Hun taber sig :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

433 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. april 2010

Ida.

Øv Lina er stadig ikke på toppen - omend hun har det meget bedre idag end igår. I nat måtte vi op og skifte ALT hendes sengetøj + nattøj, da bleen ikke havde kunnet holde indholdet inde...øv altså!! Heldigvis skvættede hun hurtigt i søvn igen, og sov fint resten af natten...

Men er da lidt bekymret for hende - nu har det stået på i 4½ døgn, og man kan bare SE, at hun har tabt sig...så det må gerne snart vende... ringede til lægen for at høre, hvordan jeg skulle forholde mig, og fik det svar, jeg vidste, jeg ville få; væske, væske, væske og så må kroppen ellers klare resten. Til spørgsmålet om, hvor længe hun måtte have det sådan var svaret 1-2 uger  håber sgi ikke vi skal døje med det i 2 uger!! Det synes jeg godt nok er længe!! Hvad værre er, at jo flere dage vi har det inden for dørene, jo større er sandsynligheden for, at Annika også bliver smittet - og hun er bare en streg i luften i forvejen og kan bestemt ikke tåle at tabe sig!!

Åh ha den forbistrede sygdom altså!! Jo og så var der lige et opslag i vuggeren om, at de har lus - kunne da lige være great med sådan en omgang også  (sagde optimisten )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

Vinker

Ååååh nej nej nej hvor er din synd for Lina-pigen  Håber virkelig det snart hun er frisk igen!

Krydser mine finger for at Annika undgår at blive smittet - Det ville da være forfærdeligt hvis hun også skal igennem det!

Rigtig god bedring til Lina!

Mange tanker og knus

Anmeld

13. april 2010

TbCp

Øv øv øv .... nu må alt det sygdom da snart være overstået hjemme hos jer.

Rigtig god bedring og så krydser jeg fingre for at Annika ikke når at blive smittet

Anmeld

13. april 2010

Bondepigen

Øv altså, håber godt nok ikke det tager alt for lang tid, før hun bliver rask!!! Og  for at Annika slipper!!

Anmeld

14. april 2010

Ida.

Tak for jeres hilsner! Både Lina og jeg har det betydeligt bedre idag, men jeg er SINDSSYGT træt...Annika har leget helikopter inde i vores seng det meste af natten - hun har SLET ikke haft ro på sig...oveni så hoster jeg, så jeg er ved at blive sindssyg

Imorges var vi SÅ meget i tvivl om, om vi skulle sende Annika afsted, hun virkede slet ikke frisk og sådan lidt feberagtig uden at være varm  vi tog hendes temperatur; 37.1 - så ingen feber. Efter at have ligget på sofaen i 10 minutter var hun pludselig 100% sig selv og frisk på at lege, så i lyset af de sidste dage, som bare har drænet mig, og med tanke på, at hun har sovet dårligt i nat og ligeså godt bare kunne være møgtræt, blev vi enige om at sende hende afsted (og hun blev ellevild - hun ELSKER bare sin vugger!!) og så må de ringe fra vuggeren, hvis der er noget...så nu sidder jeg her og kan ikke finde ud af, om det var en god eller dårlig beslutning at sende hende afsted - og har samvittighed over ikke at have overskud til at give hende en hjemmedag...forventer halvt om halvt, at de ringer fra vuggeren...men altså jeg er også lidt sortseer med sådan noget sygdom her...årh altså

Anmeld

14. april 2010

Skouboe

herfra - og drop den dårlige samvittighed.. hun ELSKER sin vugger... tror du hun ville være gladere hjemme sammen med en små-syg lillesøster og en totalt udmattet mor?

Freja har været igennem 2x Roskildesyge og begge gange var væske nok et problem - vi løste det med brik-juice...

Freja havde kun fået fortyndet juice indtil da, men hun fangede LYN-HURTIGT konceptet sugerør (hvis man klemmer lidt på brikken kommer juicen op i munden på dem) og hun drak MEGET mere end ellers - simpelt hen fordi hun synes sugerøret var helt vildt sjovt.

Samtidigt gav det hende også en lille smule ekstra energi - hun livede faktisk lidt op af at få det (nok pga. frugtsukkeret), og det kunne give hende en time eller 2 hvor hun orkede andet end at ligge/sidde og hænge - noget der er guld værd når de er syge så længe.

Der gik ca. 1 uge før opkastet stoppede og ca. 2 før diarreen var væk

Vi fik at vide af lægen at når man havde 1 syg og skulle prøve at undgå at smitte resten af huset, var alko-gel fra apoteket ens bedste ven...

Anmeld

14. april 2010

Ida.

Skouboe skriver:

herfra - og drop den dårlige samvittighed.. hun ELSKER sin vugger... tror du hun ville være gladere hjemme sammen med en små-syg lillesøster og en totalt udmattet mor?

Freja har været igennem 2x Roskildesyge og begge gange var væske nok et problem - vi løste det med brik-juice...

Freja havde kun fået fortyndet juice indtil da, men hun fangede LYN-HURTIGT konceptet sugerør (hvis man klemmer lidt på brikken kommer juicen op i munden på dem) og hun drak MEGET mere end ellers - simpelt hen fordi hun synes sugerøret var helt vildt sjovt.

Samtidigt gav det hende også en lille smule ekstra energi - hun livede faktisk lidt op af at få det (nok pga. frugtsukkeret), og det kunne give hende en time eller 2 hvor hun orkede andet end at ligge/sidde og hænge - noget der er guld værd når de er syge så længe.

Der gik ca. 1 uge før opkastet stoppede og ca. 2 før diarreen var væk

Vi fik at vide af lægen at når man havde 1 syg og skulle prøve at undgå at smitte resten af huset, var alko-gel fra apoteket ens bedste ven...

Er alt for god til det der med at have samvittighed over alt muligt...prøver at stoppe mig selv i det, men det går tilsyneladende ikke så skidegodt med det . De har ikke ringet fra vuggeren endnu, så mon ikke hun har det fint derhenne? Det satser jeg på

Heldigvis er Lina ikke nær så hårdt ramt, som det lyder som om, at Freja har været - hun havde kun opkastninger tre gange natten til lørdag og siden da har det været dårlig mave - men ikke mere end et par gange om dagen (og en enkelt gang om natten). Idag er hun faktisk tæt på at være sig selv - hun har endnu ikke leveret en ble siden den anden nat, så jeg ved ikke, hvordan maven har det, men hun har spist, drukket og sovet næsten som hun plejer - hun har godt nok sovet mere end hun plejer, men det er da jo ikke noget at sige til...

Og tro mig vi har været STORforbrugere af alko-gel (det er jeg i forvejen, da jeg får eksem på mine hænder af at have dem meget i vand og sæbe, så jeg bruger håndgel i stedet for håndvask) og rodalon (et must at have til at stå i ethvert hjem - det er simpelthen et mirakelmiddel!)...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.