Længere cyklus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.742 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. april 2010

AnneBJ

Hej.

Ville bare høre om nogen har oplevet at deres cyklus bliver længere for hver måned der går?

Jeg smed p-piller i januar, fik mens. og havde så en cyklus på 26 dage. Næste cyklus varede 30 dage. Tredje cyklus har indtil nu varet 31 dage.
Der er mulighed for at jeg er gravid, da vi var sammen ca. 1½ døgn før ægløsning, uden beskyttelse, men jeg føler bare ingen symptomer på graviditet. For nogle uger siden var jeg sikker på det  var lykkes, men det er jeg ikke mere. Det niver lidt i underlivet - og jeg har 2 gange haft et sindsygt smertefuldt jag i mit underliv når jeg vendte mig i min seng, men ellers intet unormalt.

Det eneste unormale er, at jeg ikke er begyndt at få mens-smerter. De plejer at være udtalte hos mig. Inden jeg begyndte på p-piller var min cyklus altid 28 dage, kunne nærmest sætte uret efter mens. De to gange jeg har haft det efter pille-stoppet, har jeg tydelig mærket optrækket, vidst ca. hvornår det så skulle komme, og slutte.

Så det er ikke et "tror-du-jeg-er-gravid-spørgsmål" - testen er negativ, og jeg har det jo godt, så ingen panik. Jeg undrer mig bare over, om det er normalt at cyklus forlænges på den måde..

Sorry at det blev lidt langt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

Sujan

Stoppede med piller i juni.. Fik først mens over 2 mdr senere.. Min cyklus ligger mellem 29-35 dage.. Er meget forskelligt.. Nogle måneder mærker jeg meget op til mens andre måneder mærker jeg ingenting.

Anmeld

12. april 2010

Putomanen

Jeg stoppede med p-piller for 6 måneder siden og min menstruation er stadig ikke regelmæssig. Det var den dog heller ikke inden jeg startede på p-piller.

Og så siges det jo at det tager op til 6 måneder før at p-pillerne er ude af kroppen, så der kan sagtens gå nogle måneder endnu, før din menstruation bliver mere regelmæssig.

Anmeld

12. april 2010

AnneBJ

okay mange tak for svar!

Anmeld

12. april 2010

Kristina81

Efter jeg smed p-pillerne gik der 6mdr. inden jeg fik mins mens, dereftervar cyklus på ca.25 dage, 27 dage, 28 og 28 dage og så en positiv test. Så jeg vil også sige at det er meget normalt at ens krop skal bruge tid på at vænne sig til at hormonerne skal ud af kroppen.

Anmeld

12. april 2010

linefun

Jeg smed p-piller i juni 09, efterfølgende var min mens fuldstændig normal, hvilket overraskede mig. Min cyklus talte 28 dage og var meget præcis.

Indtil jeg nåede til jan/feb. så gik jeg pludselig en uge over altså 35 dage og her sidste gang gik der hele 46 dage. Så jo jeg har oplevet cyklus bliver længere. Det er fustrerende, eftersom det "rykker" ved det hele.

Line

Anmeld

12. april 2010

AnneBJ

Dejligt at høre andre har oplevet det Line. Det er jo netop det med, at den egentlig HAR været temmelig regelmæssig, men nu pludselig har sit eget liv

Nåh, jeg venter tålmodigt (eller noget) og tester igen sidst på ugen, hvis ikke mens har vist sig

Anmeld

12. april 2010

Mka

Mens er bare ikke til at blive klog på Men kender det også alt for godt min startede også på 28 dagen de to første gange, men nu går der 33-55 dage imellem.

Det er sku lidt trist, at hver gang man har lidt ondt i maven, skynder man sig på wc for at tjekke om det er på vej..

Jeg håber at den kun vil drille dig i kort tid, og at du måske får 2 streger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.