Så fik vi alligevel børn i dag :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

554 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Her skal I se. Vi har fået vores Plan-børn i dag.

"Min" hedder Ream  og bliver 12 år d. 7.oktober. Han kommer fra  Cambodia fra en bondefamilieog har en lillebror og 3 småsøstre.

Niklas "fik" en pige på 11, Ai-laddar, fra Thailand.

For 185 kr om måneden kan man simpelthen hjælpe en hel familie - det er da fantastisk!!!

Herunder kan I se billederne som jeg lige tog med webcam. Jeg har ingen planer i dag ud over jordmoder så vi har aftalt at jeg skal smutte ud og finde et eller andet vi kan sende dem, med et foto af os og et brev så de kan få indtryk af hvem vi er.

Hm.. hvad mon en 12årig dreng fra Cambodia ønsker sig???Eller en 11 årig thai-pige?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Hvor er det bare dejligt at se, at nogle mennesker vil gøre en indsats og hjælpe børn i andre lande for så lavt et beløb! Man blir' da helt varm om hjertet! Synes det er SÅ godt!

Jeg har selv haft tanken inde at vende et par gange, men hver gang når jeg frem til den konklusion, at jeg ikke "tør" sende penge, i frygt for at de skal havne i de forkerte hænder!

Har man en eller anden form for sikkerhed her, og hvorigennem betaler i?

Anmeld

12. april 2010

LouiseNielsen

Rosa skriver:

"Min" hedder Ream Khourn og bliver 12 år d. 7.oktober. Han kommer fra Angkor Chum i Cambodia fra en bondefamilieog har en lillebror og 3 småsøstre.

Niklas "fik" en pige på 11, Ai-laddar Yarwichaipong, fra Thailand.

For 185 kr om måneden kan man simpelthen hjælpe en hel familie - det er da fantastisk!!!

Herunder kan I se billederne som jeg lige tog med webcam. Jeg har ingen planer i dag ud over jordmoder så vi har aftalt at jeg skal smutte ud og finde et eller andet vi kan sende dem, med et foto af os og et brev så de kan få indtryk af hvem vi er.

Hm.. hvad mon en 12årig dreng fra Cambodia ønsker sig???Eller en 11 årig thai-pige?

Såå søde....

Men er der ikke noget med at man ikke må vise billeder af dem på nettet??? Mener jeg at have hørt et sted.....

Tillykke med "familie-forøgelsen"

Anmeld

12. april 2010

Becks

Rosa skriver:

"Min" hedder Ream Khourn og bliver 12 år d. 7.oktober. Han kommer fra Angkor Chum i Cambodia fra en bondefamilieog har en lillebror og 3 småsøstre.

Niklas "fik" en pige på 11, Ai-laddar Yarwichaipong, fra Thailand.

Hvor er de søde

Men søde? Tror ikke du må lægge billeder af dem på nettet... Der var én sidste år herinde der også viste billeder, og der læste jeg på den pågældende side, at det er ulovligt at lægge billeder ud.. Ved selfølgelig ikke om det er sådan med planDanmark

Anmeld

12. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Såå søde....

Men er der ikke noget med at man ikke må vise billeder af dem på nettet??? Mener jeg at have hørt et sted.....

Tillykke med "familie-forøgelsen"

F*ck har lige set at der står i papirerne at man ikke må offentliggøre barnets efternavn eller præcise adresse/bosted - jeg retter det lige straks! Men billeder er OK.

Og mange tak.

Vi har "fået" dem gennem Plan, og dem stoler jeg 120% på, men vi kommer nok ikke til at sende penge så ofte - mere tøj og breve...

Anmeld

12. april 2010

Becks

Rosa skriver:

F*ck har lige set at der står i papirerne at man ikke må offentliggøre barnets efternavn eller præcise adresse/bosted - jeg retter det lige straks! Men billeder er OK.

Og mange tak.

Vi har "fået" dem gennem Plan, og dem stoler jeg 120% på, men vi kommer nok ikke til at sende penge så ofte - mere tøj og breve...

Godt billederne er oki :-) Kan ikke huske om det var sos-børneby, unicef eller et andet hvor man ikke måtte offentligøre billeder..

Men de er godt nok kære, jeres 2 nye medlemmer in the family

Anmeld

12. april 2010

nannanadja

tillykke med de nye medlemmer i familien, hvor er det bare fedt fedt at i hjælper en famile som virkelig har brug for det..  jeg har tot tænkt tænken selv om at hjælpe en famile men så høre man alt det med penmgene ikke kommer det rigtige sted hen og 50øre ud af 50 kr går til familen pga adminstration osv skal ha løn.....????

feks. projekt HAITI den indsamling hvor det var så mange millioner vi dansker samlede ind... mange steder dernede er der stadig ikke sket en skid...

men nogle projekter går self som det skal og det håber jeg for jeres børn   

vi betaler til den skønneste guldklump Dodo som har været udsat for misbrug og vold- hun lever i den bedste skovskole hos lone i thailand.

vi gir 75kr om måneden og det går til pleje-medicin og mad osv. Vi får en mail eller og billeder med posten engang imellem.

Anmeld

12. april 2010

TbCp

Jeg havde Sesan fra Filipinerne i nogle år, men han er blevet stort nu så de skulle ikke bruge mere støtte

Nu har vi en anden.... også fra Filipinerne, men hans navn er bare lige væk lige nu....

Vi er det igennem Børnefonden og giver 200kr om måneden.

Anmeld

12. april 2010

Bare mig..

Jeg synes det er en vildt god tanke.. Gid jeg turde..

Jeg er også lidt bange for at både ting og penge ikke lander de rigtige steder. :/

Men i min familie har vi kontakt til et børnehjem i Indien, hvor mine to kusiner er adopteret fra, hvor vi kender flere par der har hentet deres adoptivbørn fra, og vi får meget ofte billeder sendt, hvor vi kan se, at de ting og tøj de har fået af fx os, bliver flittigt brugt.. Det er såååå dejligt.. - Selvfølgelig kan man ikke vide, om tingene evt bliver taget fra børnene når der ikke er kamera på, men hvorfor skulle man tage børnelegetøj fra børnene? - De voksne kan jo ikke bruge det..  Eller!? -Vi har det i hvertfald rigtig godt hver gang de får noget af vores

Så en eller anden form for skulderklap, synes jeg man skal have, når man hjælper andre, uanset hvad det er..

Marikka, der lige har købt "hus forbi" (hjemløseblad) idag, og føler hun har gjort en stor forskel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.