UPDATE: Uha, lykken vil ingen ende ta'.. - Jo den vil.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2010

L-Mortil3

Caroline86 skriver:

20.000 what the f***... Har I ikke forsikring?

Vi har netop for en uge siden fået ansvarsforsikring på ham, men ikke en helhedsforsikring der kunne gå ind og dække lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Line&Liam skriver:

Vi har netop for en uge siden fået ansvarsforsikring på ham, men ikke en helhedsforsikring der kunne gå ind og dække lidt.

øv...

Anmeld

14. april 2010

L-Mortil3

Caroline86 skriver:

20.000 what the f***... Har I ikke forsikring?

Vi kunne også vælge en "guld" behandling, hvor der bliver lagt guldstykker i hoften, det koster pt. 5000 kr + indlæggelse + bedøvelse og evt. merudgifter.

De 20.000 for den store operation er så incl den lange indlæggelse, genoptræning m.m.

Anmeld

14. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Line&Liam skriver:

Vi kunne også vælge en "guld" behandling, hvor der bliver lagt guldstykker i hoften, det koster pt. 5000 kr + indlæggelse + bedøvelse og evt. merudgifter.

De 20.000 for den store operation er så incl den lange indlæggelse, genoptræning m.m.

ja ok.. men satme mange penge

Anmeld

14. april 2010

Miamaja

Line&Liam skriver:

Mange tak for krammet. Jeg håber han har ret!

Synes simpelthen det er så unfair...

du skal endelig kontakte avleren og fortaelle om din hunds diagnose og  sige de ikke maa avle fremover paa hans foraeldre. det er slemt arveligt. og saa fremover kun kobe hvalp fra gode avlere der tester deres avlshunde for disse alvorlige fejl, 

Anmeld

14. april 2010

L-Mortil3

Miamaja skriver:

du skal endelig kontakte avleren og fortaelle om din hunds diagnose og  sige de ikke maa avle fremover paa hans foraeldre. det er slemt arveligt. og saa fremover kun kobe hvalp fra gode avlere der tester deres avlshunde for disse alvorlige fejl, 

Det er det jeg ikke forstår for forældrene havde ikke HD, men kan det springe et led over i stamtræet?

Anmeld

14. april 2010

Bare mig..

Jeg vil også mene, at du skal fortælle det til dem du har købt ham af...

Derudover, er det desværre tit den race, der døjer meget med hofterne.. Uanset hvor du køber sådan en race henne, kan det ske.. For golden retrivers hofter er ikke særlig gode, fordi de er avlet på deres ben..

Jeg håber virkelig for jer, at jeres hund klare en masse gode år endnu...

til jer!

Anmeld

14. april 2010

Miamaja

Line&Liam skriver:

Det er det jeg ikke forstår for forældrene havde ikke HD, men kan det springe et led over i stamtræet?

det kan det godt. derfor er det vigtigt at avleren bliver informeret om at hans avlsdyr avler hvalpe med HD, og saa er det daarlig avl for racen, som skal stoppes.

HD er en genetisk betinget frygtelig lidelse hvor dyr som ikke selv udvikler HD,  alligevel godt kan have afkom hvor sygdommen viser sig, og disse dyr skal saa ikke anvendes i avlen fremover. derfor er det specielt vigtigt at avleren bliver gjort opmaerksom paa det.

Anmeld

15. april 2010

Ranarupta

Line&Liam skriver:

Så er vi hjemvendt fra røntgen.

Det ser desværre ikke for godt ud for min lille hund.

Han har HD i graden "D" (værste grad) på venstre hofte.

Jeg har fået en bunke smertestillende med hjem han skal have efter behov, dyrlægen mener han nok skal få nogle gode år endnu.

Vi fik også en masse guidelines med hjem, han må ikke længere kaste bold, cykle ture, løbe frit i bakket terræn eller gå lange ture...

Jeg synes jo ikke det lyder af at der er meget hundeliv tilbage, men dyrlægen forsikrede mig om at hunde er meget omstillelige, og at han gennem aktivering på andre måder nok skal få sig nogle gode år, såfremt hans smertestillende virker...

Ellers er der kun en ny hofte tilbage, og det har vi simpelthen ikke råd til.

Puha, jeg synes idag er en meget hård dag!

Åh nej... Det er bare så synd for hundene...

Vores mops har HD - heldigvis i mildeste grad og skal ikke have smertestillende. Det fik han lige da det var blevet diagnosticeret, da hans nye foder skulle have tid til at virke.
Og det er lidt dét, jeg lige vil sige... Altså at vi har fået hoftefoder til vores hund. Det går ind i fremmer den gode bruskdannelse. Vi har kunnet mærke en klar forskel på ham.
Han må dog stadig ikke komme på de lange ture, men han hopper selv ned fra ryglænet på sofaen og ned på gulvet. Og det gjorde han altså ikke, da det gjorde ondt.

Prøv evt. at tage endnu en snak med dyrlægen om foderet, for det kunne jo være, at det hjalp. (Vores foder er fra Specific)

Anmeld

15. april 2010

L-Mortil3

Ranarupta skriver:

Åh nej... Det er bare så synd for hundene...

Vores mops har HD - heldigvis i mildeste grad og skal ikke have smertestillende. Det fik han lige da det var blevet diagnosticeret, da hans nye foder skulle have tid til at virke.
Og det er lidt dét, jeg lige vil sige... Altså at vi har fået hoftefoder til vores hund. Det går ind i fremmer den gode bruskdannelse. Vi har kunnet mærke en klar forskel på ham.
Han må dog stadig ikke komme på de lange ture, men han hopper selv ned fra ryglænet på sofaen og ned på gulvet. Og det gjorde han altså ikke, da det gjorde ondt.

Prøv evt. at tage endnu en snak med dyrlægen om foderet, for det kunne jo være, at det hjalp. (Vores foder er fra Specific)

Jeg nævnte også special foder til dyrlægen han sagde dog "at det var at skyde over målet" med Casie, men jeg ved ikke hvad han mente med det...

Men det kan jo aldrig skade at prøve, det synes jeg da ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.