Vindæg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.905 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. april 2010

Linekocemba

eller hva det nu hedder..

Kan det være et vindæg trods HCG tal steget fra 13100 til 40500? Eller er dette et godt tegn?

Er så nervøs scanning imorgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

Anja

Altså de HCG tal er jo meget inviduelle.

I min anden graviditet frygtede lægen, at det var et vindæg efter en tidlig scanning, der ikke vist et foster. Jeg fik da at vide, at ved vindæg siger HCG helt voldsomt, men hvad er voldsomt? Aner det ikke.

Anmeld

12. april 2010

Linekocemba

Hvor tidligt blev du scannet

Anmeld

12. april 2010

Anja

Jeg blev scannet i uge 7  - der var der en fostersæk men ikke andet. Blev så scannet 10 dage senere og der var der et fint lille foster med hjerteblink. Jeg havde bare ikke værest så langt henne som jeg/lægen regnede med ved første scanning for ved 2. scanning var jeg 6+5. Det lille foster blev min skønne datter på nu 1½ år

Er du blevet scannet?

Anmeld

12. april 2010

Linekocemba

Er blevet meget tidligt hvor der var blommesæk og intet andet. I tvivl om hvornår præcist grundet usikket cyklus.

Blev scannet grundet smerter i underliv.

Men er dog også meget nervøs da jeg tidligere har mistet..

Skal nu scannes igen imorgen( ca i uge 9) Frygter simpelthen bar at det er et vindæg.

Måske jeg tænker det værste. Men ham lægen jeg var ved ved scanning første gang var bestemt ikke rar og malede faktisk fanden på væggen. Mente jeg ville abortere el der var tale om et såkaldt vindæg.

Derfor frygter jeg nu imorgen helt vildt. Vil ik turde at kigge på skærmen.. suk

Anmeld

12. april 2010

Anja

Det var også en meget ufølsom læge jeg blev scannet af første gang, så jeg fik også malet fanden på væggen og havde det SÅ dårligt de 10 dage jeg ventede på en ny scanning.

at der er et lille hjerteblink i morgen, når du skal scannes.

Anmeld

12. april 2010

Linekocemba

Tusind tak.. Det er bare en forfærdelig ventetid. Er intet værd idag.. Vil bare ha det blir imorgen!

Jeg krydser og håber af hele mit hjerte

Anmeld

8. juli 2010

thilde-tusindfryd

Det er et stykke tid siden, du har skrevet denne tråd, line. Hvordan gik det ?

Jeg spør', fordi jeg også har været til scanning idag og er i samme situation. De kunne ikke se noget foster, men kun sækken, som syntes tom. Men hun var i tvivl. Der var noget i bunden, som kunne være "madpakken", som fosteret har med sig - det er vel det, der senere danner moderkagen, eller hvad ?

Men det er muligt, sagde hun, at jeg bare ikke er så langt henne endnu, som forventet. For jeg har en lang cyklus på 31-32 dg. og dermed kan jeg godt først ha fået ægløsning 2-3 dg. efter det beregnede tidspunkt, hvilket betyder at fosteret kun er 5+3, 4 eller 5 og det kan godt være for tidligt.

Hun scannede også en cyste ved min højre æggestok, men det lød til, at det var meget normalt, som den pose, hvor ægget har ligget i og som under graviditet omdanner sig til noget andet.

Så derfor var det godt at høre, at der er andre herinde, som har været igennem det, men hvor det bare var en for tidlig scanning. Det håber jeg selvfølgelig også på at det er i mit tilfælde, for jeg aborterede i efteråret og tiden er ved at være knap.

Jeg skal til en ny scanning om en uge. Fik også taget blodprøve idag og skal ha taget en ny på mandag. Det blir en hård uge at komme igennem.

Anmeld

8. juli 2010

thilde-tusindfryd

I ø har jeg læst mig til, at hvis der er tale om et vindæg, så stiger hcg netop ret kraftigt. Ved ikke, om de har en normalscala ift, hvor meget det burde være steget på bestemte tidspunkter af graviditeten.

Anmeld

16. juli 2010

xenchr78

Hej, Jeg er selv i præcis samme situation som Thilde. Jeg var til scanning igår hvor lægen forventede at kunne se hjertelyd (6+5), men der var ikke andet end fostersækken, så nu jeg fik taget en blodprøve igår og skal igen have tagen en på mandag, og skal så til scanning igen på torsdag. Jeg har forsat mange graviditets symptomer som kvalme, madlede, brystspændinger mm.

Jeg har også altid haft lang cyklus 32 dage, så derfor er der også stor sandsynlighed for at læge har beregnet min graviditetsuger forkert.

Så jeg har virkelig brug for at høre nogle success historier fra andre der har været i samme situation. Håber at høre fra jer hurtigt da der er lang tid til torsdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.