april 2010

BinaMor

bondepigen skriver:

Nu ved jeg godt, du ikke lige ønsker muffins, men jeg lavede dem her til min datters fødselsdag i dagplejen, og de var et hit blandt børnene... De syntes de var ret sjove...

Og dem kan man osse lave med regnbuefarver... se her...

årh de er fine!

Anmeld

15. april 2010

Bondepigen

gabriellasmor skriver:

årh de er fine!

Ja, det er de nemlig.... Men mine blev ikke helt så flotte som kagekonens, men de lignede i hvert fald

Anmeld

15. april 2010

BinaMor

bondepigen skriver:

Ja, det er de nemlig.... Men mine blev ikke helt så flotte som kagekonens, men de lignede i hvert fald

det må jeg prøve

er det de samme? dyr oven på og regnbue indeni? har du en link til opskrift på dansk? tror da dyrene er en stor opgave men de er såå fine

Anmeld

15. april 2010

Bondepigen

gabriellasmor skriver:

det må jeg prøve

er det de samme? dyr oven på og regnbue indeni? har du en link til opskrift på dansk? tror da dyrene er en stor opgave men de er såå fine

Jeg lavede dem ikke i regnbue farver, det vidste jeg ikke man kunne dengang.... Men tror du ikke bare det handler om at finde en alm muffinopskrift (bare ikke chokolade).

"Tilmeldt" herinde fra har lavet dem af bananmuffins.... som der så vidt jeg husker er opskrift på i opskriftstråden.....

Dyrene er ikke så svære at lave i MMF... Jeg lavede dog kun grise og frøer...havde ikke farverne til aberne... men ved ikke om de kan farves med kakaopulver i stedet for noget af flormelisen??

Anmeld

15. april 2010

linemus

Jeg lavede engang til dagplejen en gulerodskage delt i to med cream cheese fyld i. Fik den aldrig pyntet, men det kan du jo gøre. Ungerne åd i hvert fald helt vildt

Opskriften ligger på side 2 (jeg lavede den uden nødder).

- Line

PS. Her er lige et lille eksempel fra kagekonen.com på en pyntet gulerodskage

Anmeld

15. april 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg ville lave vandbakkelses kage og forme den sjovt. og så pynte den flot og sjov med glassur og slik;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.