??? om syn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2010

hc=k

Mimbi skriver:

Hej

Min søn fik briller da han var ca. 1½ år

Tror du bare skal ringe til øjnelægen ved ikke lige hvordan det er i Danmark, men det gør man ihvertfall på Færøerne

Har i lagt mærke til at jeres søn måske ikke ser så godt ?

knus

Jeg har en mistanke om at han ikke ser så godt og så har han meget svært ved at bedømme afstand. Han er også rigtig langsom til ting som fx. at rejse sig op ovs.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

Mimbi

hc=k skriver:

Jeg har en mistanke om at han ikke ser så godt og så har han meget svært ved at bedømme afstand. Han er også rigtig langsom til ting som fx. at rejse sig op ovs.

Det var lidt såden jeg fandt ud af at Sámuel skulle have briller, han var kun 6 mdr da han rejste sig selv, men han ville bare ikke gå selv, han blev 17 mdr før han kunne gå selv. Jeg snakkede med lægen og han sagde at det var ikke noget galt med at han ikke gik før han blev 17 mdr... men jeg ville have ham kannet og vi fandt så ud af at han har +9 og bygnigsfejl på 1,5 på begge øjne

Anmeld

15. april 2010

anna-jonas

hc=k skriver:

Ringede i selv til en sådan børneøjenlæge eller fik i en henvisning hos lægen??

Vi var indlagt, da vores lille pige fik en svær hjernehindebetændelse p.g.a hendes 3 mdr. vaccine. Hun fik en hjerneskade....................og hendes syn tog skade. Derfor kom der øjenlægetilsyn på børneafd. Nu går hun fast hos en børneøjenlæge på hospitalet, og vi er tilknyttet en synskonsulent i vores region. Ida (vores lille pige) er synshandicappet svarende til 6 /45, og er derfor tilknyttet Refnæs, som er et landsdækkende center, for blinde og synshandicappede. Da det er en hjerneskade, vil briller ikke hjælpe hende, desværre.

Men tal med jeres egen læge..............eller sundhedsplejersken. De kan sagtens vurdere synet hos et lille barn. Ihvertilfælde råde til, om der skal ses nærmere på synet.

Mette

Anmeld

15. april 2010

hc=k

Mimbi skriver:

Det var lidt såden jeg fandt ud af at Sámuel skulle have briller, han var kun 6 mdr da han rejste sig selv, men han ville bare ikke gå selv, han blev 17 mdr før han kunne gå selv. Jeg snakkede med lægen og han sagde at det var ikke noget galt med at han ikke gik før han blev 17 mdr... men jeg ville have ham kannet og vi fandt så ud af at han har +9 og bygnigsfejl på 1,5 på begge øjne

Min søn blev 1 år her den 31 marts og jeg synes ikke han opføre sig som de andre børn på hans alder. Jeg ved godt at der er forskel og at man ikke må sammenligne, men det er meget svært når man kan se at han er bagud. Jeg har fået en tid d. 28 juni og der er Kristopher 15 måneder så mon ikke de kan se det der.

Anmeld

15. april 2010

hc=k

Anna-jonas skriver:

Vi var indlagt, da vores lille pige fik en svær hjernehindebetændelse p.g.a hendes 3 mdr. vaccine. Hun fik en hjerneskade....................og hendes syn tog skade. Derfor kom der øjenlægetilsyn på børneafd. Nu går hun fast hos en børneøjenlæge på hospitalet, og vi er tilknyttet en synskonsulent i vores region. Ida (vores lille pige) er synshandicappet svarende til 6 /45, og er derfor tilknyttet Refnæs, som er et landsdækkende center, for blinde og synshandicappede. Da det er en hjerneskade, vil briller ikke hjælpe hende, desværre.

Men tal med jeres egen læge..............eller sundhedsplejersken. De kan sagtens vurdere synet hos et lille barn. Ihvertilfælde råde til, om der skal ses nærmere på synet.

Mette

Åh nej hvor er det forfærdeligt

Jeg ved slet ikke hvade jeg skal skrive.

Anmeld

15. april 2010

hc=k

Mimbi skriver:

Hej

Min søn fik briller da han var ca. 1½ år

Tror du bare skal ringe til øjnelægen ved ikke lige hvordan det er i Danmark, men det gør man ihvertfall på Færøerne

Har i lagt mærke til at jeres søn måske ikke ser så godt ?

knus

Hvad gør de til sådan en synstest??? Altså hvordan kan de se om der er noget i vejen??

Anmeld

15. april 2010

Mimbi

Ja det kan jeg godt forstå... man sammenligner altid, selv om man ikke skal  

Jo tror at de vil kunne se det !

Først gang vi var, fik Sámuel dryppet et eller andet i øjet so skulle vi vente i 45 min so ind igen til øjnelægen, så sætte han et eller andet på hans øjne for at tjekke hvad styrken var den gang viste de så +8 bygnigsfejl på 1,5 men nu er det blevet værre +9 og samme bygningsfejl

Anmeld

15. april 2010

hc=k

Mimbi skriver:

Ja det kan jeg godt forstå... man sammenligner altid, selv om man ikke skal  

Jo tror at de vil kunne se det !

Først gang vi var, fik Sámuel dryppet et eller andet i øjet so skulle vi vente i 45 min so ind igen til øjnelægen, så sætte han et eller andet på hans øjne for at tjekke hvad styrken var den gang viste de så +8 bygnigsfejl på 1,5 men nu er det blevet værre +9 og samme bygningsfejl

Okay så det er ikke noget med at de skal kigge på tavler og sådan noget for det er han jo for lille til.

Jeg er super spændt på hvad de finder ud af, men jeg er næsten ikke i tvivl om at han har et eller andet med øjnene det ville i hvert fald være underligt.

Anmeld

15. april 2010

Mimbi

hc=k skriver:

Hvad gør de til sådan en synstest??? Altså hvordan kan de se om der er noget i vejen??

Første gang vi var hos øjnelægen, fik sámuel dryppe et eller andet i øjet som gør pupiller meget store. Så skulle vi vente i 45 min så ind til øjnelægen igen hvor de sætter et apparat der måler styrken i øjnene

Ved faktist ikke hvordan de kan se om der er noget i vejen

Anmeld

15. april 2010

Mimbi

hc=k skriver:

Okay så det er ikke noget med at de skal kigge på tavler og sådan noget for det er han jo for lille til.

Jeg er super spændt på hvad de finder ud af, men jeg er næsten ikke i tvivl om at han har et eller andet med øjnene det ville i hvert fald være underligt.

Nej det er ikke før de bliver større tror det er ½ år siden sámuel første gang skulle se på den tavle, da har han været 3 år

Kann godt forstå dig, så får du også svar på om det er det som gør at han ikke opfører sig som andre børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.