Hvad spørger man om? (dagpleje)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.567 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. april 2010

iln

I eftermiddag skal Silas, mor og far besøge Silas´ evt. dagplejer.

Synes simpelthen det har været service til den store guldmedalje. I februar kontaktede jeg en dagplejer hvor både manden og konen var private dagplejer. Synes det var super ideelt - 10 børn OG et mandligt forbillede. De passede bare lige til os og vores krav til mad, aktiviteter mm. Desværre var nogle lige kommer os i forkøbet og dem ventede de svar fra. Havde så stadig ikke hørt noget fra dem, så kontaktede dem efter påsken. Den kvindelige dagplejer var simpelthen så ked af, at de ikke have kontaktet os, for de andre havde sagt ja til pladsen. Hmm... blev lidt mobset for vi har ikke ville søge andre steder før vi vidste svar. Hun var så ked af det, at hun havde spurgt alle sine kollegaer i området, om nogle havde plads pr. 1. aug. Den første ledige plads er først pr. 1. feb. men hende her har kun 4 børn. Grunden til dette er, at hun selv er mor til et dagplejebarn og når han er syg og hjemme gælder han som det 5. barn.

Denne dagplejer kontakter mig så samme dag som jeg har fået afslag fra den anden. Hun har snakket med sin mand og de er blevet enige om at de gerne vil tage Silas allerede fra 1. aug. Hvis hendes søn så er syg er det så Silas, der skal i gæstedagpleje (som bliver fast ved dem, vi først ville have haft). Det synes jeg dælme er service må jeg indrømme.

Mit spørgsmål er så. Hvad spurgte I om, da i var på besøg første gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

sarahb

uhhha, hvad spurgte vi om...

Deres rytmer og rutiner, sove tider, mad tider osv.
Hvor meget de var ude.
Kreativ leg.
Hensyn til specielle mad ønsker (vores dreng får ikk svinekød) og hvad de får at spise.
Sund kost.
Komsammen med andre dagplejere.
Hvor længe hun har arbejdet som dagplejer.
Hvilke opdragelses former hun anvender.
Hvordan de sover, ude, inde, sammen, hver for sig.

Ja alt mellem himmel og jord.

Anmeld

13. april 2010

hc=k

Vi spurgte ikke rigtig om noget for daagplejemoren fortalte det hele. Vores første mødeforegik med at vi kom derop, fik morgenmad og kaffe og så snakkede vi bare mens Kristopher legede med de andre børn. Det hele gik af sig selv .

Held og lykke med det hele

Anmeld

13. april 2010

foto på lærred

Tænkte lidt over det mht privat dagpleje og antal børn. I kbh må de så vidt jeg ved kun have 3 børn (de kan få dispensation til nr 4 hvis der er et par måneders overlaps) Men det er åbenbart så forskelligt fra kommune til kommune.

Du kan spørge om:

Hvad de laver de forskellige dage, f.eks er der legestue de tager til?

Har de nogle faste ting de laver. f.eks rytmik eller lign

Hvordan de sover (ude/inde) og hvad tid

Om I skal komme før et specielt tidspunkt (pga tur eller lign)

Mad politik

Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.