babyfedt ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.092 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. april 2010

Mum33

Hvornår løber de det af sig ?? Syntes min dreng på 16 mdr stadig er godt buttet i forhold til andre børn - 13 kg !!

Han har rendt rundt siden han var 13 mdr, men han er meget glad for mad og sover stadig rigtigt meget (ca. 15 timer i døgnet)

Indrømmer at jeg er mega bange for at han bliver overvægtig , men han får altså alm sund og varieret mad.

Hvor store er jeres børn i den alder og hvad er jeres erfaring med "madglade" børn??

Mvh Lisbeth

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Muffinmus

:-)

Nå ja, han ligger i den lidt tungere ende, men så er det da hellere ikke værre:-)Bare slap af og giv ham sund mad, så ved du jo det i hvert fald ikke er pga fed kost hvis hans vægt stiger f.eks.

Synes da det er an acceptabel vægt og har han ikke tendens til overvægt gen mæssigt, så skal han da nok rende det af sig før eller siden og omdanne det til sunde gode muskler:-)

Min datter er jo modsat, hun er tynd og kan IKKE fedes op. Så hun har vist bare højere forbræning end mange andre på hendes alder. Hun bliver snart 14 mdr, stormer rundt med sine sølle knap 8 kg:-)

Anmeld

14. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Nu skriver du intet om højde.. Altså hvis han er 85 cm er 13 kg jo ikke meget - som hvis han er 70 cm...

Altså hvis bare han er sund - rask - trives - er glad osv, skal du ikke bekymre dig. Misunder dig lidt, for vi har selv en dreng der har madlede og svært ved at tage på.

Nu ved jeg ikke hans vokse rytme, men det kan jo være han snart tager et ryk i højden.

Vi har en fætter fra jan '08 han har altid været stor, meget stor. Inden han kunne kravle havde han rundet de 13 kg til sine 73 cm, han har aldrig kunnet nå sine tæer eller set sin 'tap'... Han render det ikke af sig, men vokser i højden. Han er nu 94 cm og 15 kg.

Hans lille veninde fra nov '08 har en vægt på 16 kg til sine 80 cm.

Vores egen lille trold er 86,5 cm og vejer 10 kg, så send du bare et kg her til os...

Anmeld

14. april 2010

Vingummien

I.E.K. skriver:

Hvornår løber de det af sig ?? Syntes min dreng på 16 mdr stadig er godt buttet i forhold til andre børn - 13 kg !!

Han har rendt rundt siden han var 13 mdr, men han er meget glad for mad og sover stadig rigtigt meget (ca. 15 timer i døgnet)

Indrømmer at jeg er mega bange for at han bliver overvægtig , men han får altså alm sund og varieret mad.

Hvor store er jeres børn i den alder og hvad er jeres erfaring med "madglade" børn??

Mvh Lisbeth

Det er ikke så galt, komme rogså an på længde.

Emil vejede omkring 11.5 i den alder mener jeg det var, er kun 4 mdr siden og han har kun taget 500g på siden. Så de begynder jo også at vokse mindre. I den alder har det ikke så meget at sige. Og hvis du tænker over hvad du giver ham kan du ikke så meget mere end det du gør. Jeg vil først blive bekymret hvis det forsætter med at stige når han runder de 2 år

Anmeld

14. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Tja Jesse havde nogenlunde samme vægt da han var 16 mdr. Men han har nu den rette kampvægt som 4 årig. Det forsvandt stille og roligt med tiden. Så jeg ville tage det stille og roligt Så længe du ved hvad han spiser er der ingen grund til bekymring

Anmeld

14. april 2010

Mum33

Takker - han er 85 høj så det er ikke alvorligt, men kan bare se at han er vældig madglad i forhold til mange andre, hvilket bekymrer mig lidt

Anmeld

14. april 2010

suanne85 skriver:

Det er ikke så galt, komme rogså an på længde.

Emil vejede omkring 11.5 i den alder mener jeg det var, er kun 4 mdr siden og han har kun taget 500g på siden. Så de begynder jo også at vokse mindre. I den alder har det ikke så meget at sige. Og hvis du tænker over hvad du giver ham kan du ikke så meget mere end det du gør. Jeg vil først blive bekymret hvis det forsætter med at stige når han runder de 2 år

vi started til vægtkontrol da han var 1 år (sep '09) og nu 7 mdr senere er han vokset 4-5 cm og taget 400 g på...

Anmeld

14. april 2010

Honningblomst

Min madglade unge er stadig stor, for stor!? og det er også fordi han elsker mad og altid har gjort det..

Bertram vejede som 1 årig 12 kilo og var 82 cm...og jeg tror altid han vil skulle passe på ikke at blive for stor...men han vil nok også bare blive en stor mand, men mon ikke det er nemmere som mand end som dame, at være stor.

Knus Eva..

Anmeld

14. april 2010

I.E.K. skriver:

Takker - han er 85 høj så det er ikke alvorligt, men kan bare se at han er vældig madglad i forhold til mange andre, hvilket bekymrer mig lidt

så er han lige så høj som frederic var da han var 16 mdr..

Vi er også omgivet af fætre og kusine der vejer mere end frederic, de elsker også mad. Syntes du skal være stolt af at have så fin en str dreng.

Deres personlighed - smil - glæde osv. måles ikke i kg...

Anmeld

14. april 2010

Vingummien

Frederic's moar skriver:

vi started til vægtkontrol da han var 1 år (sep '09) og nu 7 mdr senere er han vokset 4-5 cm og taget 400 g på...

Han bliver altså høj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.