Er jeg egoistisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

272 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. april 2010

Ida.

Tænk sig - jeg er begyndt at længes efter, at Lina skal starte i vuggestue. Synes hun bliver sværere og sværere at aktivere - efter det seneste tigerspring virker det bare ikke som om, hun får nok udfordringer herhjemme, når vi kun er hende og jeg. Jeg orker ikke at lege med hende nonstop, og jeg trænger bare til at få min frihed tilbage. Og det giver mig samvittighed så sort som kul - for hvad er det for en mor, der tænker sådan? Er jeg virkelig så egoistisk? Jeg elsker mine tøser overalt på jorden, men jeg har virkelig brug for pusterum fra dem ind imellem... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Bondepigen

idamaria83 skriver:

Tænk sig - jeg er begyndt at længes efter, at Lina skal starte i vuggestue. Synes hun bliver sværere og sværere at aktivere - efter det seneste tigerspring virker det bare ikke som om, hun får nok udfordringer herhjemme, når vi kun er hende og jeg. Jeg orker ikke at lege med hende nonstop, og jeg trænger bare til at få min frihed tilbage. Og det giver mig samvittighed så sort som kul - for hvad er det for en mor, der tænker sådan? Er jeg virkelig så egoistisk? Jeg elsker mine tøser overalt på jorden, men jeg har virkelig brug for pusterum fra dem ind imellem... 

Nej, du er ikke egoistisk, sådan tror jeg da alle mødre har det indimellem... Det håber jeg da, for det har jeg... Men jeg kender godt den sorte samvittighed over at tænke sådan....

Men det er da klart at man kan trænge til at lade op indimellem, så man har energi og overskud til at give dem kvalitetstid, når så man så er sammen!

Det synes jeg ikke, du skal slå dig selv oveni hovedet med, men jeg ved godt det kan være svært at lade være!

Anmeld

14. april 2010

JustAnotherName

Det er da HELT NORMALT og fuldt ud forståeligt, at du kan have det sådan!

Jeg har ikke haft det sådan, fordi jeg i så lang tid har vidst, at tiden snart kom, og min barsel ville slutte. Og jeg havde slet ikke lyst til det ....nok fordi at det ikke kunne være anderledes.
Men i dit tilfælde har det stadig lange udsigter. Og det er selvfølgelig helt vildt dejligt, men også en smule anstrengende, kan jeg forestille mig, for som du selv siger, så kræver hun ligesom at der skal foregå lidt mere, og ske nogle flere ting end "baaare" at lege hjemme og gå hjemme sammen med mor.

Jeg er meget overrasket over, hvor let det er gået med at køre Celina ind. Hun må jo virkelig også have været klar til det ....mere end jeg lige regnede med, og måske nok også mere end jeg selv var.

Men jeg ville nu gerne gå hjemme med hende et par måneder mere, hvis jeg kunne. Samtidig, så må jeg indrømme, at det er skønt at have været tidligt oppe, og nu er de afleveret i vuggestue, og jeg ved at de har det godt .....og så kan jeg lige sidde og slappe lidt af for mig selv - UDEN BØRN, og uden samvittighed over ikke at gide, at være aktiv lige nu. For ingen behøver mig lige i skrivende stund - og det er faktisk rigtig rart også, bare at være "mig" lidt igen...... så længe det da varer!

Så jeg kan sagtens følge dig. Og der er intet forkert i, at du føler sådan!

Anmeld

14. april 2010

Skouboe

Nej, det synes jeg faktisk ikke at du er... Jeg havde det på fuldstændigt samme måde med Freja. Folk er forskellige og nogle mennesker ELSKER at bruge hele dagen, hver dag sammen med deres børn og ELSKER barslen og andre - som jeg - begynder at blive rastløse og længes efter andre udfordringer.

Det er der ingen skam i - folk er forskellige og der skal være plads til os allesammen.

Jeg havde Freja hjemme i næsten et år og inden det var jeg sygemeldt de sidste 3-4 måneder op til fødslen og jeg må ærligt indrømme at jeg var virkeligt træt af barsel til sidst, og det kunne Freja helt sikkert også mærke. Jeg sad bare og ventede på at hendes far kom hjem hver dag så hun kunne tage hende så jeg kunne få luft. Selv det at komme ud og handle alene var en fryd...

Her 4 måneder efter kan jeg mærke at det er blevet meget bedre - jeg glæder mig nu til at være sammen med hende igen, og vi har ingen problemer med at finde på ting at lave - vi har begge haft super godt af at komme ud og lege med andre.

Af det har jeg lært at jeg ikke skal gå hjemme så længe med lillesøster - jeg får kuk af det, og det er ikke sundt for nogen af os, så med lillesøster sigter vi efter en DP plads når hun er 8-9 måneder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.