Hvor mange løber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. april 2010

Kloster

Hej.

Har set at mange herinde løber. Jeg kunne godt bruge nogle fif...

Jeg har løbet i motionscenter siden januar måned (stoppede med at ryge der   ) Jeg har fulgt nogle løbeprogrammer, men ar vist ikke rigtig holdt mig til 1 af dem. Mit mål er at kunne løbe 5 km. Tror det længeste tid, jeg løb i motionscenteret var 1 x 10 min. Ellers har det været 5 min og deromkring. Jeg løber 3 x ugl. Men det er ikke faste dage, da jeg har mange lange vagter på arb og weekendarb. (Arbejder på pl.hjem)

Men nu hvor sne og is i nordjylland er væk, er jeg begyndt at løbe uden for. Men men men... Her kan jeg HØJST løbe i 3 min. Jeg er fuldstændig færdig.... Er det normalt??!!!! Føler bare jeg er blevet bombederet tilbage nu...

Ved godt, det er helt på begynder stadiet, men jeg vil så gerne kunne fuldføre det her. Jeg har ingen deadline. Jeg vil bare gerne have en god kondition, motion, og at kunne købe 5 km. Jeg har fundet min "alene-tid" hvor jeg kan koble af og måske få lidt at mine slaskede ex-ryger-kilo smidt af/strammet op.

Skal jeg lade være med at løbe efter et program også bare løbe alt hvad jeg kan - gå i fx 2 min- også løbe alt hvad jeg kan ell ????

Kloster - Der fik et overraskende nederlag i sin løbe tid i dag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Lullaby

Jamen jeg løber 5 km på 37 min dog er jeg nødt til at holde pause efter 3 km. Men men.. mit trick er at jeg løber llaaannnggssooommmt og det gør at jeg kan løbe længere. Jo hurtigere du løber jo kraftigere muskler får du så derfor er tricket ikke at løbe hurtigt korte distancer men løbe lange distancer bare langsommere. Jeg begyndte at træne fordi jeg skulle være med til bt's løb dig sund og nu har jeg også meldt mig til kvindeløbet 2010 netop for at holde motivationen igang. Jeg kan kun sige at du skal sætte et tempo hvor du kan løbe langt og så langsomt træne dig op

Anmeld

14. april 2010

trine3112

Jeg synes, det er nemmere at løbe på løbebånd end på vej. Der er jo ingen vindmodstand, ingen ujævnheder, fladt terræn/stigende terræn og intet der forstyrrer. Tror godt det kan være en grund til at du ikke kan løbe så langt.

Ved ikke om det bliver for kedeligt for dig, men jeg ville prøve slavisk at følge et løbeprogram, som fx. det på iform.dk

http://iform.dk/traeningsplanner/traeningsprogram-loeb-5-km

Pøj pøj med løberiet - synes i øvrigt det er godt klaret

KH

Trine

Anmeld

14. april 2010

Kloster

MorpåSjælland skriver:

Jamen jeg løber 5 km på 37 min dog er jeg nødt til at holde pause efter 3 km. Men men.. mit trick er at jeg løber llaaannnggssooommmt og det gør at jeg kan løbe længere. Jo hurtigere du løber jo kraftigere muskler får du så derfor er tricket ikke at løbe hurtigt korte distancer men løbe lange distancer bare langsommere. Jeg begyndte at træne fordi jeg skulle være med til bt's løb dig sund og nu har jeg også meldt mig til kvindeløbet 2010 netop for at holde motivationen igang. Jeg kan kun sige at du skal sætte et tempo hvor du kan løbe langt og så langsomt træne dig op

Hov fik vist formuleleret mig forkert, når jeg skriver "løbe alt hvad jeg kan". Her mener jeg så langt jeg kan...

Jeg kan løbe i højst 3 min ud i et. Det er jo TOTAL dårligt... Men jeg kan simpelthen ikke mere... Jeg siger til mig selv, at for 3 mdr siden kunne jeg knap løbe i 1 min ud i et. Jeg holder mig igang og jeg presser mig selv på den gode og fede måde hver gang (3 x ugl)

Og så synes jeg også jeg løber langsomt, men måske ligger jeg ikke mærke til det. Det vile jeg gøre fremover... Altså ligge mærke til mit tempo.

Jeg har også meldt mig til I Form Kvindeløb d. 1. maj og Femina Kvindeløb d. 9. juni. Begge dage i Aalborg. Det i sig selv er en succes og oplevelse for mig. Også selvom jeg slet ikke kan løbe de 5 km.

Anmeld

14. april 2010

otlitrom

Kloster skriver:

Hov fik vist formuleleret mig forkert, når jeg skriver "løbe alt hvad jeg kan". Her mener jeg så langt jeg kan...

Jeg kan løbe i højst 3 min ud i et. Det er jo TOTAL dårligt... Men jeg kan simpelthen ikke mere... Jeg siger til mig selv, at for 3 mdr siden kunne jeg knap løbe i 1 min ud i et. Jeg holder mig igang og jeg presser mig selv på den gode og fede måde hver gang (3 x ugl)

Og så synes jeg også jeg løber langsomt, men måske ligger jeg ikke mærke til det. Det vile jeg gøre fremover... Altså ligge mærke til mit tempo.

Jeg har også meldt mig til I Form Kvindeløb d. 1. maj og Femina Kvindeløb d. 9. juni. Begge dage i Aalborg. Det i sig selv er en succes og oplevelse for mig. Også selvom jeg slet ikke kan løbe de 5 km.

Jeg løber meget langsomt... Kæresten siger jeg lige så godt kan gå Men det gør at jeg, på trods af ret dårlig optræning, kan løbe ca 15-16 minutter i streg... Jeg gør det ikke så tit, da jeg går til spinning og body combat, men i sommermånederne bruger jeg det en del..

Jeg synes min gå-på-mod har meget med omgivelserne at sige! Løber jeg herhjemme fra, så er det inde i byen, og det tiltaler mig ikke.. Mn cykler jeg ud til skoven synes jeg det er meget sjovere, og underlaget er anderledes og jeg skal springe over pinde, etc. Det bliver lidt mere som en leg.

Men husk: Vær STOLT af den udvikling du har gjort! Det er da fedt! Du har tredoblet din tid, det er sgi da godt gået. Husk på det positive, i stedet for at slå dig selv i hovedet over ikke at være den der kan løbe en time allerede.. Det skal nok komme. Og når du først har været til det første løb, så får du blod på tanden. Det lover jeg!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.