Hvor jeg hader banker nok langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

882 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. april 2010

lion

Gud hvor er banker bare besværlig og belastende nogen gange.

En lille historie herfra.

10 dec skifter Jacob bank fra den danske til Nordea så vi har samme bank. Bankmanden i Nordea, siger at det er lettere at vi slev lukke den danske bank konto, så det gør vi og ingenting sker.

1 jan, 1 Feb og 1 marts går pengene stadigvæk ind i den danske bank. Vi havde så i slut feb været i Nordea og bedt dem om at lukke og overfører fra den danske til dem, det gør de så. Så ringer de fra Nordea om at Jacob skal komme ned i banken og underskrive et papir, så hans Nordea konto kan blive en nemkonto, for det er jo sådan en konto lønen går ind på. Vi tog derned dagen efter, jeg kan ikk huske hvilken dag, men jeg ved det var slut feb og før Julius kom til verden. Den første uge i marts får Jacob et brev om hans danske bank konto er lukket og at han skal komme ned med sit hævekort.

31 april og der er INGEN penge på Jacobs konto, han ringer til kommunen for at hører, det viser sig de har sat pengene ind i den danske bank, da det er hans nemkonto.  Vi tager så i den danske bank, for at hører dem, de har ikk pengene da kontoen jo er lukket og at de vil ryge tilbeg igen til kommunen. Vi går så i Nordea for at hører dem om hjælp, da vi jo har regninger. Det viser sig at hans Nordea konto ikk var lavet om til en nemkonto og han først gjorde det den dag, og da vi jo ikk havde papirer med som viste at vi havde ret, ja så ingen hjælp.

Tirsdag ringer Jacob til kommunen og pengene er ikk kommet tilbage til dem endnu. Banken ringer da vores regningskonto er i minus. Da Jacob fortæller hvorfor er det ok. Onsdag ringer Jacob igen til kommunen og igen ingen penge der. Så ringer de igen fra banken en kvinde, nu er det lige pludselig ikk ok, at kontoen er i minus og at nogle af regningerne nok ville blive tilbageført. Nej tak det er ca 10 regninger og 100 kr i rykkergebyr fordi banken laver fejl nej tak. Hvor blev jeg sur. Vi aftalte at vi ringede igen torsdag efter vi havde snakket med kommunen. Jacob ringede til kommunen torsdsg og fredag ingen penge endnu.

Fredag ringer jeg til banken for at få styr på det hele, da jeg så fortalte vores bankrådgiver, en mand problemet så var det "ok" hvis jeg kunne sende Jacobs lønseddel ville vi kunen få et bevilligt overtræt på 10.000 for ellers skulle vi også betale renter for at kontoen stod i minus. Tak fordi du vil gøre det.

Men nej hvor jeg pist over at vi i flere dage skal ringe rundt fordi banken laver problemer og så er det næsten lige før vi skal betale for deres fejl. Du kan tro det er løgn.

Jacob har så lige fortalt mig i dag at kommunen ENDELIG har fået pengene igen og sætter dem nu ind i Nordea. Det er også lige det jeg skal tage mig af ved siden af 2 børn og en syg mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

oo

maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!! det er da lige til at få grå hår i hovedet af!!

Anmeld

12. april 2010

anna-jonas

Men Helene...............man skal jo selv meddele arbejdsgiveren, at man har fået en ny nem-konto. Hvis man ikke gør det, så ved de det jo ikke.

Træls med al det bøvl............

Anmeld

12. april 2010

lion

Anna-jonas skriver:

Men Helene...............man skal jo selv meddele arbejdsgiveren, at man har fået en ny nem-konto. Hvis man ikke gør det, så ved de det jo ikke.

Træls med al det bøvl............

Vi havde allerede i feb prøvet det, og kommunen sagde at det var banken der skulle gøre det, for de satte bare pengene ind på en nemkonto

Tine: Ja mega grå hår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.