Bevægelser i maven...lidt mindre charmerende spørgsmål;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.054 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. april 2010

BJL2010

Jeg har den sidste uges tid oplevet noget, der føles ret underligt og tænker at nu må jeg altså lige høre om I har prøvet noget lign.?

Jeg mærker en del spark/bevægelse fra Bebs og har gjort det et par uger nu, men den sidste uge har der været noget, som kunne minde om spark, men føles mest som store luftbobler i maven, som nogen gange lissom presser nedad mod endetarmen (så det føles som luft i tarmen, og som om jeg skal...prutte, he he).

De der tydelige spark, som er ud mod forsiden af maven er man ikke i tvivl om er Bebs-spark, men er de der luftbobler også Bebs, der bevæger sig og sparker??? Eller lyder det for underligt hvis den allerede skulle trykke lidt på min tarm? Jeg er jo ikke så langt henne (21 uger)

Nogen, der har prøvet noget lignende???

Det er godt nok et underligt spørgsmål Louise...men jeg står ved det, for jeg har undret mig meget over det...har ikke ligefrem erfaringer med det her!

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

Miss Tina

Jeg kan huske at jeg begyndte at prutte en del, men husker ik hvornår. Mærkede dog ik meget til trolden, han lå godt gemt.

Anmeld

13. april 2010

Leonora

Hej

Nu er det efterhånden 2 år siden jeg har været gravid, så det er lidt svært at huske. Men det du fortæller lyder meget normalt. Der kommer jo gradvist tyngde underlivet, herunder også tarmsystemet (det hele ligger jo tæt sammen). Så der skal ikke så meget til at man kan få den følelse du har. Så længe der ikke er tale om smerter så skal du ikke være bekymret. Du kan jo evt tale med din jordemoder til næste konsutation...

Men ellers må du have held og lykke med resten af din graviditet. Det er bare det mest fantastiske i hele verden

Venlig hilsen

Louise, mor til Leonora på 2 år

Anmeld

13. april 2010

Saaby

Hejsa..

Jeg ved ikke rigtig hvad det er, og om det bare er luft. Men jeg har haft masser af det på den måde. Og jeg tror, at det er luft...

Der har aldrig været smerter, og jeg husker også at have det sådan under min første graviditet..

Marianne

Anmeld

13. april 2010

NoName

Ihh altså, hvor er jeg lettet over at høre jeg ikke er den ENESTE der har fået ekstra luft i maven...

NoName 24+6

PS jeg synes også jeg mærker lille pigen hoppe på min endetarm, ikke særlig rart egentlig

Anmeld

13. april 2010

BJL2010

Årh, tænk at det kan være så rart at høre at andre har oplevet eller oplever lidt det samme...Jeg har virkelig tænkt "Hvad er det dog der sker?!" Det føles så mærkeligt...lige præcis som om Bebs hopper på min tarm = jeg får lyst til at prutte . Det gør ikke ondt, men er alligevel ubehageligt sammenlignet med spark     udad Men hvis de kan sparke udad mod forsiden kan de vel også sparke nedad mod tarmen???

Tror lige jeg høre min jordemoder ad næste gang for at være sikker (øv, der er laaang tid til, men så kan jeg nå at overveje hvordan man lige forklare det....hehe).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.