Ligamentsmerter i uge 30?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.081 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. april 2010

Risen

Ja som overskriften lyder så har jeg (tror jeg) ligamentsmerter helt henne i uge 30 ...Det føles ihvert fald som de smerter jeg havde i starten af graviditeten.. Kan ikke rigtig finde noget om det på google.dk når man er så langt henne som jeg er..

Er det normalt ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Mette.

Jeg havde det som dig, rigtig meget i starten, og nu her i slutningen (nok også fra omkring uge 30) fik jeg det igen.. Jeg er nu i uge 40, og kan stadig mærke det..

Ifølge min jordemoder er det fordi barnet begynder at fylde så meget, så det kan give de smerter - Så det korte af det lange - det burde være helt normalt..

Anmeld

14. april 2010

Risen

Mette. skriver:

Jeg havde det som dig, rigtig meget i starten, og nu her i slutningen (nok også fra omkring uge 30) fik jeg det igen.. Jeg er nu i uge 40, og kan stadig mærke det..

Ifølge min jordemoder er det fordi barnet begynder at fylde så meget, så det kan give de smerter - Så det korte af det lange - det burde være helt normalt..

Orh det er godt at høre .. Tusinde tak for hurtigt svar !

Anmeld

14. april 2010

smokin

Risen skriver:

Orh det er godt at høre .. Tusinde tak for hurtigt svar !

Jeg er jo lidt længere end dig men for nogle uger siden begyndt jeg at få nogle mærkelig jag oppe i skeden så da jeg var til jordemoder spurgte jeg lidt ind til dem. Det viser sig at når baby ligger med hovedet nedaf som prinsessen gør, så ligger hun og trykker på det hele og at det kan sende signaler ned i underlivet og give ubehag og jag. Hun sagde at det også kunne mærkes som ligamentsmerter, men at det altså er baby der ligger og trykker... mine jag kommer og går og er meget random, der er ikke noget jeg kan gøre for at fremprovokere det eller noget jeg kan gøre for at stoppe det hvis det sker...

Men det gør nas - ISÆR de jag i skeden.. AV AV! 

Anmeld

15. april 2010

Fyn

Jeps - jeg fik det også i uge 30. Endte faktisk med at gå til lægen med det... Så...det er helt normalt.

Hvis du er nervøs, så ring til lægen.

C.

Anmeld

15. april 2010

Muffinmus

Altså-ligamentsmerter kommer jo af at livmoderen vokser sig stor og at det hele skal give sig. Så det er da kun logisk man også får dem til sidst hvor maven er større for hver uge:-)

HEEEELt normalt og stik og jag er dernede som en anden skriver fordi barnet som regel bevæger hovedet og kan ramme nerver osv.:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.