Line&Liam skriver:
Så er vi hjemvendt fra røntgen.
Det ser desværre ikke for godt ud for min lille hund.
Han har HD i graden "D" (værste grad) på venstre hofte.
Jeg har fået en bunke smertestillende med hjem han skal have efter behov, dyrlægen mener han nok skal få nogle gode år endnu.
Vi fik også en masse guidelines med hjem, han må ikke længere kaste bold, cykle ture, løbe frit i bakket terræn eller gå lange ture...
Jeg synes jo ikke det lyder af at der er meget hundeliv tilbage, men dyrlægen forsikrede mig om at hunde er meget omstillelige, og at han gennem aktivering på andre måder nok skal få sig nogle gode år, såfremt hans smertestillende virker...
Ellers er der kun en ny hofte tilbage, og det har vi simpelthen ikke råd til.
Puha, jeg synes idag er en meget hård dag! 
Åh nej... Det er bare så synd for hundene...
Vores mops har HD - heldigvis i mildeste grad og skal ikke have smertestillende. Det fik han lige da det var blevet diagnosticeret, da hans nye foder skulle have tid til at virke.
Og det er lidt dét, jeg lige vil sige... Altså at vi har fået hoftefoder til vores hund. Det går ind i fremmer den gode bruskdannelse. Vi har kunnet mærke en klar forskel på ham.
Han må dog stadig ikke komme på de lange ture, men han hopper selv ned fra ryglænet på sofaen og ned på gulvet. Og det gjorde han altså ikke, da det gjorde ondt.
Prøv evt. at tage endnu en snak med dyrlægen om foderet, for det kunne jo være, at det hjalp. (Vores foder er fra Specific)
Anmeld