Kan man udvikle allergi pga overvægt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.211 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. april 2010

lonemus

- og kan den forsvinde igen, når man taber sig???

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

otlitrom

Det har jeg aldrig hørt før...! Men egentlig spændende "teori"... Har du en speciel allergi i tankerne?

Anmeld

13. april 2010

lonemus

kitty skriver:

Det har jeg aldrig hørt før...! Men egentlig spændende "teori"... Har du en speciel allergi i tankerne?

Allergi mod husdyr!!

Men.....jeg vil da mene det godt kan lade sig gøre, eftersom kroppen som overvægtig kører på "pumperne" - lige som der får diabetes og andet skidt pga overvægten, hvor det forsvinder igen når man er normalvægtig.

Lone

Anmeld

13. april 2010

Honningblomst

Som sygdom belaster man jo kroppen ved overvægt..så hvorfor ikke? dog vokser mange jo også fra deres allergi...måske er det fordi det du fylder på din krop er sundere end det du spiste før og det kan da om noget påvirke ens allergi.

Men lige meget hvad der er grunde, så fedt hvis du er sluppet..

Dejligt...

knus..

Anmeld

13. april 2010

otlitrom

lonemus skriver:

Allergi mod husdyr!!

Men.....jeg vil da mene det godt kan lade sig gøre, eftersom kroppen som overvægtig kører på "pumperne" - lige som der får diabetes og andet skidt pga overvægten, hvor det forsvinder igen når man er normalvægtig.

Lone

Er det allergi som udslet, eller rent respiratorisk? Jeg synes det er lidt spændende det her...

Anmeld

13. april 2010

lonemus

kitty skriver:

Er det allergi som udslet, eller rent respiratorisk? Jeg synes det er lidt spændende det her...

Intet udslæt

Anmeld

13. april 2010

paula.pedersen

Jeg har heller aldrig hørt om det. Kunne det være du har allergi mod bestemte typer mad, du ikke spiser når du slanker dig?

Anmeld

13. april 2010

otlitrom

lonemus skriver:

Intet udslæt

Så det er vejtrækningen der påvirkes måske? Der kan jo være en sammenhæng mellem astma og overvægt. Og syr og astma går dårligt i spænd...

følgende er taget fra nettet:

Fedme øger risiko for astma
En anden artikel ser på sammenhængen mellem astma og fedme, baseret på FCFS’s Inter99-undersøgelse. Overvægtige har væsentlig større risiko for at udvikle astma, og undersøgelsen har vist, at det at være overvægtig giver disposition for at få allergisk astma

Kilde: folkesundhed.dk

Anmeld

13. april 2010

paula.pedersen

Jeg bruger denne hjemmeside webmd.com når jeg har læge spørgsmål. Her er en om allergier

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.