Yeeeessssss :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

361 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. april 2010

Vinker

Var lige inde og rykke min fagforening i ørerne for at få svar på min sag; om jeg skulle ende i karantæne eller ej.... Efter en lang tlf samtale og en masse forklaring endte de med at sige at de synes vi skulle lukke sagen med at jeg IKKE skulle ha karantæne!!!

Ååååh hvilken lettelse og sikke en sejr - Hvor er jeg bare glad :o) Jeg vil også ærligt sige at jeg stadig mener det ville være dybt dybt urimeligt og meget unfair hvis jeg havde fået karantæne.... Skønt at de forstod min sag  Så nu får jeg endelig udbetalt G-dages pengene. Det var jo dem der pludselig fik den anden sag til at rulle..... Det er så min fagforening der giver mig pengene og så går jeg udfra at de opkræver dem fra min tidligere chef - Han har sgu bare at betale!!!!!!!!!

Nu er jeg så bare i en lidt anden klemme... Har fundet ud af at jeg har 7 feriedage der skal afholdes inden maj, men da jeg er på kursus denne uge og næste uge kan jeg kun nå at afholde de 4 af dem. Så måske de sidste 3 går tabt.... Skal ringe og snakke med en fra jobcenteret i morgentidlig. Jeg fik nemlig at vide at hvis jeg holdte ferie 3 dage hvor jeg egentlig skulle ha været på kursus så skulle jeg tage kurset om...... så sagde jeg at det forstod jeg ikke helt for man må nemlig ha 3 fraværdsdage på det kursus. Først den 4. dag man ikke er der skal man gå det om. Så hvis jeg nu ingen sygedage har i det forløb burde jeg vil egentlig ha "råd til" at afholde 3 dages ferie??? Er spændt på hvad hun siger i morgen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

Karo

Vinker skriver:

Var lige inde og rykke min fagforening i ørerne for at få svar på min sag; om jeg skulle ende i karantæne eller ej.... Efter en lang tlf samtale og en masse forklaring endte de med at sige at de synes vi skulle lukke sagen med at jeg IKKE skulle ha karantæne!!!

Ååååh hvilken lettelse og sikke en sejr - Hvor er jeg bare glad ) Jeg vil også ærligt sige at jeg stadig mener det ville være dybt dybt urimeligt og meget unfair hvis jeg havde fået karantæne.... Skønt at de forstod min sag  Så nu får jeg endelig udbetalt G-dages pengene. Det var jo dem der pludselig fik den anden sag til at rulle..... Det er så min fagforening der giver mig pengene og så går jeg udfra at de opkræver dem fra min tidligere chef - Han har sgu bare at betale!!!!!!!!!

Nu er jeg så bare i en lidt anden klemme... Har fundet ud af at jeg har 7 feriedage der skal afholdes inden maj, men da jeg er på kursus denne uge og næste uge kan jeg kun nå at afholde de 4 af dem. Så måske de sidste 3 går tabt.... Skal ringe og snakke med en fra jobcenteret i morgentidlig. Jeg fik nemlig at vide at hvis jeg holdte ferie 3 dage hvor jeg egentlig skulle ha været på kursus så skulle jeg tage kurset om...... så sagde jeg at det forstod jeg ikke helt for man må nemlig ha 3 fraværdsdage på det kursus. Først den 4. dag man ikke er der skal man gå det om. Så hvis jeg nu ingen sygedage har i det forløb burde jeg vil egentlig ha "råd til" at afholde 3 dages ferie??? Er spændt på hvad hun siger i morgen!

Stort tillykke med sejeren Det ville også have været meget forkert at give dig karentæne, da du jo ikke vidste at du ville blive fyret hvis du sagde nej til den anden stilling.

Jeg ville kontakte jobcenteret imorgen. For enten kan du vel få dem udbetalt, eller også er det vel muligt at holde dem i starten af maj.

Anmeld

12. april 2010

Ranarupta

Ej, hvor er det bare fedt altså!!

Tillykke med det! 

Og ja, din x-chef skal da forhåbentlig punge ud til kommunen!!

Anmeld

12. april 2010

oo

ih hvor dejligt at få det afsluttet - med sejren på DIN side

Anmeld

12. april 2010

MORJESPERSEN

Hvor dejligt at høre det hele har løst sig, håber da du kan få dem udbetalt... jeg skal have udbetalt 25 ferie dage da jeg har været på barsel så mon ikke dine 3 dage også kan udbetales.....

knus

Anmeld

13. april 2010

Vinker

www.skdld.dk hihi

Og nu har jeg også fået det med mine feriedage på plads. Jeg har fået lov til at skippe 3 dage af kurset hvor jeg så stedet holder ferie så det er bare super at det alligevel kunne lade sig gøre. Det handler bare om ikke at give op overfor systemet og de lidt firkantet regler (har jeg i hvert fald lært!)

Anmeld

13. april 2010

Jules

Hvor lækkert Rikke :) Det går da frem af..

Ikke noget nyt på job fronten?

Anmeld

13. april 2010

Vinker

MORJESPERSEN skriver:

Hvor dejligt at høre det hele har løst sig, håber da du kan få dem udbetalt... jeg skal have udbetalt 25 ferie dage da jeg har været på barsel så mon ikke dine 3 dage også kan udbetales.....

knus

Grunden til jeg havde svært ved at få mit ferie i hus var fordi jeg jo har haft mulighed for at holde de dage i de måneder jeg har gået ledig. Så derfor de i første omgang ikke mente at jeg kunne få lov at holde dem nu. Heldigvis fik jeg dem overbevist om noget andet :)

Anmeld

13. april 2010

Vinker

Jules skriver:

Hvor lækkert Rikke :) Det går da frem af..

Ikke noget nyt på job fronten?

Ja det er bare så dejligt - rart at der nu er styr på de ting.

Hmm nej har desværre ikke noget job i sigte så til maj skal jeg i virksomhedspraktik. Det er dog ikke helt 100% sikkert endnu hvor det blir, men et eller andet sted smider de mig nok hen. Er selv ved at undersøge om jeg evt kan komme i virksomhedspraktik i Bilka. Er lidt nysgerrig efter at finde ud af om jeg kan holde ud af at arbejde sådan et sted eller om jeg dør af kedsomhed (ikke fordi der ikke er noget at lave der, men fordi det måske er for kedelige opgaver....)

Tiden må vise hvad der sker.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.