arh men, det hælder jeg da ikke i mit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. april 2010

jannie

så har guldklumpen været ude og handle med farmor, og har lokket hende til at købe en flaske - ja der står saftevand på flasken. det er da det mest væmmelige jeg nogensinde har set.

jeg fløj til bagsiden af flasken og puha da. jeg aner ikke hvad det er som er deri. de eneste ord jeg kender er 10% jordbær og sukker.

det er så tykt det næsten skal tages ud med ske og lugter enormt væmmeligt. de flotte ord i deklerationen siger: pektin, guargummi, sulfit, askorbinsyre, carmin og beta-carodent. a hva?

skal ikke være hellig. vi spiser osse slik og drikker sodavand og saft. men det er nægter jeg at hælde i ham.

ville egentlig ikke det store med mit indlæg ud over at jeg er lidt rystet over hvad der var i den flaske

knus jannie - som har smidt skidtet ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

Gellan

Lidt kemisk hjælp til dig:
Pektin er et gelatineringsmiddel, pektin betyder fast eller koaguleret (staves)

Guargummi er et kulhydrat, der ofte andvendes i is, så den ikke smelter.

Sulfit er svovlforbindelser - aner ikke hvad den laver der

Askorbinsyre er det samme som c-vitamin

Carmin er bedre kendt som E120 - det megarøde farvestof i slik, saft, sodavand, m.m.

Jeg tror du mener beta-caroten? Betacarotene er i hvert fald det samme som Provitamin A, som bl.a er vigtig for synet og bl.a. beskytter huden under solbadning. Ved ikke hvilken funktion den har fpr din "grød-saft"

Anmeld

13. april 2010

jannie

aha, så blev jeg så klog, men han får stadig ikke lov at drikke skidtet. det ser væmmeligt ud og lugter lige så grimt som det ser ud.

men tak for forklaringen

Anmeld

13. april 2010

Gellan

jannie skriver:

aha, så blev jeg så klog, men han får stadig ikke lov at drikke skidtet. det ser væmmeligt ud og lugter lige så grimt som det ser ud.

men tak for forklaringen

Bare forestillingen om en saftevand men pektin og guargummi giver ikke mening i min verden, da begge kann sammenlignes med stivelse Så jeg forstår udmærket at du ikke vil give det til dit barn, bvadr

Anmeld

13. april 2010

jannie

jeg var lige ude og rode i posen. jeg var ved at være bange for jeg havde læst forkert, men det er altså rigtig nok så den røg tilbage... men det var da dejligt at nogen med lidt forstand på det kunne bekræfte mig lidt i at det virkelig er ligeså ulækkert som det lød til. det er mig lidt af en gåde hvordan man kan sælge sådan noget

jannie

Anmeld

13. april 2010

Gellan

jannie skriver:

jeg var lige ude og rode i posen. jeg var ved at være bange for jeg havde læst forkert, men det er altså rigtig nok så den røg tilbage... men det var da dejligt at nogen med lidt forstand på det kunne bekræfte mig lidt i at det virkelig er ligeså ulækkert som det lød til. det er mig lidt af en gåde hvordan man kan sælge sådan noget

jannie

det var da så lidt  har da ikke kemi A med fokus i biokemi uden grund

Men ja, smid den bare laaangt ned i skraldespanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.